Lammeskind under sadlen? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Vi gør lige hvad der kunne være blevet et meget langt emne, meget kort.
Jeg har en sadel som var specialtilpasset min store hest, og hun er nu erklæret uridelig, så hun kan ikke bruge den mere.
Den har jeg så forsøgt at smide på min pony, og den ligger faktisk rigtig godt lige indtil jeg begynder at trave. Så glider den frem, og det er selvfølgelig fordi den er for bred.
Kunne det hjælpe at smide et lammeskindsunderlag under sadlen?
Jeg ved godt det ville være bedst at få den tilpasset og blablabla, men det har jeg ikke lige råd til lige nu. Hendes Wintec ligger nemlig heller ikke vildt godt mere efter hun har ændret form helt utroligt meget, så jeg leder lidt efter en "lappeløsning", som selvfølgelig ikke skader, indtil jeg har råd til at få tilpasset en sadel igen.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
At ligge lammeskind under har ihvertfald den effekt at sadlen kommer til at virke smallere på hesten.
Hvis jeg var dig ville jeg nok bare få fat i noget ægte lam, da det fylder en del mere end det kunstige.
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Det er min erfaring. Jeg lavede nemlig os lappeløsninger ved Landeur med lammeskind og jeg ved ikke hvad!
Og det blev altså dyrt i dyrelægeregninger
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
sep 2012
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 32
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 472
Men, hvis du vælger at lave lappeløsningen vil jeg som de andre sige at du skal få købt et ordentligt og ægte lammeunderlag.. ikke en af dem hvor der kun er lidt fylde, men nogen af dem hvor de er ret så tykke.. Sådan et har jeg selv lagt under min sadel fordi jeg bumper lige lidt voldsomt i sadlen i nedsidning pt på min nye hest, fordi jeg endnu ikke har min balance i orden og fordi han har en lidt sjov trav, så jeg forestiller mig at jeg på den måde skåner ham lidt (stakkels hest) :D.. Det stødabsobere så vidt jeg har ladet mig fortælle
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Har selvfølgelig tænkt mig at købe noget ægte lam
Sabine: I min Wintec kan der godt, men det er pasformen den er gal med, så det ville ikke ændre så meget. Der kan desværre ikke skiftes i min Kentaur
Gøg og Gokke: Der må desværre være lappeløsninger i denne omgang, da hun pt er i vækst, og derfor ændrer sig hele tiden. Hun skal også have lavet sadlen ordenlig når jeg begynder på noget seriøs ridning efter hendes foling næste år, men jeg er fattig lige pt (studerende), og da jeg har 6 sadler, og de to har passet før, så må jeg desværre lige nøjes med det lige nu.
Den Flyende Agurk: Jo, det kan den, men den ligger ikke ret godt sådan selve sadlen mere, så det ændrer ikke så meget
Jeanne: Uden sadel bliver det ikke, da hun ikke er så gammel og så uddannet endnu, så hun er utryg når jeg laver andet end at skridte uden sadel
Sandra: Nu kan du jo sådan set ikke vide om der egentlig er forskel. Min hest har en meget kort ryg, og kan derfor ikke gå med lange sadler. Og min popo er ikke vildt stor, så derfor er min sadel kun en 17" Kentaur, og svarer til en 16,5" i andre sadler. Oven i købet er det en kort model, og den har kortere anlægsflade en min 16,5" Wintec
Tak for rådet Michelle
Alle sammen, jeg er helt klar over at en ordenlig tilpasning eller ny sadel helt klart der den bedste løsning, men jeg har ikke pengene lige nu, og sadlen ligger på ingen måde katastrofalt på hende, så derfor vil jeg godt ride med den
dec 2009
dec 2009
se lige dette link : http://www.horze.dk/Horze-gel-h%C3%A6vepad/17631,da_DK,pd.html
jeg kender en der har den der skal hæve sadlen bagtil og det virker super.. måske det fungere fortil i dit tilfælde?
aug 2008
dec 2009
aug 2008
Og lige i forhold til størrelsen på sadlen, så kan man her se den ligge på min store hest - den er ikke ret lang
(link fjernet)
aug 2008
Jeg vælger denne løsning, da jeg også sidder bedre i min Kentaur, og derved kan jeg sidde meget bedre på hende. Det er mere optimalt for både hende og jeg
Lammeskind under sadlen?