{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Ændring af regler :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg opdagede lige nogle markante ændringer i reglerne herinde, som jeg faktisk synes, at der skal fokus på, idet mange heste dagligt bliver afvist, selvom der faktisk ikke står noget om det i reglerne.

Jeg afviste for nylig en hest, som var blevet oprettet herinde, og jeg var langt fra den eneste, som afviste. Tror måske, at 40 % har afvist hesten. Jeg selv og mange andre afviste, fordi der (ifølge mit hoved og ifølge de tidligere regler) var for lidt beskrivelse, ingen angivet stamtavle på trods af, at hesten var smidt ind under en bestemt race, og da der kun var fem ret ensartede billeder.

Ejer af den oprettede hest kontakter mig så privat, og spørger, hvad hun har gjort galt og spørger, om hun ikke selv bestemmer, hvad hun vil skrive og hvilke billeder, hun vil sætte ind..

Jeg går ind og læser brugerbetingelserne, hvor jeg opdager, at det faktisk slet ikke er et krav, at man skriver en masse om hesten mere, og ej heller et krav, at der skal være forskelligartede billeder.

Læs selv reglerne her:
http://www.hestegalleri.dk/brugerbetingelser

Førhen skulle stamtavlen jo kunne bevises (hvilket ikke er et krav mere, hvis hesten er racetypisk). Det bliver ufatteligt mange heste afvist på, den dag i dag.

Desuden skulle man førhen beskrive i teksten, hvordan man kendte hesten og hvordan man havde tilknytning til den. Det er heller ikke et krav længere.

Generelt bør man åbenbart kun afvise nye heste herinde, hvis de generelle brugerbetingelser ikke er overholdt.
Og i dem står der overordnet bare, at man skal opføre sig pænt herinde og at det skal være et rart sted at være. At indhold, som oprettes herinde skal være i overensstemmelse med lovgivningen.
Desuden står der følgende:
"Du behøver ikke at være ejer af det du lægger i galleriet. Det er nok at have tilknytning til emnet."
og "Vi kræver ikke bevis for stamtavle, hvis hesten er racetypisk".

I princippet burde alle heste vel godkendes, hvis blot der står, hvad de hedder, hvor gamle de er og der er lidt billeder?
Det er godt nok pisse'nederen og rigtig kedeligt at læse sådan en profil, men det er faktisk korrekt at godkende sådanne heste ifølge de nye regler.

Der var vist noget, som rigtig mange garvede hestegallerifolk ikke vidste smiley ? jeg gjorde hvert fald ikke?

Hvad tænker I? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring af regler :)
  • #1   8. sep 2013 Jeg vidste det godt smiley

Og jeg syns det er godt nok smiley

• #2   8. sep 2013 Jo, det vidste jeg skam godt, men synes ikke reglerne er så ændrede på det punkt. Derfor kan man jo godt afvise alligevel, det er jo lidt op til en selv.

• #3   8. sep 2013 Uden tekst er det oftest svært at afgøre tilknytningsforholdet - der er den ene betingelse jo allerede overskredet smiley .

Jeg afviser generelt ikke, hvis jeg kan slippe. Men jeg synes også det er røv irriterende at komme forbi et galleri hvor der er 5 ens billeder og ingen beskrivelse. Så vil faktisk hellere afvise dem til at starte med, så ejeren måske vil gøre en ekstra indsats og lave et "ordentligt" galleri smiley

• #4   8. sep 2013 Jamen jeg synes også selv, at det er rigtig irriterende at komme forbi sådan en profil, og jeg har da afvist HVER gang, jeg kom forbi en sådan profil.
    Men ifølgebrugerbetingelserne er det faktisk moralsk ukorrekt at afvise?
    Men jeg vil egentlig give dig ret Aless&Chantell:b : Det er da en overskridelse af betingelserne, hvis man ingen tilknytning fornemmer.. Men faktisk står der ikke, at det skal fremgå tydeligt i profilteksten, at man har tilknytning til hesten.. Man skal bare have tilknytning.. det behøver man faktisk ikke vise.

Katrine:
    Som skrevet ovenfor, så bestemmer du netop ikke selv, om du afviser af denne årsag. Du bør KUN afvise, hvis brugerbetingelserne ikke er overholdt. Og de er jo netop overholdt, hvis blot der er minimum fem billeder og hestens navn og alder. Faktisk behøver man ikke skrive mere. Så det er faktisk ikke korrekt at afvise sådanne heste, blot fordi vi synes, at de har kedelige profiler..

Dengang jeg oprettede mine første heste herinde, der stod der decideret i brugerbetingelserne, at relationen til hesten skulle være tydeligt defineret, at hesten ikke måtte sættes under en bestemt race med mindre det kunne bevises i stamtavlen. Det synes jeg faktisk var bedre, men generelt er det forkert at afvise af disse årsager nu.

• #5   8. sep 2013 Jeg har fået afvist en hest...

Og jeg kan simpelthen ikke finde noget i reglerne om de grunde den skulle være afvist for, men det er jo øjnene man bliver blind på først....

Angiveligt har jeg lagt forkert billeder ind. Da mit føl kun blev et døgn gammel, har jeg kun et billede af hende. Jeg valgte derfor at bruge nogen af hende familie. Hvor står det at det kun må være af hesten...

Hvor står det at der skal være kilometer lange beskrivelser af hvordan hesten torsdag for 3 uger siden indtog græs og en længere beskrivelse af lortens farve bagefter (overdrivelse fremmer forståelsen..)?

