{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Søstjernen
Søstjernen
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 43

Shire/tinker???? {{forumTopicSubject}}

Hej hestegalleriet
Jeg vil gerne spørger jer om en ting.
Jeg er blevet meget glad for store robuste heste, så mit spørgmål til jer er:
Hvilken hest er den bedste/sødeste hest: shire horse/ tinker/ fjordhest?
I må meget gerne også skrive hvor jeg kan finde de forskellige racer.
Det eneste jeg gerne vil vide er hvilken af de nævnte racer, der er bedst, så jeg vil ikke høre forslag på andre racer, for jeg har prøvet, hvor folk begyndte at sige at jeg ikke kunne have en så stor hest, og at jeg var for ung. Svar bare på spørgsmålet, tak (;-))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shire/tinker????
  • #1   13. sep 2013 Det kommer an på den enkelte hest smiley
    Men jeg deler din interesse smiley
    Synes også at de tunge heste er fantastiske smiley

• #2   13. sep 2013 Det kommer jo an på hvad du vil bruge den til, hvad du kan og hvad du mener med "bedste"..

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

#3   13. sep 2013 Hvis i har en af de nævnte racer, må i meget gerne skrive om hestens personlighed, så jeg får en ide om hvilken hest jeg foretrækker smiley

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

#4   13. sep 2013 Jeg mener bedste til begynder smiley
    Jeg har tænkt mig at bruge den til hygge/skovturshest smiley

• #6   13. sep 2013 Tinker er verdens bedste race smiley
    Ihvertfald efter min mening smiley

• #7   13. sep 2013 En tinker/Irish cob er ofte utrolig gode til rolige ryttere
    En fjord skal man kunne sætte sig igennem hos, men er yderst loyale
    En shire er en fantastisk hest, MEN grundet størrelsen kræver den at man har stor hesteforståelse og er bestemt ikke en førstegangs hest smiley

Har selv stor omgang med de 2 første racer... tilrider og træner en del fjordheste og tinkere.... er lige nu igang med 2 tinkere, og har lige tilredet en fjord

• #8   13. sep 2013 Af de store er jeg ret vild med clydesdale, men de har også lidt størrelsen imod sig i forhold til en begynder.

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

#9   13. sep 2013 Hvad er fordelene.... Og ulemperne, ved racerne?

• #10   13. sep 2013 Jeg har en tinker (som du også kan se herinde) som er min bedste ven. Jeg har aldrig arbejdet med en hest som har givet mig så mange udfordringer, og det er ikke altid nemt, men det ender altid ud i noget helt fantastisk! Jeg ville ikke bytte min basse for noget i verden - især ikke en varmblodshest smiley Jeg kan helt klart anbefale tinkeren - til uanset hvad faktisk smiley Men hver enkel hest er jo selvfølgelig unik.

• #11   13. sep 2013 - og for at uddybe;
    Ulemper: Kræver meget pasning af hovskæg og man/hale

Fordele: Rolige, robuste, utrolig intelligente, enmandsheste, din kommende bedste ven smiley

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

#12   13. sep 2013 Hvor skal jeg kigge efter en tinker.
    Jeg har kigget herinde, dba, guloggratis og hestenettet, har i andre forslag??

• #13   13. sep 2013 Tinkeren er inden for de sidste år blevet en meget eftertragtet race, så der er ikke så mange på markedet. Der er flest ungheste smiley Men her kan du se nogle forskellige stutterier: (link fjernet)

• #15   13. sep 2013 Selvfølgelig er de store heste da helt igennem fantastiske!
    Men som børnehest skal det nok ikke være en stor Shire, da de jo som sagt er store og meget stærke.

