{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Jeres livsstil og heste :-) {{forumTopicSubject}}

Hvordan er Jeres livsstil? Har I hest/e selv om I ikke har masse penge eller har I en god økonomi, kører fine biler og bor I i et flot hus? Ville I vælge heste/n fra for at opretholde Jeres levevis eller ville I give afkald på en hel del for at beholde heste/n?

Bare nysgerrig smiley

Jeg selv (familien) har givet afkald på en masse for at have hest. Jeg køber sjældent tøj (får til jul/fødselsdag af familie) går aldrig i biografen/byen. Vi bor til leje (pt) og har kun en bil. Studerer så det bliver jo nok bedre, men lige nu vender vi kroner og øre. Dog skal vores børn og dyr jo ikke lide så de har hvad de behøver smiley
Hvad med Jer? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres livsstil og heste :-)
  • #1   6. sep 2013 Jeg har fravalgt at have hest. Jeg vil have mit eget rækkehus og en bil, inden jeg skal have hest. Jeg har haft hest, sammen med min mor dengang jeg boede hjemme, så da havde jeg både tid og råd, men jeg gider ikke vende hver krone og øre for at have hest smiley

• #2   6. sep 2013 Man er vel altid nødt til at give afkald på nogle ting, når man har heste. Jeg har tre stk. Og om vinteren kan det godt mærkes økonomisk. Men jeg ville ikke opgive mit hesteliv, for tøj og en livsstil med ting i centrum. Jeg tror at være hestepige er en livsstil

• #3   6. sep 2013 Jeg giver afkald på rigtig mange ting. smiley Så længere jeg er på SU, kan jeg godt droppe tanken om at flytte, da jeg ikke kan spare op.

Jeg har nogen faste omkostning. Husleje til mor, udgifter til bilen (den kan jeg ikke leve uden, og uden bil, ingen mulighed for at komme ud til hestene), telefon og så har jeg et lille bitte lån, jeg snart er færdig med at betale og kun betale lidt af hvert måned.

Resten er til fornøjelser (og det er kun ganske lidt til overs), og de fornøjelser er mine drenge. smiley Jeg kan også kun have dem, fordi jeg er så heldig at have dem rigtig RIGTIG billigt ved min svogers mor.

Har jeg dette dækket, har jeg ikke behov for mere! smiley Jeg kan selvfølgelig godt have lyst til en masse, men det er langt fra så vigtigt som Pjuske & Baby.
    Så tøj og andet, det er som regel for fødselsdagspenge og gavekort fra julen.

• #4   6. sep 2013 Heste er en meget stor del af min og min families liv faktisk smiley Vi har fem heste i alt og de står alle hjemme ved os selv hvor lige har fået renoveret stald, rytterstue, løsdrift, ridebane osv så det har kostet mine forældre en del tid og penge smiley Men ellers har vi fint råd til hestene selvom det selvfølgelig er skide dyrt med smed, dyrelæge, foder osv. Men det går an smiley
    Men jeg har alligevel givet afkald på meget for at kunne have mine to drenge, for eksempel kunne jeg ikke komme på efterskole da mine forældre ikke vil finansere det, da de i forvejen brugte så mange penge på min hobby i forhold til de andre børn i familiens mindre dyre hobbyer smiley Og jeg bruger en rigtig stor del af alle de penge jeg har på at kunne købe det nødvendige udstyr osv. smiley

• #5   6. sep 2013 Før jeg fyldte 18 og før mine forældre blev skilt, boede vi i stort hus, fed bil, og nok penge. Jeg manglede aldrig noget. Jeg arbejdede dog også selv og tjente mine egne penge, men opstaldning, dyrlæge og smed betalte mine forældre.

