{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Hjælp! Problemer med min hest :'-( {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig.
Det startede for et par uger siden da jeg red tog min hest hovedet op i galop på ventre volte. Det er kun i galoppen til venstre og han tager bare hovedet op til højre og han reagere ikke på biddet. Vi har fået dyrelæge, tjekket tænder (De er blevet raspet osv), han har fået to gange arkupunktur og sadlen er blevet omstoppet.. Da han fik akupunktur viste dyrelægen os hvor han havde undt b.la. på ryggen og halsen, men nu viser han ikke tegn på smerter mere.
Ved ikke hvad vi skal gøre, min søster red ham i dag og det var det samme.. smiley
Håber der er nogle dom har prøvet noget lignende og kan give råd.
Mvh Sofie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Problemer med min hest :'-(
  • #1   29. aug 2013 Ondt ikke undt*

• #3   29. aug 2013 denne side syntes jeg giver lidt til hvad det forskellige kan betyde...

(link fjernet)

• #4   29. aug 2013 Grunden til at hesten tager hovedet op er begrund af balancen, det kan lige så godt være fysisk ubalance som pysiks smiley
    Kan ikke her ud fra de oplysninger og min viden give dig en grund til det!
    Men håber på at i finder ud af det sammen smiley

//Stephanie N M Poulsen

• #5   29. aug 2013 Skal han ikke bare rettes op gennem en kærlig, men fast hånd? Lyder til han har lært hvordan han kan slippe afsted med noget.

• #6   29. aug 2013 Hvor længe er det siden den fik akupunktur? Og har den fået en opfølgende behandling? Er den gennemgået kiropraktisk?

Husk på at en hest der har gået med smerter/spændinger kan tage lang tid at genoptræne igen. Den har jo gået og kompenseret for smerterne og har fået spændinger diverse andre steder.
    Så vil tro den har brug for genoptræning og at blive løsgjort, for derefter at starte op igen.

• #7   29. aug 2013 Er enig med Team Hjortkjær smiley
    Syntes det er lidt for nemt at skrive at den er blevet redet forkert og den bare skal lære ikke at gøre det:) Der kan jo være en alvorlig og måske smerte fuld forbindelse til hvorfor hesten reagere sådan smiley

• #8   29. aug 2013 Vi har en dygtig underviser og bliver begge undervist 1 - 2 gange om ugen.. Det kom fra den ene dag til den anden, han fik akupunktur i mandags og i sidste uge onsdag. smiley

• #9   29. aug 2013 Ja, tror det er smerter! For hvis han så var stiv i nakken eller "redet forkert" plejer jeg altid at kunne bøje ham igennem. Tror desuden heller ikke han er redet forkert. Han har været så god for tiden, aldrig gået bedre! smiley

• #10   29. aug 2013 prøv og knæk hans nakke i morgen. du tager hans hoved og så trykker du oppe i man' kanten.. og "trykker ham sammen".. min venindes hest gjorde det samme.. hun havde så en veninde, der var på besøg og så det(har taget flere hestemassage kurser). hun tog Lises hoved og trykkede hende sammen.. og trykkede hende flere steder ned af nakken.. og bum.. så gik Lise som en drøm.. det kan være fordi han låser.. smiley

• #11   29. aug 2013 Hvis ikke det er smerter stadig, men har været, så kan det sagtens være fordi han forbinder visse situationer med smerte. Og han derfor "stresser" og derfor slår over i galop. det kan også være balance, men hvis det er kommet fra den ene dag til den anden, så er det nok ikke derfor, tænker jeg.

Når nu tænderne er tjekket, så ville jeg nok få besøg af en kiropraktor. Det lyder altså til at der er noget der genere ham, og evt sidder i klemme, når det er kommet så pludselig.
    Kiropraktik kan gøre underværker i nogle tilfælde smiley

• JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 282
    #12   29. aug 2013 Missen: Jeg har flere gange set dig foreslå folk at "knække nakke" "knække ryg" "massere dem ordenligt igennem" osv. og jeg har før skrevet at jeg synes det er meget uforsvarligt at du går og giver sådanne råd, da det kræver professionel erfaring for at gøre disse ting, og selv professionelle skal passe på med det.
    Jeg synes du skal tænke over at du muligvis kan skrive til piger på 13 år, der ingen erfaring har og pludselig står med en pony med seriøse smerter. Jeg ved ikke hvem der har lært dig "at man bare kan knække nakken", men det er dybt uforsvarligt.

TS: Det lyder som om noget kunne ligge og trykke, ikke direkte smerter, men måske mere tryk. En sadel der bare er lidt skæv i stopningen kan meget følsome heste reagere på smiley

• #13   29. aug 2013 Prøv eventuelt uden bid og sadel, det hjalp utroligt meget på min hest, så jan du også virkelig mærke dens bevægelser.. smiley det med at den tager hovedet op er vel lidt ligemeget da den forhåbenligt ikke bliver tvunget i holdning, men ik give op! smiley

• #14   29. aug 2013 team hjortkjær har sagt hvad der skulle siges smiley

Syntes bestemt ikke du skal prøve selv at begynde at "knække" noget på hesten som der bliver foreslået, det skal kun gøres af professionelle hvis du spørger mig.

• #15   29. aug 2013 Hvordan er den kun i longe? Er den fin så prøv kun med hovedtøj i longe og så med hovedtøj og sadel. Og derefter med rytter der bare sidder i sadlen uden at røre den i munden. Er det en tandspids selv om der raspet bør i jo ikke have problemet uden udstyr. Jeg vil sige osteopath eller dygtig kiropraktor. Og ja desværrer er der mega mange fuskere derude, der ikke er dygtige og ikke laver det nok, til at vide hvad de laver. Og få sådan en ud og hive og trække kan gøre mere skade end gavn og det død dyrt. Så forhør dig i området hvem der er prof og drop at gå efter priser. Fin den der har god omtale og ved hvad de laver. Går hesten skævt som du beskriver kan sagtens være noget i lænden, så når den skal galopere skal bruge sit bækken og så trækker skævt hele vejen op. Jeg ville ikke ride før dette var tjekket. Hvis det er så slemt som du skriver lyder det til den har ondt. Og rider du med problemet kompensere hesten, bygger muskler omkring problemet og gør det svært at få rettet det på plads igen. God bedring med din hest skrive gerne ny tråd når i blevet klogere på hvad det er.

• #16   30. aug 2013 "Knæk nakken"...hvad f..... er det dog for et råd??? smiley

• #18   30. aug 2013 Mange tak for alle jeres råd! smiley
    Har ihvertfald ikke tænkt mig at knække hans nakke, det er slet ikke noget jeg ved noget som helst om og syntes også det lyder ret voldsomt! Det er ikke noget jeg begiver mig ud i. Sådan noget lader jeg de professionelle om. smiley

• #19   30. aug 2013 Når det ikke er længere siden, så giv den lige lidt tid til at komme ovenpå igen smiley
    Og går det ikke væk, så overvej en opfølgende behandling ved akupunktør el. kiropraktor, el. bestil et sådan allerede. De kan også give dig nogle gode øvelser og guide dig.

Kommentér på:
Hjælp! Problemer med min hest :'-(

Annonce