1.070 visninger
|
Oprettet:
Praktik som berider. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal i praktik her i år og jeg skal selvfølgelig have fundet en plads. Jeg havde tænkt lidt på berider.. Nogen der har erfaringer med berider-praktik, altså om i har været i det og hvordan var det??
Ellers andre ideer til hvad jeg kunne prøve som har noget med heste at gøre? Ridelærer har jeg prøvet og staldpige har jeg også prøvet.
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
så man kan sige det måske ikke så relevant da det ikke er noget du kan uddanne dig til.. men det må du jo selv om
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 356
Du får måske lov til at hjælpe med at strigle og kigge på :)) Ellers bare ordne boks, kunne jeg forestille mig...
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
Jeg stod op hver morgen kl 4.00, lukkede 55 heste på fold mugede 55 bokse, strøede. omkring kl. 8. og frem striglede jeg og klargjorde beriderens heste, skridtede dem varme og skridtede dem af. Eftermiddag rørte jeg de rideskoleheste der ikke skulle gå timer og ikke havde fri. Lukkede heste ind og aftenfodrede. Fik en times undervisning i enten dressur eller spring. Havde en masse praktisk såsom at feje alle staldgange, male spring og andet der trængte, fejede spindelvæv ned omkring kl. 23.30 var jeg færdig med det sidste praktiske. Gik aftenvagt i staldene, kom i seng omkring kl. 1.00 stykker om natten. Og så videre næste dag.
Spiste morgenmad i 10 min da jeg stod op, Havde 1 halv times frokost og 1 times aftensmad pr dag.
Men du kan ikke længere blive udd. berider i Danmark så tvivler på du i det hele taget kan komme i praktik som det længere...
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 401 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.388
Jeg går i 10. klasse, og skal i praktik på et dyreklinik/hospital Glæder mig rigtig meget! Og den eneste grund til jeg har fået pladsen, er fordi de kender os så godt nu (Suk, gæt selv...).
Men find ud af noget du godt kan tænke dig at blive senere hen
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 37 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 52
Tror bare jeg finder noget andet xD
Men tak for det
feb 2004
Følger: 140 Følgere: 127 Heste: 2 Emner: 167 Svar: 710
Selvfølgelig var man med i stald arbejdet, men synes det var sjovt at se hvordan det hele fungerede i hverdagen. Jeg var med ude når han gav undervisning og så ham ride lige fra unge til erfarne heste
Jeg synes selv jeg lærte en del selvom jeg ikke red
Sådan er det når man er i praktik. Dem som er ved en frisør får jo heller ikke lov at klippe, men at vaske hår og feje
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
Jeg synes det var super fedt! Men det var heller ikke rigtig praktik, jeg gik ikke i skole så jeg gik bare derhjemme, og så kom han med det tilbud. Jeg fik tilredet nogle heste på egen hånd, fik redet en hel masse andre heste, fik springundervisning på en B-pony der stod der, og ja. Selvfølgelig skulle jeg også muge nogle gange, gøre heste klar til ham, trække til og fra mark, holde heste i longe som han skulle tilride og så videre, men det var klart det hele værd! Flyttede dog hjem til ham i plejefamilie, så det er lidt noget andet end rigtig praktik
Praktik som berider.