{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Ved alt!! ??? {{forumTopicSubject}}

Undskyld mit sure opstød, men,

Hvorfor tror så mange hestemennesker altid at de ved meget bedre end alle andre?
Hvordan kan man tillade sig at dømme en person ud fra et billede af hvordan hendes hest går?
Og HVORFOR kan man ikke holde en ordenligt tone?
SÅ mange hestemennesker ter sig som små børn der ikke må få noget slik i fakta for mor!

Et billede er et billede, og det kan være uheldig taget, eller taget fra en vinkel hvor billedet kan fortolkes forkert. Men mange kigger kun kort på billedet og så får personen ellers en ordentligt sviner om at man er ond ved sin hest og det der ikke er galt. I stedet for at spørge ind til billedet?
Ja, der er mange der ridder forkert bevidst og er onde ved deres heste, der er mange der kun ser hesten som en bunke penge og som kun har den for at hævde sig selv og være bedre.

MEN! Der er så sandelig lige så mange hvor hesten er deres bedste ven som de går gennem ild og vand for, og når de så får afvide at det dem der ødelægger sin hest og gør alt forkert. Av, hvor har jeg ondt af de mennesker, det må gøre så ondt at få sådan en mavepuster.. Og nu vil jeg gerne udtrykke mig meget klart at jeg absolut ikke skære alle over en kam, og jeg ikke dømmer folk ud fra deres billeder. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved alt!! ???
  • #1   14. aug 2013 Sådan!!

• #2   14. aug 2013 Synes, det lyder meget fornuftigt. Og når man så tilmed har mulighed for at gemme sig bag skærmen, så er det samtidig meget nemmere at dømme folk og give høvl.

• #3   14. aug 2013 Altså jeg skriver ikke og retter folk med mindre de har bedt om min mening.. Jo - hvis jeg ser en kapsun eller rebgrime sidde decideret farligt på alle personens billeder, så skriver jeg det på en pæn måde..

Men NÅR jeg ser en person med et super 'uheldigt' billede på sin profil, så tænker jeg at personen selv synes det er pænt. Ellers ville man vel ikke lægge det ind?

• #4   14. aug 2013 Hvis nu man har et billede i et dårligt moment, hvorfor så offentliggøre det? Altså hvis man VED det er noget skidt man kan se på det billede? Hvis man lige får for hårdt fat i tøjlen fordi man lige fumlede, men hesten ellers går som en million, så nyd da billedet hjemme på egen pc og undgå at sætte sig selv i en offentlig gabestok som disse fora nemt kan udvikle sig til.
    Uanset hvad, bør man dog ALTID komme med kritik i en pæn tone. I værste fald kan man så blive enige om at man er uenig. Og hvis man vil have folk til at se at de kan gøre noget anderledes, gør man det ikke ved at kalde dem dyremishandler e.l. Det får kun folk i forsvarsposition og gavner ingen.

• #5   14. aug 2013 Vibeke S:
    Jeg er tildels enig med dig, men man kan risikerer, at man synes et billedet ser mega fedt ud, men rytteren har uheldigvis sat en gamache for skævt, taget lidt ekstra i hesten eller man sidder skævt i sadlen. Men alt andet på billedet ser mega fedt ud, så forstår jeg godt at billedet bliver lagt ud. Hvis man kan se at alt ser fint ud på de andre billeder vil jeg lade være med at kommentere det smiley
    Dog hvis der bliver tager for meget på hesten på alle billederne og man kan se at de ikke er fra samme dag vil jeg måske spørge om hvorfor hun valgt de kortere tøjler.

• #6   14. aug 2013 Hvis jeg f.eks. ser en hest som jeg mener bliver redet forkert, hopper jeg bare videre og hverken stemmer eller skriver en kommentar...
    Kunne aldrig finde på at svine folk til og prøve at ændre dem.
    Har selv prøvet det samme, men er heldigvis en så "stærk" person at jeg kan se ud over sådanne kommentarer.
    Men det er ikke sikkert at lille Sofie kan klare det og at hun aldrig mere kommer på HG, hvilket jo er synd.
    HG skal være et hyggeligt sted at være, og ikke videreudvikle sig til et sted hvor folk kan snobbe og svine hinanden til

• #7   14. aug 2013 Tanja: Så kan man lige skrive under billedet at 'Ved godt at ... men syntes bare at resten af billedet er virkelig godt' smiley

• #8   14. aug 2013 sådan vil det altid være. det kan vi aldrig nogensinde komme uden om.. det er en sørgelig verden vi lever i..

• #9   14. aug 2013 Jeg kán da sagtens finde på at skrive til et billede hvis hesten går stærkt bag lod, nogle bliver pisse sure og sviner en til mens andre ikke ved at sådan er det skadeligt for hesten at gå og tager meget gerne imod det man siger.

• #10   14. aug 2013 Det værste er dem der kritisere andres ridning, og når man så kigger på deres egen profil, så rider de selv helt ad H.... til.

• #11   15. aug 2013 Katrine P: ja selvfølgelig, men hvis det handler om en ting på et billede ud af mane ville jeg bare gå videre uden at skrive noget smiley

• #12   15. aug 2013 Ja jeg ville heller ikke påtale en fejl på 1 ud af 20 billeder, men jeg ville undre mig over at man lagde det ind hvis fx hesten dykkede under lod eller havde vidt åben mund.
    Jeg kommenterer ikke på det, men det er der mange der gør og det kan man skåne sig selv for ved at komme det i forkøbet

• #17   25. aug 2013 ENDELIG!! SÅDAN!!

Kommentér på:
Ved alt!! ???

Annonce