Så blev mine forældre skilt, og jeg fyldte 18 og havde ikke længere arbejde. Den fede bil blev solgt, og jeg stod selv og skulle betale min hest. En total uforudset og stor udgift, da jeg altid var blevet lovet, at mine forældre nok skulle sørge for min hest.
    Min far bor stadig i stort hus, og efter et par måneder i lejlighed har min mor nu også fået fin andelsbolig hvor jeg bor sammen med hende. Jeg betaler selv min hest, og ja, det er stramt som studerende. Jeg har ikke rigtig mere at give afkald på for at kunne beholde hesten, da alle mine andre udgifter (telefon, internet, linser, forsikringer, transport) i forvejen er på et lavt niveau.
    Men jeg vil da gøre rigtig meget for at beholde min hest, og har også lidt sikkerhed i at jeg har familie jeg ville kunne låne penge af, hvis jeg lige pludselig står og har akut brug for det i forbindelse med hesten smiley

• #6   6. sep 2013 jeg har mine egne heste/ponyer (skal også til at have en ny) vi har pt. 6 biler tror jeg? (min far er mekaniker) smiley den ene bil skal også sælges nu. Vi har et stort hus (har 2 huse og en gård!! det ene hus udlejer vi.:) Jeg skal sælge min ene pony ny pga. at den fortjener at komme ud og opleve mere smiley og så har vi 4 bokse. så jeg har altid 4 heste.(jeg har haft 5 men de er solgt pga. at de var for små) smiley

gider altså ikke lige at skrive en halv roman nu!!:)
    det var bare sådan lidt af det smiley

• #8   6. sep 2013 Det er dyrt at have hest,og det betyder for os, at ferie , dyrt tøj og andre luksusting er ikke eksisterende. Ville dog ikke bytte for noget smiley

• #9   6. sep 2013
    Jeg har, sådan cirka ingen penge lige nu for at spille med åbne kort :o)

Jeg får ikke nogen penge, fordi jeg er ledig og for at få kontanthjælp skal jeg ha' været været jobsøgende i to måneder. Det var jeg d. 1 september og derfra søgte jeg kontanthjælp - som jeg først får udbetalt 1. oktober.

Så lige nu, går alle mine penge til Fleur. Alle de penge, jeg fik i fødselsdagsgave går til hende, de sorte penge jeg har tjent, lommepenge jeg har fået af min far - det hele. Og de bliver gemt, til når jeg skal ha' foder til hende.

Før det fik jeg 1700 kr i SU. Men har så været heldig og have gratis opstaldning i tre måneder og de vitaminer Fleur har spist, er også nogle jeg har fået gratis.

Fleur bliver her, selvom nogen ville argumentere for at jeg skulle sælge.
    Heldigvis har jeg en sød kæreste der forstår hvor meget hun betyder, samme med forældre. Så når dyrlæge regningen tikker ind, bliver den også betalt.

Det betyder også, at jeg ikke selv rigtigt får nogle ting særligt tit. Jeg har undet mig selv smykker i dag for 140 kr. For en månedstid siden købte jeg en halskæde til 50 kr.
    Men dyre ting som bukser til 700 kr, top til 400 kr - det ejer jeg ikke.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #10   6. sep 2013 Det er min mor, der betaler (mine forældre er skilt) og hun bor i rækkehus (indtil hun har fundet en mindre lejlighed på Nørrebro), sommerhusgrund og en lejlighed i Portugal. Ikke noget vildt og så kører hun i en lille Opel Agila 1,2.

Da mine forældre boede sammen, var det også min mor, der betalte og vi prioriterede hesten frem for flere ferier. smiley

Glæder mig til, jeg får et job, så jeg selv kan betale!

• #11   6. sep 2013 Min familie har ikke lige frem de fleste penge, men jeg har valgt at jeg vil have hest i stedet for alt muligt andet som tøj, sko osv. Hvis jeg måtte for min mor havde jeg også givet afkald på min mobil for at have flere penge til min pony smiley

• #12   6. sep 2013 Mine heste er mine børn, de er min passion, min livsstil og jeg kan ikke leve uden dem... Der har været tider i mit liv hvor jeg måtte vende hver en kr for at det hang sammen, men aldrig manglede mine heste(dyr) noget!