Hvor står det at man skal skrive en lang smøre om tilhørsforhold? Jeg kunne aldrig finde på at oprette andre end mine/vores egne heste. Var det en låne hest, ville dette fremgå, men fremgår intet andet, går jeg ud fra det er et ejerforhold.

Jeg er forholdsvis ny HG bruger, har da ofte kigget ind og haft oprettet en enkelt hest eller to pga salg, men har nu oprettet flere af vores heste. Men det er for min skyld, fordi jeg synes det er sjovt og ikke fordi der skal være stemmeslugere og har kommentarer fra div. HG'er om at der mangler beskrivelse på dit og dat.... Jeg har primært avlsheste, så nej de har ikke de store stævne/rideresultater... Jeg skriver det JEG synes er RELEVANT og INTERESSANT for mig og de der måtte ha lyst til at læse om mine heste, andre som synes der mangler noget må jo spørge om noget konkret, i stedet for bare at skrive mangler beskrivelse... Ja tak men af hva??? Jeg har jo skrevet det jeg synes var spændende...

• #6   8. sep 2013 Gerne "kopi" og "paste" af regler hvor det står helt præcist...

• #7   8. sep 2013 Lene
    Står det ikke når du opretter hesten?
    Alle billeder skal være af hesten?

• #8   8. sep 2013 Sanni, som du skriver det, bestemmer man jo også selv, om man vil afvise eller ej, at man kun <b>bør</b> gøre det, hvis oprettelsen ikke følger reglerne, er en anden sag. Derudover laver HA'erne også forumindlæg med udpensling af reglerne såsom dette: http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/940407-ha_info_placering_under_race

• #9   8. sep 2013 Lene H - Jeg mener faktisk jeg afviste det ene af dine føl. Netop fordi at du havde ét billede af føllet og så 4 andre af familiemedlemmer og så ikke rigtig noget tekst.
    Jeg anede ikke hvordan dit tilhørsforhold til hesten var?

Desuden synes jeg det er de færreste der forventer varierede billeder af føl smiley

• #10   8. sep 2013 Med hensyn til tilhørsforhold:

Oprette I andre profiler af naboen hest eller jeres moster Olgas hest?

• #11   8. sep 2013 Med hensyn til billeder:

Hvad ville I så foreslå jeg gør når jeg nu kun har ET billede af mit føl. Første prioritet var ikke lige at ta billeder af hende, men at forsøge at redde hendes liv, hvilket desværre ikke lykkedes.

• #12   8. sep 2013
    Racetypisk syntes jeg sådan set er fint, at det "bare" kræver.
    Hvis folk så ellers forstod hvad det betyder.

En fjordhest kan være racetypisk - de fleste mennesker kan se på en fjordhest at det er en fjordhest.

Men man kan altså ikke se på en Dansk Varmblod, at det er en DV hvis ikke den har et brændemærke på bagdelen. En brun hest med fire sokker, kan være hannoveraner, holstener, 117 forskellige slags varmblod.

Så derfor kan man godt sætte en fjordhest, under fjordhest uden tavle.
    Men du kan ikke sætte en DV eller anden brun hest, under en race - fordi man ikke liiiige genkender det.

• #13   8. sep 2013 Lene:

Det er der nogen der gør, derfor er folk blevet en del mere emsig omkring et tydeligt tilhørsforhold.

Hvis man kun har et billede, så tror jeg at jeg ville oprette et fotoalbum i stedet for. Der kan være billeder af familiemedlemmer og folk kan intet sige - desuden er der ikke nogen der undrer sig over det ikke bliver opdateret.

Selvfølgelig skal din prioritet være at redde følle, men igen, så opret et fotoalbum hvis du kun når at få 1 billede.
    Jeg er ked af at høre, at hun ikke klarede det smiley .

• #14   8. sep 2013 Jamen jeg vil gerne se hvor i reglerne det stå at det skal være 5 billeder af føllet og at der IKKE må være nogen af familie. Eneste jeg ser når jeg opretter profil er at der skal være 5 billeder.

Men igen måske jeg bare har set mig blind på noget...

• #15   8. sep 2013 Lene, det plejer at stå når man opretter en hest, jeg ved ikke om det stadig står der. Men hvorfor oprette et <b>galleri</b> om en død hest, man kun har ét billede af?

• #16   8. sep 2013 Fordi jeg gerne ville ha alle min hoppes afkom derinde, for MIN skyld og ikke alle andre. Jeg ta'r det heller ikke som et galleri, men en "facebook-profil" for heste...;o)

• #17   8. sep 2013 Så opret den på facebook i stedet smiley

• #18   8. sep 2013 Det var ironisk ment...

• #19   8. sep 2013 Hvis du gerne vil have alle hoppens afkom herinde, hvorfor så ikke oprette et fotoalbum? Så er de også samlet, hvilket jeg personligt synes er lettere at finde rundt i.

• #20   8. sep 2013 Der står altså heller ikke nogen steder, at det skal være billeder af hesten selv længere. Det stod også i reglerne førhen, men det gør det altså ikke mere.
    Så i princippet bør man ikke afvise af den grund..
    Reglerne er altså lavet MEGET om, og det tror jeg ikke, at folk ved.

• #21   8. sep 2013 Tak Sanni endelig noget jeg kunne bruge... jeg har nemlig heller ikke kunne finde det nogen steder

Kommentér på:
Ændring af regler :)

Annonce