{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

hvor meget nærring i græsset nu?? {{forumTopicSubject}}

jeg har lige flyttet et par heste over på naboens eng, der er rigeligt af græs, men er lidt i tvivl om hvor længe de kan klare sig kun med græs og vitaminer. og selvfølgelig ved jeg, at jeg blot kan kigge på hestene, og se hvornår de begynder at miste deres fylde.

men da jeg ikke ønsker de skal nå at tabe sig inden jeg opdager at græsset ikke længere er nok, søger jeg råd hos jer der ved hvornår græsset mister sin nærring.
vil sådan set gerne de går der så længe som muligt, derfor vil jeg når tid er begynde at tildele dem hø/wrap på engen.

Det er en ung stor to års, og en hoppe med føl der er tale om.

håber der er nogen der kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget nærring i græsset nu??
  • #1   29. aug 2012 Vis hestene ikke laver noget arbejde så er der rigeligt næring i græsset. Det er først når det begynder at miste den grønnefarve at det mister næring.

• #2   29. aug 2012 de laver ingenting, udover den ene giver mælk til et meget stort føl, og faktisk begyndte at tabe sig, derfor valgte vi hun skulle over hvor der var mere græs..
    og den anden- tja, han vokser jo bare, men er en stor gut på knap 170 cm.

• #3   29. aug 2012 men hvor længe kan jeg regne med der er nærring nok i græsset. er det start oktober jeg skal begynde ats give hø også, eller kan jeg vente til midt oktober.?

• #4   29. aug 2012 Altså man siger at græsset begynder at gå mere eller mindre i dvale fra nov/dec. Men hvor længe dine heste kan gå der kan vi jo ikke udtale os om. Der er ingen af os der kan se hvor stort stykket er, hvor meget græs der er osv. Tag et kig på græsset og dine heste og vurder ud fra det. Når de at spise græsset helt ned på halvanden måned, ja så siger det sig selv at der ikke er nok selvom græsset måske stadig ville have næring.

• #5   29. aug 2012 de har uanede mængder græs, de når ikke at løbe tør..
    men det lyder jo som om det ikke bliver et problem at de kan blive der. syntes bare det lyder vildt hvis der er nærring nok i græsset helt indtil december.??

• #7   29. aug 2012 Man kan få nogle vitamin/mineralbolscher. Jeg ville give dem sådan nogle hver dag og så kan de sagtens klare sig. En ridehest kan også klare sig kun på hø, vand og vitamin/mineral tilskud. De behøver ikke nødvendigvis flere kg mad hver dag.

• #9   29. aug 2012 de får self. deres vitaminer dagligt.. så med hensyn til vitaminer, så skulle de gerne være dækket ind smiley
    der er alt muligt andet de kan æde udover græs, det er nærmest halv eng/halv sumpeområde. så de kan finde alt muligt, at æde...
    men de får self deres vitamin hele vejen igennem smiley

Kommentér på:
hvor meget nærring i græsset nu??

Annonce