Idag ser tingene noget bedre ud økonomisk... Jeg er i et stabilt forhold igennem 5½ år, vi bor i stort nyrenoveret hus på 180 kvm, jeg har en stor fin BMW, manden har flere biler, vi bor pænt og dyrene lever godt her i huset, samt mine heste lever et absolut luksus liv... Vi har råd til det vi vil og ingen mangler nogensinde noget...

Dog bruger vi ikke penge uden at tænke os om, og vi køber ikke ting, bare fordi vi kan... Men det er nok fordi vi har prøvet at skulle leve af rugbrød og være bagud med regninger, vi værdsætter det vi har på en anden måde.... smiley

• #13   6. sep 2013 Altså nu er det mine forældre, der betaler opstalding og alle de andre nødvendige udgifter... Men jeg kan da godt mærke på dem at vi ikke bare lige kan tage ud og spise for eksembel. smiley Vi har hund, hest, stort hus og en bil så vi mangler ikke noget, men det kan mærkes.
    Jeg betaler selv undervisning og udstyr. Derfor, både med hensyn til penge og tid, går jeg stort set aldrig i biografen, på café og, hvad man nu ellers render rundt og laver som 15 årig... Næh, jeg arbejder og passer pony. smiley Ingen brok for jeg har selv valgt det hele vejen igennem. smiley

• #15   6. sep 2013 Jeg bor i lejelejlighed med min kæreste i København. Vi har lige købt en ny bil sammen (da det er billigst med ny bil, med forsikring, når man er 22)
    Vi har protieret bil istedet for hest, da min kærestes familie bor langt væk, og jeg synes det var synd hvis jeg SKULLE have min hest istedet for vi kunne se hans familie mere hehe :D.
    Jeg spare selv om hver måned, så jeg forhåbentlig næste år kan få min egen hest smiley
    Det skal siges, at jeg arbejer og min kæreste er mesterlærling, så vi er heldige smiley

• #16   6. sep 2013 Jeg arbejder med heste til hverdag så det er selvfølgelig en stor del af mit liv..
    Før jeg fik dette job ville jeg gøre alt for at beholde min hest.
    Jeg ville hellere bo í en lille lejlighed og brugte hellere mine penge på sko til hesten end sko til mig selv smiley

Jeg tror også det er en livsstil og man giver afkald på en masse ting som ferier fx, men hesten giver mig så meget mere og det vil jeg aldrig være foruden smiley

• #17   6. sep 2013 Økonomisk ville de fleste nok synes det var helt skudt i hovedet at have hest, især når jeg har tre stykker gående!

Jeg har lånt ud, men mere kan jeg ikke gøre. De er mit liv, og jeg vil ikke kunne undvære nogen af dem. Uden dem ville jeg slet ikke kunne fungere, så det er et valg jeg har taget smiley

• #21   6. sep 2013 Købte min pony, mens jeg var på su..der knoklede jeg røven ud af bukserne for at få det til at hænge sammen, men han har aldrig manglet noget:)

Nu ser det meget bedre ud.
    Bor i eget hus med min kæreste gennem næsten 6 år, har hund, kat og hest, egen bil. Har råd til at købe nyt tøj når jeg mangler eller andet pynt når jeg har lyst.
    Er meget taknemmelig:)

• #22   6. sep 2013 Synes ikke jeg har givet afkald på noget, men okay, jeg bor så også hjemme og er 'kun' 17 år. Jeg betaler mine dyr selv (pony, kat, fugl, fisk, kaniner, rotter)

• #23   7. sep 2013 Mange penge? Haha, nej det kan man ikke sige jeg/vi har. smiley
    Vi (min far og jeg) bor i et bette hus vi har lejet, med halv rådne vinduesrammer og et halv færdig badeværelse. Jeg har ikke selv kørekort, min far har en gammel 2 farvet mondeo.
    Jeg er selv pt på kontanthjælp, og som hjemmeboende får man lige knapt 3000 om måneden. smiley
    Jeg får ny hest hjem i morgen, og ja, så har jeg måske lige knapt 1000 kr til mig selv som kommer til at gå til smøger. smiley
    Jeg er heldig at jeg ikke skal betale noget for at bo hjemme og at min far betaler for vores katte. smiley

