{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

når man søger part til sin hest {{forumTopicSubject}}

nu har jeg i en længere periode søgt en part til min pony, og begynder at tænke på om mine krav er for store.. jeg tænker MEGET på alder og tænker på hvordan jeg selv red og var da jeg var yngre,

hvor ung vil i lade jeres part til jeres heste/ponyer være?? hvis man altså snakker om det er seriøs ridning og ikke hygge/ tulle rundt

Eller er det bare mig der er for ''fordomsfuld'' (: ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man søger part til sin hest
  • #1   17. sep 2013 For mig kan alder ikke sammenlignes med erfaring, dygtighed og talent....

• #2   17. sep 2013 Min part skal ikke være under 14 år. Jeg startede med at sætte minimum alder på 15 år, men måtte indse at jeg ville få flere henvendelser hvis jeg satte minimum alder til 14 år. Det er alene af den grund af at alle i min stald er 17+ smiley

• #3   17. sep 2013 16 var det yngste den gang jeg ledte.

• #4   17. sep 2013 13 år og ikke yngre, og KUN hvis der er fuld forældre opbakning, resten handler jo så om hvordan man rider, hvad man kan osv.. en 13årige kan jo være lige så dygtig som en 30årig, så for mig er der kun en min. grænse pga. ansvaret i at ride en andens hest

• #5   17. sep 2013 Nu har jeg godt nok ikke hest mere men hvis jeg skulle søge part ville jeg sætte grænsen alt efter hesten. Hvis jeg skulle søge til min tidligere pony ville jeg sætte til 13 da det var en lille pony så rytter måtte ikke være for stor men jeg vil ikke have børn op på mine heste medmindre jeg er helt overbevist om at de altså er dygtige og rider på min måde smiley

• #6   17. sep 2013 Rytter til at ride hesten - minimum 16 år, men ville vælge ældre fremfor yngre, hvis jeg havde flere at vælge imellem.

Jeg har lige søgt ''hygge''part til min hoppe, en som egentlig ikke skulle ride medmindre jeg fandt personen erfaren nok. Der satte jeg aldersgrænsen til 15 år. Jeg fandt så en på 21 alligevel.
    Jeg ville aldrig have en under 15, og selv hvis det var en der var 15, ville jeg skulle tænke over det en ekstra gang.

Så jeg synes ihvertfald ikke at du er fordomsfuld smiley

• #7   17. sep 2013 Hvis jeg skulle søge part til min hest, skulle det være en voksen. Og det er udelukkende fordi jeg at jeg står til ansvar for, hvem jeg lader blive en del af stalden. Der ville jeg ikke turde lægge min lid til et barn, idet vi har en 100 % selvpasserstald hvor vi alle tager et seriøst ansvar for hinandens heste.

• #8   17. sep 2013 Min 18 år smiley jeg har efterhånden haft alt for mange dårlige oplevelser med børn/ unge teenagere, så vil kun have en voksen som part. Dog kan en 18+ godt være mere umoden osv end en 13 årig, men gider ikke tage chancen. Og de gange jeg har ledt efter en part til min pony og har haft en min. På 13 fx, så er der tonsvis af små piger der skriver og når det kommer til stykket kan de ikke styrer ham, lærer ham ting som ar stejle fx eller ikke kommer som planlagt, eller hopper fra efter kort tid.

• #9   17. sep 2013 Jeg har lige ladet en 13-årig pige ride min hoppe fast fra nu af - det har ikke noget med alder at gøre, det handler om hendes evner og forståelse for heste og ridning. Og jeg vurderer, at hun er dygtig nok til at håndtere min hest. Længere er den ikke. smiley

• #10   17. sep 2013 Har kigget rigtig meget på part annoncer, og synes at det er VIRKELIG mange, meget useriøse henvendelser, fra på på de 11-12 år, og noglegange 13. Så spørger de om nogle ting, og så hører man aldrig fra dem igen. Synes 13-14 er minimum, alt efter hvad part du vil have på hesten.

Jeg er 13 og er fx meget seriøs, og går op i ridning og heste, men når det er sagt, så rider jeg ikke fantastisk. Jeg kan ride, og sidde fast på hesten, og styrer den i enhver situation, men jeg har ikke så meget erfaring, som jeg vil have om to år. smiley

• #11   17. sep 2013 En på 13 kan være lige så dygtig som en på 30. smiley Det er urtrolig svært at finde en part når man kun er 12-13 årig selvom man kigger nærmest hver dag osv. Har først fundet en part her nu efter næsten et år smiley

• #13   18. sep 2013 er helt enig med at man sagtens kan være dygtig selvom man er ung,

det er mere ansvar og forældre opbakning osv jeg tænker på, jeg har pt en part på 14 som jeg er glad for men hun rider heller ikke på ponyen, ville sagtens lade hende gøre det ( men det er kun fordi jeg har haft hende som part i 1 år nu ) ellers ville jeg ikke , jeg synes selv grænsen går ved 15, men der er ikke mange 15 årige der gider ride pony smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #14   18. sep 2013 Jeg har ikke en part, men personligt ville jeg ikke have nogen under 18. Det er udelukkende aht forsikring ved ulykker og nok også noget med modenhed pg ansvarsbevidsthed at gøre

Med 100% forældreopbakning ville jeg være fuldstændig ligeglad med partens alder, men nu er min kun en fjordhest, der ikke kan noget specielt, så det er ikke så relevant for en yngre, dygtig rytter. Desuden tror jeg, at børn med ambitioner generelt har mere forældreopbakning end en uambitiøs hyggerytter, så hvis jeg habde en rigtg dygtig pony, så kunne parten for min skyld være 10. smiley

• #15   18. sep 2013 Jeg ledte efter part til Georg, og søgte efter minimum 16

Både fordi vi i stalden er 16+, hesten er gigantisk stor, og fordi man skal ha egen bil, orke en sjælden bus eller gide cykle.

• #16   18. sep 2013 Jeg kommer ikke til at skulle have en part på min før jeg er 18, men der vil jeg nok også sætte et krav om at man er 15+ fordi man er dét mere ansvarsbevist, og har lettere ved at forudse konsekvenser, end når man er 12.
    Ikke fordi man ikke kan ride når man er 12, men mere fordi hjernen generelt bare er mere udviklet.

• #17   20. sep 2013 13 - 14 år min. ville jeg sige, Jeg fylder selv snart 15 og behøver heldigvis ikke at tænke på part endnu, men jeg har selv valgt , at det år jeg skal på efterskole, og min søde pony skal blive hjemme, vil jeg finde en part, så han bliver holdt i gang, men på mine primisser selvfølgelig.
    - Men jeg må så indrømme, at jeg var så lykkelig, da jeg som 12 årig fik en part, men ikke til noget videre "seriøst", fik undervisning en gang om ugen og ellers red jeg ca. 2- 3 gange om ugen, indtil hun fik en blodprop og døde, så fik jeg min egen pony.
    Held og lykke med at finde den rigtige part! smiley

• #18   20. sep 2013 10 årige rider bedere end mig på 14 erfaring og alder hænger ikke altid sammen

• #19   20. sep 2013 nu tænker jeg ikke kun erfaring, men også på ansvarbevidst

• #20   20. sep 2013 Vil foretrække noget på 18 år eller gerne mere. Der skulle gerne være en god chance for forståelse for ansvar samt en seriøsitet.

Kommentér på:
når man søger part til sin hest

Annonce