Så syntes måske jeg ville sige Irish cob, eller Tinker smiley

• #17   13. sep 2013 Vi har selv shire og de er virkelig dejlig..mine forældre rider dem ikke så tit og jeg rider dem kun engang i mellem når jeg har tid til det for har jo også min egen og selvom de har stået i flere måneder kan man bare sætte sig op på dem uden at de gør noget! smiley de er virkelig fantastiske..
    har også haft en tinker hun var også rigtig dejligt dog har hun lidt mere ja...ved ikke hvordan man skal sige det men hun havde krudt i røven og kunne også finde på og stejle eller bukke..men det betyder ikke at alle er sådan! smiley
    Mine veninde har fjordheste..det ikke lige min race da de kan være meget stærke..:) SÅ jeg synes en shire er en virkelig dejligt hest og glæder mig til vi får vores hoppe hjem! smiley

• #18   13. sep 2013 Jeg er også selv helt vild med koldblodsheste, men jeg har tabt mit hjerte til de jydske heste.
    Da jeg var 9 år kunne jeg selv ridde på fars jyder..men dengang havde jeg selv en fjordhest, som jeg var meget glad for og vi havde mange gode år sammen. Han var utrolig rar...

Hvis du vil vide noget om min erfaring og barndom med heste er du velkommen til at spørge

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

#19   13. sep 2013 Lene a: du må meget gerne fortælle om din erfaring med især koldblodsheste!!!! smiley

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

#20   14. sep 2013 Er runge racer som regel en god begynder hest??

• #22   14. sep 2013 Generelt nej, så syntes jeg ikke at tunge racer er god til nybegynder. Så skal den være ekstremt godt opdraget og du skal jævnligt/dagligt have en mere erfaren rytter/voksen til at hjælpe dig.
    Det er selvfølgelig bare min mening, men min erfaring er at tunge racer er meget tilbøjelige til at blive" brutalis/tromle", og er derfor ikke for nybegyndere.

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

#23   14. sep 2013 Mia & hodson: Det gør ikke så meget at det er en lidt svær hest, den skal bruges som hygge/skovturshest (ny bedste ven)
    >SJ-VLJ-AMLJ<:tak for tippet smiley

• #24   14. sep 2013 Det kommer 100% an på hesten - ikke racen.
    Jeg har fx. part på en fjordhest. Han har et hjerte af guld og kan rides af alle .. og har også tidligere gået noget dressur.. Ville klart kunne lære en begynder en helt masse!
    Så spørg ejer omkr. det. smiley

• Søstjernen
    Søstjernen Tilmeldt:
    jun 2013

#26   14. sep 2013 Nethesten er en spilleside, meget morsomt!

• #27   14. sep 2013 Jeg er stort set opvokser med jydske heste og har en far som har stor erfaring med heste, far har så godt som altid haft heste og det har min farfar også .

jeg begyndte at gå til ridning da jeg var ca 7år og hjemme fik jeg træk ture på fars jyder og nogle gange red jeg selv, hvor han gik ved siden af.
    Da jeg blev 9år og havde fået noget mere erfaring fik jeg lov til at ridde på fars jyder uden at han var med, men han hjalp mig inde i stalden med at give hesten trense på og han hjalp også med at rense hove på hesten..
    Far holdt hesten mens jeg kravlede op på et eller andet og så vidre over på hesten.

Da jeg ca var på din alder fik jeg lov til at tage til dyrskue og selv mønstre fars jyder (de voksne), før havde jeg bare været med og kigget på at far mønstrede hesten.

Da jeg blev 13-14år begyndte jeg at kunne styre og magte de unge af fars jyder, og jeg fik lov til at makke med dem

• #28   14. sep 2013 Jydske heste er generalt rare og har en stor personlighed...men de har nemt ved at blive en en mands hest, det var min første jyde Vibe og hun var min smiley

jeg har oplevet flere sjove ting med vores (fars og mine) jyder..
    fx da Fionia Tindbæklund var føl (hun er 3år nu) og skulle lære at gå op i hestetraileren, det gik fint med at lære hende at gå op i traileren. men hold da op hvor kunne hun se sur ud og skrabe med det ene forben da vi ikke ville øve mere for den dag..
    og når vi er ude med hestene kan nogle af dem genkende bilen og traileren

Kommentér på:
Shire/tinker????

Annonce