Jeg havde egentligt planer om at skulle flytte hjemmefra inden så længe, men jeg kunne ikke sige nej til at få en hest foræret, som ellers skulle slagtes, så må jeg jo vente. smiley
    Fester, nyt tøj, grillmad og sodavand, ja det må jeg undvære og det kan jeg også sagtens. smiley

Heste er for mig mit liv, og det år uden hest jeg lige har haft, har nok været det mest triste og kedelige år længe!
    Jeg GLÆDER mig til at blive über fattig igen. smiley

• #24   7. sep 2013 Vi har da et par fine biler og ligger klart til den gode side, men mine forældre arbejder også for det. Vi er ikke styrtende rige, men vi har det godt. Vi bor på vores lille gård et stykke ude på landet, med lade, stalde og flot stuehus. Plus 3-4 haver, store folde, en græsridebane og en mark. Så her lever vi lever med fem heste, to hunde, to katte, et undulatpar og nogle fisk smiley
    Jeg får nærmest alt tøj af kusine/ældre veninder, så mine forældre skal kun betale tøj til lillebror. Og med fem heste er det nok meget godt :).
    Tror vi ville være villige til at give afkald på en del for dyrene. Men heldigvis står vi ikke i sådan en situation lige nu :).
    Og så skal det altså lige siges, så i ikke tror vi/jeg er en snobbet skiderik. Hver dag sætter jeg pris på alt. Jeg har mad på bordet, mennesker der elsker mig og de dejligste dyr. Jeg er ufattelig priviligeret, og jeg syntes slet ikke jeg har fortjent det. Men jeg elsker det smiley

• #25   7. sep 2013 Mange penge?
    Puuhhha.. Jeg er på SU, har et job ved siden af som ikke er skide godt betalt, men kan li det og tiderne som bartender passer også rigtig godt med studie. Derudover har jeg min egen hest og bor for mig selv i en lejlighed midt i centrum af Aalborg. Jah, det lyder måske meget fint, men nej. Arbejdet tonser sig op og har faktisk ikke tid til at se mine venner og veninder som sådan.

Synes selv at det er luksus i sig selv at eje en hest og det priser jeg mig lykkelig for at jeg gør. Selvfølgelig er det hårdt på SU, men det er jo noget jeg godt vidste det ville blive da jeg sagde ja. Dette gør selvfølgelig at der sjældent er penge til kød til maden, og andre fornøjelser som biograf mm. Men er blevet vant til ikke rigtig at få kød, til trods for at jeg elsker det, og biograf? - der er ikke rigtig nogle spændende film alligevel før Tarok kommer;)

• #27   7. sep 2013 Har altid selv haft 100% ansvar for hesten og udgifterne, så pt. er det ret sparret da jeg er studerende. Jeg får det knapt nok til at løbe rundt, men jeg har heldigvis sparet lidt penge sammen inden jeg startede på studie.

Da jeg havde fuldtidsjob inden (arbejde fuldtid ca. 2 år efter gymnasiet) det det jo ikke noget problem. Jeg kunne have hest, spare op, købe tøj til mig selv og dyre jule- og fødselsdagsgaver til familie i venner.
    Nu er jeg på SU, og det bliver kun til små gaver til familien i år. Tøj køber jeg næsten aldrig. Jeg er meget kvalitetsbevidst, så jeg leder længe efter tøj der er på 50-60-70% udsalg, og der er ikke noget der hedder fejlkøb her.
    Jeg har en bærbar fra oldtiden, men den er ok til at skrive noter på.
    Mit seneste køb var en Iphone, og har ellers rendt rundt med gamle mobiltelefoner som jeg kunne låne eller arve, der desværre gang på gang gik i stykker. Men det er der nok heller ikke så meget at sige til, når man sidder med en model fra 2005. Jeg skulle ha' en mobil, og så var det en fordel med en smartphone i hht mit studie.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg af og til ærger mig lidt over mine studiekammerater der kan bo i byen, ses hver eftermiddag og weekend osv., når jeg selv sidder herhjemme og ikke rigtig har råd til at gå i byen så tit.
    Men nu er jeg ikke så meget et gå-meget-i-byen menneske alligevel. Hesten er vigtigere, og så prioriterer jeg at se mine gode venner på 1-mandshånd eller i små grupper.

