1.183 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Lånepony, lånehest - Arg hvor er det svært! Lånepony, lånehest - Arg hvor er det svært!

Hej HG'ere (-:

Sagen er den, at min pony Dolf fik en seneskade d. 31 maj i år. Han gik i ca. 2 mdr. og derefter begyndte vi genoptræning, med 2 ugers skridt, og ja så begyndte vi at trave 3 min. intervaller. Vi havde hele vejen igennem genoptræningen været forsigtige, og ikke forceret noget overhovedet.
I den periode havde min mor og jeg snakket om at finde en evt. lånepony, så jeg kunne blive i stævneverdenen, men det fik vi ikke gjort noget ved, og da vi så påbegyndte genoptræningen, så det jo ud til at der var lys for enden af tunnellen!

MEN, efter vi havde travet i 8 dage, blev han halt. Vi frygtede det værste - at seneskaden var gået op igen.. Vi fik derfeter dyrlæge til ham dagen efter, hvor hun kunne afkræfte at den var sprunget op, der var simpelthen kommet en ny seneskade, fuldstændig uafhængig af den anden! Nøøj, hvor blev jeg ked af det! Vi aftalte så med dyrlægen, at tage til Ansager dyrehospital for, at få ham undersøgt ordentligt.

Så var vi jo på vej til Ansager, med uroligt sind.. Vi ankom, og Dolf blev mønstret og longeret, og hospitalets dyrlæge kunne så bekræfte at det var en seneskade, som højest sandsynligt sad i kodeleddet. Dyrlægen anbefalede os så at få ham i røntgen, så vi kunne være sikre på, at der ikke var slået en flig af nogen knogler eller noget. Dyret kom i røntgen, og IGEN blev vi overraskede! Dolf havde simpelthen fået en fraktur i hovbenet, og skulle derfor have 6 ugers boksro + sygebeslag i form af ringsko med 4 optåer.

Nu til sagen...
Nu er vi helt sikre på at vi skal have fundet en pony/hest jeg kan låne, så jeg kan komme rigtigt igang med ridningen igen, og planen har hele tiden været sådan, at det skulle være en pony, som evt. kunne noget og var rutineret, så jeg kunne få brugt mine dyrebare ponyår, og samtidig lære noget mere, da jeg med begge mine ponyer har skulle ride dem op fra bunden.

Nu har jeg så været så heldig allerede at få tilbudt to heste jeg kunne låne. En 4 års DSP på 140 cm., som jeg kunne låne resten af mine ponyår, og en faktisk rigtig lækker palomino på 165 cm. i stang.
Vi har allerede besluttet os for at jeg ikke skal have en 4 års, som jeg skal til at ride op fra bunden af igen, og jeg vil egentlig heller ikke have hesten, da jeg så nødigt vil gå glip af den sidste tid på de små.
Nu er min mor så begyndt at sige, jeg skal prøve at give hesten en chance så jeg kan få en god overgang, og den så jo fin ud osv. osv., men åååh hvor er jeg i tvivl!

Så please HGianere, hjælp mig!

Holy Jesus det blev sgu langt! Håber i vil tage jer tid til at læse det alligevel! (-:

-Nikoline (-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lånepony, lånehest - Arg hvor er det svært!
  • #1   1. sep 2013 Prøv at se min 1'er?:-)

• #2   1. sep 2013 Kan læse du er 15.. det vil sige du har lidt over en år tilbage som pony rytter.. Men tænker du kan vel ride dine pony år du har tilbage på den anden pony du har og evt nå din anden bliver klar igen???

Jeg ville helt klart give hesten en chancen ville også give dig en god overgang til hest.. Så giv den en chance.. sys du ikke det fungere så er det jo bare og sige nej tak

• #3   1. sep 2013 Camilla L.
    Den anden pony hun har er en 3'er pony og den er hun jo blevet for gammel til.

