{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Nu kun meget lidt urolig fortil {{forumTopicSubject}}

Han har rykket sig markant

Videoen er fra i dag smiley

I starten er han en smule tilbage i gamle mønster med at krølle sammen fortil, men nu kan jeg m chenklerne lægge ham mere frem til hånden.

Er så stolt af mit røde låne lyn

http://youtu.be/2Zj1ccc-Tko

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu kun meget lidt urolig fortil
  • #1   27. sep 2013 smiley

• #2   28. sep 2013 Dejlig hest smiley Jeg ville ride den meget mere frem, så den ikke unddrager sig biddet smiley

• #3   28. sep 2013 Mere tempo smiley så tror jeg du undgår det sidste "krøllen sammen"

• #4   28. sep 2013 Hehe
    Jo vi er enige, havde det nu været enhver anden hest smiley

Med til historien hører, at vi nu endelig er nået ned i fart.
    Før stressede den og løb som en sindsyg rundt på banen.
    Vi har virkelig øvet at få stres væk og ned i et tempo. Det er styret primært med sædet nu, og det er først inden for de sidste par dage, at den har accepteret at man kan lægge chenklerne til, for at få ham frem til bidet, men stadig bevare et rytmisk tempo.
    Alle løsninger var fart, og ind m halsen. Og pressede man yderligere var hans løsning at stejle.

• #5   28. sep 2013 Dejlig hest smiley

Mit råd vil nu være, at du samler dine hænder mere sammen foran sadlen - de kommer noget langt ud på siderne, når du tager halve parader, og det kan være en af grundene til, at han krøller meget sammen - når man rider sådan med sine hænder, kommer tøjlen jo næsten til at være placeret, som en indspænding - nemlig på siden af hesten og ikke foran sadlen, hvor du nemmere kan ride ham op med næsen smiley

Nu kender jeg ikke hesten og har ikke fulgt ekvipagen, men det ville være min umiddelbare tanke. Det ser ellers godt ud - dejlig harmonisk.

• #6   28. sep 2013 Jeg ved godt jeg burde huske at samle hænderne.
    smiley

Men bortset fra det, så har jeg ik oprettet denne tråd for at få velmenende dog konstruktive råd smiley

Ville bare dele min glæde over hvor roligt og rimelig afslappet han formår at ride rundt nu smiley

• #7   28. sep 2013 Åh ok, beklager smiley

Men det ser rigtig fint ud, så du kan godt være stolt.

• #9   28. sep 2013 Fint tempo, ser meget mere afslappet og roligt ud, i forhold til din video fra august! smiley Det er bare en skam han ryger sådan på forparten og så langt bad lod, det gør ikke noget godt for ham. For mig at se søger han faktisk flot frem flere steder, men du får ham pillet derind igen hver eneste gang. Men nu så jeg også lige videoen fra august, inde på youtube og kan godt se hvor ekstremt hovedet ryger i vejret når han får lange tøjler. Hvis det er dét du har været oppe imod hver gang, kan jeg godt forstå det kan være svært at finde den rigtige form og afslappethed! Er han tjekket igennem for smerter/spændinger/skader/lignende? For mig ligner det en hest der har virkelig ondt(fra 1:30 i videoen fra august).

• #10   28. sep 2013 Jeg har ikke korte tøjler, han har haft for vane at krølle helt ind og spænde op.

Jeg piller ham ikke ind, men flytter halsen hver gang han stiver sig.

Han er først i tirsdags begyndt at tillade at man lægger chenkler på for at få ham frem til hånden.

Han slår voldsomt med hovedet fordi det har strammet til højre . Det har vi arbejdet meget med, og han er blevet meget mere smidig. Han nøjes heldigvis med kun at slå med hovedet på den gamle video. Tidligere stejlede han som modsvar mod når han synes det blev for svært.
    Han kan få al det tøjle han vil, han er bare endnu ik stærk nok til at gå ud og tage imod, og bære sig selv.

• #11   28. sep 2013 I den gamle video fra 1.30 (der skridter vi).
    Han har tidligere slet ikke kunne rides i skridt m støtte på tøjlen.
    Derfor får han max længde tøjle i skridten, for at undgå stress og efterfølgende stejl.

Vi er nu nået dertil, hvor jeg kan runde ham til indvendig side i skridt, så han kan strække frem og ned, og få strukket ud i den ene side. Så skifter vi volte og gør det samme til anden side.

• #12   28. sep 2013 Det ser godt og afslappet ud, ML, taget tidligere video i betragtning! Jeg glæder mig til at se mere smiley

• #13   28. sep 2013 Birkelund
    Jeg sammenligner blot placeringen af tøjlen med en indspænding - siger ikke, det er det samme. en bred hånd er ikke altid lig med blød hånd, der tager du ganske fejl. Mange der ikke kan samle deres heste korrekt og ride dem i holdning, bruger bred tøjlestilling og spænder i armene, og så er det næsten det samme som en indspænding. En bred hånd med halve parader vil næsten altid lægge en hest for dybt, da det jo logisk nok går hesten til at bringe hals og hoved mere ned, og derfor ikke nakken op. I øvrigt er en blød hånd en blød hånd om den er placeret korrekt eller ej. En hård hånd vil også altid være hård, selvom den er i bred placering.

Når man rider med bred hånd, er det næsten altid fordi, man er for fokuseret på hestens hovedholdning - hesten søger tit dybere ved bred hånd - Så jo, det kan faktisk næsten sammenlignes smiley

• #14   28. sep 2013 Men vi er helt enige i at vi skal længere ud i næsen
    smiley
    A work in process

• #15   28. sep 2013 Man skal kravle, før man kan gå !
    Kunne være super, hvis du ville holde opdateret med fremskridt smiley

• #18   28. sep 2013 Jeg ved godt hva du mener.

Men det vil jeg ikke hen. Jeg vil ha en konstant kontakt til tøjlen.

Ikke modholdende, men eftergivende og blød, dog aldrig slap tøjle.

Men tak for input

• #20   28. sep 2013 Birkelund
    Det kan jo også have en negativ virkning på ham, selvom jeg godt forstår, hvad du mener med det. Jeg er nok lidt på den vogn, at jeg tror han blot vil 'putte' sig mere, hvis hun giver ham længere tøjle.

Men man ved selvfølgelig aldrig - alle heste er forskellige - ligesom os mennesker ( og vores meninger smiley )

• #22   28. sep 2013 Du behøver ikke lægge hovedet på blokken smiley

Jeg kan mærke at det her virker, og han blir bedre dag for dag smiley

Kommentér på:
Nu kun meget lidt urolig fortil

Annonce