{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Reglement ændring! {{forumTopicSubject}}

Vigtigt! Ny reglementsændring pr. 1. maj 2008
Reglementsændring vedrørende brug af sikkerhedsgodkendt ridehjelm.

På baggrund af anbefalinger fra sikkerhedsudvalget har Dansk Ride Forbunds bestyrelse vedtaget, at pr. 1. maj 2008 skal reglementet vedrørende påklædning og optømning ændres således, at sikkerhedsgodkendt ridehjelm skal bæres, når man færdes til hest.

Almindelige bestemmelser pkt. 151 ændres således til:

”Uanset bestemmelserne i de respektive disciplinafsnit, er sikkerhedsgodkendt ridehjelm (jf. bilag 1.9) obligatorisk under hele stævnet og på hele stævnepladsen for ryttere der færdes til hest.

Ved dressurstævner er sikkerhedsgodkendt ridehjelm obligatorisk under hele stævnet og på hele stævnepladsen for ryttere, der rider sværhedsgrad 0 til 2. For ryttere, der rider sværhedsgrad 3 er det valgfrit, om der anvendes sikkerhedsgodkendt ridehjelm eller stiv hovedbeklædning. Ved sværhedsgrad 4 og derover skal anvendes stiv hovedbeklædning.

Overtrædelse af ovenstående regler vedrørende hovedbeklædning medfører advarsel i henhold til stk. 178.2.2

Øvrige bestemmelser for rytterens påklædning og hestens opsadling og optømning er fastsat i de respektive disciplinafsnit.”

Fuck! Nu skal jeg ud og købe en hjelm jeg kun sakl bruge til stævner i 2008. Det hidser mig voldsomt op. Til dem der ikke har forstået så bliver det fra nu af også forbudt at ride med "æggeskaller" og andre ikke sikkerhedsgodkendte ridehjelme, hvilket svarer til stort set alle dressur hjelme!

//DS

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reglement ændring!
Kommentér på:
Reglement ændring!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce