Forkælede piger! {{forumTopicSubject}}
Når man nu sidder og kigger rundt herinde, kan jeg ikke lade vær med at stusse over at MANGE som har rigtig dyre fine heste er piger på en 10-16 år?
Kan ikke undgå at tænke forkælede pigebarn
Stod selv et sted før i tiden hvor en 16 årige pige bare fik og fik, alt dyrt, prangende og hun var ikke til at holde ud, intet var godt nok. 3 dyre heste, alt det dyreste udstyr og alligevel ikke tilfreds
Når man på ridecentere ser forældre stå at muge ud, sadle op osv. og pigen bare står og tripper ved siden af og KUN rider deres hest intet andet med hesten. Synes sku de burde have et klap i røven.
Tænk på os andre som aldrig fik hest før vi selv havde råd? Os som cyklede flere kilometer for at ride. Os som mugede 10 bokse ud for EN ridetur? Arbejde frivilligt bare for at omgås heste? Og kunne blive ved og ved. Tænker ville de "rige" piger så stadig føle sporten interessant?
Synes det er rigtig fint de forældre som giver deres barn en hest, men piger, lav selv arbejdet!!
Er selv ridelærer og dem som møder op til ridning og ikke vil hører efte,r da de selv synes de ved bedst? HVORFOR så komme?
Er glad på de piger og drenges vegne som virkelig går op i sporten med alt hvad de har, og som tilfældigvis har forældre som har muligheden for at forære sine børn så smukt et dyr..
Men dem som bare rider for at holde sporten snobbet? Nej tak!
Hvad synes i
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Jeg er egentlig ligeglad. Folk må gerne stikke snuden i vejret og være fint på den for min skyld. Jeg synes det er lidt af en attitude-problem, men det må de selv ligge og rode med
jul 2005
Følger: 76 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.475
-og rimelig dømmende umiddelbart?
Hvis jeg får et fantastisk job, vil jeg da også købe en fin pony (til barn hvis der kommer sådan et ) hvorfor ikke give det, så man har gode chancer for at udvikle sig?
Jeg fik selv en pony (forærende?!) da jeg var 8 år. Og mine forældre var altid med deroppe og se/hjælpe til. De har da i årene også hjulpet med at passe, mens jeg måske var på en bytur med veninderne.
Derfor tog jeg stadig ansvar, og var/er dem evigt taknemmelig.
Syntes du skærer alle over med en kam, når du siger alle med støttende forældre er forkælede og snobbede.
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Du beskriver mig meget godt, bare at jeg selv red min nu dyre pony op fra ingenting. Samt min mor sltid glædeligt ordnede boksen imens jeg red for at vi ikke skulle være der længere af den grund.
Nu lider keg også af en række psykiske og fysiske lidelser der gør min mor altid hjælper til men alligevel. Så synes godt nok det er direkte grimt af dig at smide personer som mig ned i en bås med vi kun rider for at holde det snobbet. Folk der kender mig ved det er meget omvendt.
Resten kan jeg ikke forholde mig til, har altid lyttet til min underviser samt været taknemmelig for det der blev gjordt mig muligt.
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1921 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Jeg cyklede også i vinters jeg ved ikke hvor mange kilometer i regn og snevejr for at komme ud til min tidl. halvpart! Jeg har hjulpet med at muge ud - det HELE!
Bare for at være sammen med heste!
Min mor vil mægtig gerne hjælpe mig med mange ting, og jeg synes faktisk selv jeg er aaaalt for forkælet da jeg ikke hjælper så meget til herhjemme som jeg burde.
Og det vil jeg også lave om på. Derudover hjælper hun altid med at købe skoleting, sko osv. til mig! Det har vi lavet en aftale om at det er SLUT når jeg får et job! Så betaler jeg selv hest, tøj, sko og skoleting og jeg synes ikke at det kan være mere retfærdigt da det jo ER mine ting/dyr.