Det er jo et valg man tager. Hesten, og det arbejde man laver med den og den undervisning man får og den tid man bruger på den, er jo en investering. Det synes jeg er meget federe at bruge sin tid og sine penge på, end forbrug af diverse alkoholer, cafébesøg, fejlkøb og gadgets.
    ... det eneste jeg savner lidt, er tøjet. Jeg er lidt en skabsfashionista. Men det giver jeg så heller ikke 100% afkaldt på, for jeg køber stort set kun designertøj (... når det er ordentligt på udsalg, og så koster det jo ikke så meget mere end det gør i highstreetbutikkerne)

Ud over hesten, er jeg løber/danser/gymnast og går på et fysioterapistudie. Det kræver ret meget i forhold til at have sports- og træningstøjet i orden. Her leder jeg også meget efter udsalgene, men derud over ligger det jo sports-outlet butikker rundt omkring i landet. Det kan man spare mange penge ved lige at kigge de butikker igennem først smiley

• #29   7. sep 2013 Jeg vælger til enhver tid også at have hestene, frem for at shoppe tøj og så meget andet.
    vi har egen gård, men med de 5 heste jeg har haft de sidste 4 år, og med tre skønne unger, og jeg studerer selv til sygeplejerske så er der ikke meget.
    til trods for min mand har et godt job (logistik chef)
    men vi er stadig der hvor vi vender hver 5 kr.
    men pga forsiknring og diverse kan vi bygge om i stalden, samt tage en tur til kina næste forår. men det er virkelig også luksus vi endelig kan det, min søster har boet der i seks år, og vi er ikke kommet afsted endnu.

selvom der ikke er mange penge, skal mine børn og dyr ikke mangle noget, så dvs jeg bliver klippet sidst, køber sidst vintersko, hvis der overhovedet er råd.
    nu er jeg dog kommet af med to heste, så der bliver lidt mere luft i økonomien.

• #30   7. sep 2013 Jeg har ejet hus med min mand, dog ikke noget vildt men det er da sådan rimelig ok.. VI har 2 biler, hund og jeg er gravid for anden gang..

Går på Su (så det siger måske lidt om vores livsstil hehe)

Men tja tingen køre rundt.
    De fleste af mine penge går til min datter så hun har alt det hun skal bruge plus lidt ekstra og det samme gælder mine heste.
    Køber sjældent nyt tøj eller sko til mig selv.

Men min famillie kommer da helt klart før mine hest.. Og hvis vi virkelig stod i øknonomiske vanskeligheder så vil jeg selvfølgelig sælge 1 eller 2 af mine heste.. For jah min familie og børn kommer helt klart først.

• #31   7. sep 2013 Min hest er mit barn. Jeg bruger alle mine penge på den, og går sjældent i byen og køber sjældent nye ting til mig selv. Jeg bor sammen med min kæreste og er studerende, og han er heldigvis meget forstående overfor at min hest er det vigtigste for mig. Den skal ikke mangle noget, så når der kommer ekstra regninger, bliver de altid betalt af ham, og så må vi finde en anden måde jeg kan betale tilbage på smiley Det fungerer rigtig fint, vi bruger ikke unødige penge på fx bil og transport men tager cyklen de fleste steder hen, selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser. smiley

• #32   9. sep 2013 Så dejligt at så mange har svaret smiley Kan også se at de fleste af Jer også vender krone og øre for at beholde/holde jeres dejlige skabninger smiley Godt for mig at jeg ikke er den eneste smiley

• #33   13. sep 2013 Min far betaler alt til mine to dejlige heste, så jeg klager ikke smiley

Kommentér på:
Jeres livsstil og heste :-)

Annonce