{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Fodring til vinter :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG folk, jeg er så småt begyndt at overveje hvad for noget vintermad, mine kære heste skal ha' at æde.

Først og fremmest får de hø ad libitum, og det bliver de ved med at få.
Herudover regner jeg med at de skal have græsgrønpiller og roepiller, fordi den ene spiser sne hvis ikke hun får mad der fylder lidt i maven.

Normalt har vi fodret med hestespark i vinterhalvåret, men i år vil jeg faktisk hellere ned og bare give dem vitamin eller mineral-vitamin-blandinger i deres fodder, i det de begge to er ualmindeligt runde og godt kunne tåle at tabe sig. smiley

Hvad for en blanding kan i anbefale?
Det skal helst knase lidt, ligesom müsli ville gøre, for ellers gider den anden hest ikke æde det. smiley

Hvornår begynder i at vinterfodre (de har fået græs, hø og vitamin-mineral godbidder her hen over sommeren)?
Normalt begynder jeg når efterårsvejret sætter ind sådan for alvor, men trapper langsomt ind på fodderet før. Synes bare det allerede er halvdårligt vejr..

Hestene bor i løsdriftbokse (kan lukkes af hver for sig) hvor de også får serveret deres hø inde. De sætter fuld vinterpels og bruges ikke meget. De må gerne tabe sig lidt hen over vinteren, hvilket de plejer at gøre normalt, og derfor vil jeg se om ikke det er muligt at cutte müslien ud og erstatte det med en blanding istedet for smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring til vinter :)
Kommentér på:
Fodring til vinter :)

Annonce