{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Køb af sadel? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle skønne HG'er! smiley

Jeg står og skal have hest snart, hvilket jo selvfølgelig er super fantastisk! smiley . Da den jeg har kig på er fra salgsstald, regner jeg ikke med at der følger udstyr med til - og jeg skal derfor have fingre i en sadel.

Jeg har forelsket mig i en Trainer's springsadel, og heldigvis ligger en af mine bekendte inde med en hun gerne vil af med.
Jeg kan få den til 3200 inkl. stigremme og bøjler. Det synes jeg som sådan er en fin pris, MEN (der er jo altid et men) ...

Min svigerinde kunne få den til 3000 lige ud for 1 år siden hvor den siden da er brugt jævnligt - og den står stadig til 3000 for hende.

Jeg er lidt i tvivl, for jeg vil da ikke give mere for en sadel end andre skal give for den - og jeg vil da slet ikke give det samme som den stod til for et år siden hvor den var mindre brugt.

Men, jeg er bare i tvivl om det er fair nok? Altså at sige det til hende der sælger sadlen?
Så jeg vil faktisk rigtig gerne høre jeres meninger om det! smiley .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af sadel?
  • #1   16. jun 2013 Tja jeg ville nok sige at jeg max ville give 2500kr monteret for den, i og med den for 1år siden stod til 3000kr og den er brugt en del siden..

• #2   16. jun 2013 Jeg ville sige at jeg max ville give 2800. Der er tonsvis af sadler til salg, så at skulle give mere, end salgsprisen for sidste år, er da at smide penge ud af vinduet...

• #3   16. jun 2013 Det er også det jeg tænker - den er brugt + hun har hævet prisen fra sidste år.
    Der findes jo mange skønne sadler derude, men har faktisk kun set et fåtal af denne model - de fleste er den nye model og så er prisen pludselig 6-8000 smiley

• #4   16. jun 2013 Byd hende 2500 og lad hende tænke over det, som de andre siger, der er masser af sadler til salg .

• #5   16. jun 2013 Hvis det er den sadel som bare ligger perfekt på hesten, er det alle pengene værd. Omvendt kan den ik ligge på hesten, vil jeg ik købe den, selvom jeg ku få den til 5kr

Start m at få hesten hjem.
    Så får du en sadelmager til at komme, og prøver da naturligvis den din svigerinde har.

Tag den derfra. smiley

• #6   16. jun 2013 Eventuelt kan du få en sadelmager til at komme ud og vurdere hvilken model og størrelse der vil passe bedst til din nye hest og så derefter lede efter en brugt på nettet, som du så efterfølgende kan få tilpasset af sadelmageren til hesten smiley

Det er dumt og dyrt at købe brugt i blinde og en hest med rygproblemer pga forkert sadel, kostet tid og penge at få i gang igen smiley

• #7   16. jun 2013 Nu har jeg bestemt ikke tænkt mig at købe en sadel der ikke passer til hesten - det er simpelthen for idiotisk.

Der er lavet en aftale om at jeg skal se om den passer på hesten før jeg køber sadlen - og hvis den ikke passer på hesten kunne jeg ikke drømme om at købe den bare fordi jeg sidder godt i den.

Kommentér på:
Køb af sadel?

Annonce