{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
901 visninger | Oprettet:

Hvornår skal jeg klippe? {{forumTopicSubject}}

Hej min hoppe er ved at sætte en go pels, det samme er min shetter. Ville høre hvornår jeg skal klippe dem?
Hoppen skal fuldklippes på et tidspunkt, men shetteren skal kun klippes på bringen. Jeg får først min 2-300g dækken hjem på tirsdag, så ved ikke om jeg skal fuldklippe hende på tirsdag eller om det bliver for tidligt? Jeg smider et regn dækken på hende i dag.
Det skal siges de går i løsdrift!

Hilsen Ann-sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal jeg klippe?
  • #4   28. sep 2013 Min den ene er fuldklippet, og går med overgangs dækken smiley Venter med at klippe min anden til han rigtig har sat fuld pels. Hvis man klipper dem sent så behøver man ikke klippe mange gange da pelsen ikke vokser så hurtigt som hvis man klipper i september smiley

  • #5   28. sep 2013 Hvorfor regndækken idag? Du kan da ligeså godt lade hende nyde dækken friheden de sidste dage det er muligt.... Jeg ville klippe hende når hun sveder så meget under ridning at det er svært at få hende tør igen, eller hvis hun kampsveder i det hele taget og så lægge 100-150 gram på indtil det bliver vinter, hvor de 2-300 gram kan komme på tale...

    Dette er udfra at hesten er sund og rask, har grovfoder til rådighed og ellers ikke er en kuldeskær hest...


  • #6   28. sep 2013 Jeg klipper først min Pony når temperaturen er nede på 5-8 grader om dagen smiley Synes virkelig nogle gør det for tidligt og så klipper de hesten op til flere gange om vinteren og det synes jeg er lidt syndt, især for det heste der ikke kan lide det! Så vil vente til det bliver koldt (5-8 grader)

  • #7   28. sep 2013 Havde skam heller ikke tænkt mig at ligge 300 grams på hende nu! har selvfølgelig overgangs og 150 grams smiley Ligger regndækken på da det regner helt forfærdelig hos hos smiley Hun sveder bare hun kigger på en anden hest bevæge sig, og til undervisning ligner hun en der lige er kommet op af vandet

  • #9   28. sep 2013 som sagt er bailey klippet for ca. 2 uger siden, og går med 100 grams smiley

  • #10   28. sep 2013 Okey, så ville jeg klippe hende nu og give hende regn-overgangs på, 1-150 gram og når det bliver vinter, så lidt mere smiley

Kommentér på:
Hvornår skal jeg klippe?

Annonce