Køb af sadel? {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt nysgerrig ift., hvad man gør med køb af sadel. Jeg har aldrig stået i den situation, at skulle købe en sadel, da der hørte en Passier sadel med til min gamle pony, som var blevet tilpasset til den. De tidligere ejere havde købt den fra ny af, og jeg mener, at jeg fik en bon på den, hvor der stod omkring 20.000-24.000kr (inkl omstopning). Det er jo ekstremt mange penge, og jeg tvivler på, at alle rider rundt i så dyr en sadel, eller i hvertfald ikke har købt den fra ny af i så fald.
Jeg håber på en dag i den nærmeste fremtid, at skulle ud og købe hest, og selvom jeg godt er klar over, hvor vigtigt det er med en sadel, som der passer til hesten, så giver jeg ikke 20.000kr til en ny sadel lige foreløbig, så jeg kunne forestille mig, at jeg vil lede efter en brugt sadel.
Hvordan fandt I frem til den sadel, I har nu?
Hvordan fungere hele processen med at købe en brugt sadel? Det foregår jo ofte igennem privat personer, men hvad så hvis man står med en sadel købt af privatperson, som en sadelmager så efterfølgende skal kigge på, og bedømmer, at den ikke ville kunne passe hesten? Ift. købeloven er man jo ikke dækket ind, fordi handlen er sket imellem to privatpersoner?
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 298
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
så prøver han først sadlerne på hesten, finder dem der passer, også prøver jeg sadlerne, og udvælger den jeg sidder bedst i
jeg kunne aldrig fonden at købe sadel privat, da ingen sadel er ens, og derfor risikere du, at selvom målene og sadlen er ens, at de alligevel er forskellige
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Den gamle som også var tilpasset ved sadelmager var købt af samme brugt m, men den hade brækket bum efter 2 år ved mig.
Jeg fik 2 sadler med hjem som jeg skulle prøve sidste Fredag
Det var sadler som passede til min penge i pris
Og den ene hade min interesse ( den dyreste)
Og den blev ændret lidt og skal prøves i morgen igen , for at se om den passe til os (hesten og mig)
Pris 6400,- kr alt ind.
Her ser du demomodel på hesten med mig oven i.
jeg fik en en ½ tomme mindre.
VH
Annette
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
apr 2004
Følger: 19 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 513
han får besked om ca budget og formål også kommer han med en masse, som prøves på hesten og de af dem som ligger godt, skal man ride i for at finde ud af hvilken der passer bedst til hest og rytter. De fleste sadelmagere har både nye og brugte sadler
Køb af sadel?