26. jun 2011 Følger: 90 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 562
Comeback i spring! Tips:)? Comeback i spring! Tips:)?
Hej HG:)
Jeg har sådan en "lykkehistorie" hvis man kan kalde dét det?
Jeg har haft min fuldpart Mystery i godt og vel 2 år. Da jeg startede på ham havde han stået stille i lang tid, så lang tid at jeg skulle starte helt forfra, som en slags "genoptræning" altså skridt, i den første lange periode osv. Så derfor ingen spring:( Han blev flyttet på en rideskole efter noget tid, og pga. en masse dårlige ting der er sket de første år af sit liv, kunne han ikke finde ro der, og var MEGET bokssur, og stresset under ridning, grundet de mange elever.
Men det var der vi startede med at springe, eller vi prøvede i hvert fald... Han har også haft en dårlig oplevelse med spring og refuserede derfor kun:( Vi kom aldrig rigtig videre derop, og til sidst (starten af sommerferien 2012) flyttede vi ham til et privat sted, da han simpelthen ikke kunne være rideskolepony.
Efter jeg havde ham på fuld tid der, gik det bare fremad, VIRKELIG fremad, også en smule i spring. Men indtil for nogle måneder siden har vi kørt meget i det sammen i spring altså; Små spring, ikke særlig meget galop, meget usikkerhed, og ikke særlig meget kontrol..
Men her nu er vi kommet rigtig godt efter det, og har netop slået vores rekord med 85 cm.
Det vi bare begge to mangler er det sidste ryk. Mystery er altid meget opmærksom ved første spring (hvis det er en bane så alle spring de første par gange). Jeg ved selvfølgelig godt at det ikke kommer med det samme, men om i havde nogle tips til hvordan jeg kan hjælpe ham videre. Og fra min side, i prøve og slippe den der angst for et stop hver evig eneste gang:)
På forhånd tak:)
//Julie
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 769
jun 2011
Følger: 90 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 562
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 8 Emner: 58 Svar: 1.138
Du siger selv du har angsten om et stop og det kan meget vel være den angst der gør ham usikker. Træk vejret dybt og fokuser på de vigtige ting i det hovede, som tempo, have hesten i balance, og have en god fremaddrift som kan mærkes på tøjlen
dec 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.785
jun 2011
Følger: 90 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 562
Comeback i spring! Tips:)?