• #4   1. sep 2013 Men hvor er jeg ked af at høre at det ikke er gået så let med ham Dolf, jeg håber for dig at han kommer på benene igen! smiley

• #5   1. sep 2013 Os'3: Tak for tilbuddet, men jeg er hovedsageligt springrytter, og din pony er vist mest dressurpony? (-:

Camilla L: Min anden pony er en 3'er, så jeg er for gammel til at starte den. Vi skal snakke med vores dyrlæge om hvornår Dolf bliver rask igen, men han er nok ikke klar før Marts næste år, og det er næsten et år der er gået af mine ponyår så (-:

Tak Stine! (-:

• #6   1. sep 2013 Jeg hade helt klart satset på hesten, når du alligevel har så lidt tid tilbage på pony...
    Tro mig den erfaring du når at samle dig på hesten bliver du uendeligt glad for!..
    Det er guld værd at få en hest "for tidligt"

• #7   1. sep 2013 Han er begge dele, har bare ikke fået spring undervisning i små 2 år da jeg er blevet for gammel til ham , derfor mest dressur:)

• #9   1. sep 2013 Har flere gange lånt ponyer, og må sige at det virkelig er få ponyer man kan låne i et års tid hvor der fungerer hele tiden. Det tog mig næsten et helt år at lære min gamle lånepony at kende inden at resultaterne begyndte at komme - så det skal virkelig være en god og stabil pony ellers ville jeg satse på hesten :-).

• #10   1. sep 2013 Josefine S: Problemet er bare at man aldrig får ponyårene tilbage. Jeg ved ikke helt om jeg har bestemt mig på forhånd, hmm.

Sabine Glenhammer: Så uddannet en 4 års kan være vil jeg tro. Den har været lidt i proff. ridning, men jeg har allerede bestemt mig for, at jeg ikke skal låne den. Jeg vil ikke starte fra scratch igen, igen (-:

Os'3: Vil som sagt helst ikke starte næsten helt fra bunden af igen (-:

Team Frønsen: Det er der mange der siger (-: Vi vil også snakke med min springunderviser, så han kan give et bud på, hvad der vil være bedst for mig og min ridning (-:

Karoline Kristoffersen: Ja det kan jeg selvfølgelig godt se, det er bare møj svært altså!

Jeg vil lige sige til jer, at nu har vi lige skrevet på en potentiel lånepony, så må vi lige se hvad der sker (-:

• #11   1. sep 2013 Kender det godt selv:)
    Da min pony blev halt i starten af februar og stadig var halt da vi nåede til slutningen af februar (dyrlæge var inde over) så begyndte vi også at kigge efter låne pony til mig, men da jeg fylder 16 til nytår og ikke ville have en ungpony så var det ret svært, min mor havde dog allerede i for vejen sagt at jeg ikke skulle have en ungpony da det ville være spil af mine pony år smiley

Det endte dog med at jeg fik den lækreste og sødeste 5 års (ikke låne) som jeg overhovedet kunne tænke mig:D Selvom min havde sagt at jeg aldrig skulle have en unghest Eller en trakehener, og at hun helst så jeg fik en vallak, så blev det dog en:
    5års trakehener hoppe, så aldrig sig aldrig smiley

Men jeg ville vælge hesten, man får alligevel en del ud af det ved at være lidt på forkant med at ride hest smiley

profilbillede
  • #12   1. sep 2013 Gøtterup's foto: Ej hvor er hun fin! Det kan være jeg skal tilføje, at vi hele tiden har kigget efter en unghest, som jeg så kan have til at tage over til næste år (-:

• #13   1. sep 2013 Tak, er også rigtig glad for hende:D

Altså havde du spurgt mig for 5 uger siden så havde jeg aldrig valgt Atlina, for det 1. Fordi hun er "så" ung og for det 2. Fordi hun er så special, men helt ærligt så er jeg glad for jeg gjorde det, det er bare noget andet med unghest, for man lære sammen, man lære ikke kun af hesten, men man lære med hesten og dét er en helt fantastisk følelse smiley

• #14   1. sep 2013 Hehe, tro mig jeg ved hvad du taler om! (-:

Begge mine ponyer har jeg lært stortset alt hvad de kan, og jeg skulle lære det på samme tid som dem, det er fedt at kunne sige man har lært det sammen med hesten, og ikke af dem! smiley

• #15   1. sep 2013 Ja, det er også lidt fedt at kunne sige "jeg lærte hesten det, den lærte ikke mig det" Min pony Fancy ( den der var halt) skulle jeg også ride op fra ny da den var redet forkert, og alt det jeg kan idag (øvelser til P klasser) lærte jeg sammen med den:)

• #16   1. sep 2013 Det gør bare at man bliver en bedre rytter! (-:

Kommentér på:
Lånepony, lånehest - Arg hvor er det svært!

Annonce