Købeloven - sadel ?? {{forumTopicSubject}}
Nogen der har styr på købeloven?
Står i den situation at jeg for Ca. et år siden købt en ny dressursadel der skulle laves England og skulle derfor vente 7 uger på den så fik den først i november. Blev dengang lovet at sadlen ville komme til at ligge perfekt på hesten. Har så efterfølgende fået den stoppet om Ca. 1 gang i måneden. Sadelmager har så skubbet skylden over på hesten ved at sige den var skæv..
Har så idag 05/09/2013 haft en anden sadelmager ud. For det førte lå nuværende dressursadel fuldstændigt elendigt og ville aldrig nogensinde komme til at ligge på hesten, og han sagde at hesten ikke var skæv i ryggen, vi har så nu fundet en ny sadel til 18000 kr. som lå helt perfekt på hesten, og jeg kunne mærke ændring i min ridning og andre kunne se forskellen og det var en lille ridetur på 10 minutter.
Mit problem er nu, kan vi godt køre op til sadelmageren som vi købte sadel ved for et år siden og forlange pengene tilbage da sadlen faktisk ødelagde hesten, og min ryg?? Og da det er sadel til 17500 vil det hjælpe meget på vej med den nye.
På forhånd tak for hjælpen!
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
I første omgang vil jeg prøve at få en skriftlig udtalelse fra sadelmager nr. 2 om at sadlen ikke ligger rigtigt, og forsøge at lave en aftale om tilbagelevering af sadlen med sadelmager 1. Hvis det ikke dur, så er en klage til forbrugerklagenævnet den bedste vej frem.
Held og lykke med det (og lad gerne høre, hvad der sker i sagen...)
mar 2008
Følger: 36 Følgere: 86 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 99
Så på torsdag får jeg en ny dressursadel fra en anden sadelmager, men har så stadig den gamle liggende
Købeloven - sadel ??