648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Comeback i spring! Tips:)? Comeback i spring! Tips:)?

Hej HG:)

Jeg har sådan en "lykkehistorie" hvis man kan kalde dét det?

Jeg har haft min fuldpart Mystery i godt og vel 2 år. Da jeg startede på ham havde han stået stille i lang tid, så lang tid at jeg skulle starte helt forfra, som en slags "genoptræning" altså skridt, i den første lange periode osv. Så derfor ingen spring:( Han blev flyttet på en rideskole efter noget tid, og pga. en masse dårlige ting der er sket de første år af sit liv, kunne han ikke finde ro der, og var MEGET bokssur, og stresset under ridning, grundet de mange elever.
Men det var der vi startede med at springe, eller vi prøvede i hvert fald... Han har også haft en dårlig oplevelse med spring og refuserede derfor kun:( Vi kom aldrig rigtig videre derop, og til sidst (starten af sommerferien 2012) flyttede vi ham til et privat sted, da han simpelthen ikke kunne være rideskolepony.

Efter jeg havde ham på fuld tid der, gik det bare fremad, VIRKELIG fremad, også en smule i spring. Men indtil for nogle måneder siden har vi kørt meget i det sammen i spring altså; Små spring, ikke særlig meget galop, meget usikkerhed, og ikke særlig meget kontrol..
Men her nu er vi kommet rigtig godt efter det, og har netop slået vores rekord med 85 cm.
Det vi bare begge to mangler er det sidste ryk. Mystery er altid meget opmærksom ved første spring (hvis det er en bane så alle spring de første par gange). Jeg ved selvfølgelig godt at det ikke kommer med det samme, men om i havde nogle tips til hvordan jeg kan hjælpe ham videre. Og fra min side, i prøve og slippe den der angst for et stop hver evig eneste gang:)

På forhånd tak:)

//Julie

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Comeback i spring! Tips:)?
  • #1   21. aug 2013 Jeg har nøjagtigt det samme problem med den fuldblod, jeg rider. Han skal lige overbevises om, at han godt kan - så trækker han vildt godt på springene. Men vi rykker også gradvist, og han bliver bedre for hver gang, vi træner. Så det handler om tid - træning og træning og træning.....jo mere rutine, jo mere selvtillid (også til dig). Og så ikke springe højere end selvtilliden rækker. Du får vel også undervisning? Så snak med din træner om, hvordan I skal bygge hestens og din selvtillid op....

• #2   22. aug 2013 Ja jeg har fået undervisning et par gange. Men pga af sommerferie har jeg ikke fået det der:( og springene er nemlig ikke for høje andet en en gang i mellem hvor vi lige tager et enkelt spring og sætte op;) tak for dit råd:)

• #3   22. aug 2013 Har du tænkt på om du selv er en smule usikker? Det er meget vigtigt at rytteren har troen på det, og holder en god og dyb vejrtrækning, da det gør hesten mere sikker. Rid derhen i et godt tempo (Ikke at den skal løbe, men godt fremgående) Støt med benene, og med tøjlen og sørg for at forsikre din hest på denne måde om at det er sikkert og sjovt smiley Øv en masse sjove forskellige spring - smid et tæppe over eller under, sæt nogle kegler ved - lad den se på en masse forskelligt så i opbygger en selvtillid ved spring smiley
    Du siger selv du har angsten om et stop og det kan meget vel være den angst der gør ham usikker. Træk vejret dybt og fokuser på de vigtige ting i det hovede, som tempo, have hesten i balance, og have en god fremaddrift som kan mærkes på tøjlen smiley

• #4   22. aug 2013 Sørg for at støtte godt i sædet og hold hans hoved højt så han ikke for mulighed for at kigge. Det har hjulpet rigtig meget på min som gør det samme:-)

• #5   22. aug 2013 Tak for svar!:)

Kommentér på:
Comeback i spring! Tips:)?

Annonce