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
Men personligt mener jeg at det er et attitude-problem altså for min skyld så må de gøre som de vil
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Jeg har selv arbejdet for mine hest og for min ridning, men kan sgu ikke have ondt i rumpen over at nogle får det foræret.. jeg ville sgu ikke brokke mig hvis nogle ville betale både hest boks og undervisning. .
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2170 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
Muligvis finder du nydelse i alt det andet der normaltvis hører med til det, at være hesteejer. Her tænker jeg udmugning, pudsning af udstyr, fodring, trækken til og fra fold osv. Det er jo tænkeligt at der er nogle der rent faktisk har hest fordi de kan lide at RIDE. Altså at de ikke ser det som en dejlig del af det, at ordne stald-pligter, men at de ganske enkelt blot er blevet bidt af selve sporten.
Hvis man så har nogle forældre der har råd eller overskud til at gøre ens pligter eller betale sig fra dem, og man alligevel ser dem som en træls tid-sluger, så ville det da være dumt ikke at benytte sig af, at man rent faktisk har valgmuligheden.
Ærligt - hvis jeg havde muligheden, så er der da visse parter af det at være hestejer, som jeg gerne ville være foruden.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Du lyder til at være misundelig ?
Husk de ik er mere lykkelig af den grund
Penge er ikke alt, men man skal sætte pris på det man har
feb 2012
Følger: 85 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 319
#nohate
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Jeg startede selv ud med at hjælpe frivilligt til på rideskolen da jeg var 11, og min ridelærer ville gerne lidt senere give mig part på en pony for det, men min mor mente ikke at det var okay, da hun ikke havde råd til at min søster også kunne få part, og derfor ville min søster blive umådeligt jaloux (hun var på daværende tidspunkt 9-10). Ponyen blev desværre hentet af ejerne, da rideskolen ikke skulle låne den mere. Jeg begyndte at få en lille smule løn, bare 100kr om måneden, for at hjælpe til en gang om ugen. Da jeg var 13 kom der en ny pony, som der faktisk ikke var nogle der turde ride på, fordi han stak af og gjorde hvad dælen der end passede ham. Efter måneder fik min ridelærer overbevist min mor om at jeg skulle have part på den. Og for dælen hvor har jeg knoklet for at kunne beholde part på den pony, og passet den og pusset og plejet om den, da den hver evig eneste sommer fik sommereksem og skulle smøres med noget krads stads. Han blev aggressiv, fordi folk stimede om ham fordi de synes det var ih og åh så synd, og han endte med at koble for mange mennesker på en gang til det meget svidende creme han skulle smøres med. Han sparkede og han bed, men jeg var så glad for ham, at jeg endelig havde en pony jeg kunne ride på andet end til undervisning.
Da han blev aflivet skiftede jeg over til at ride på en stor hest, og fortsatte med at ride den da den blev solgt til en fra klubben. Ejeren af hesten blev dog for meget til sidst, og jeg endte med at opsige min part og gå tilbage til at ride rideskolepony.
Jeg red i mellemtiden på en skøn tinker, som jeg havde praktisk talt som min egen, bare jeg gad fodre de dage jeg var der. De gik dog i løsdrift, så der var ikke så meget med udmugning. Ham købte jeg selv en sadel til, fordi ejer var ligeglad med om det passede. Så jeg brugte mine egne surt tjente lommepenge og rester fra konfirmation til at betale en sadel til en hest jeg red.
Jeg tror 2010 var det sidste år jeg skrev en hest/pony på ønskelisten til jul, og jeg fik så min egen hest i julegave 2012. Jeg har selv muget ud hver dag, med mindre jeg har været på ferie/weekend eller andet et sted, hvor min mor har gjort det. Selv cyklet derud da hun stod indenfor cykle-afstand og selv taget tog og bus efter hun blev flyttet længere væk. Selv stået med hende mens hun har haft smed, ordner hende selv. Og ja, jeg er da også efterhånden noget mere end 10-12 år, men jeg har fuld forældreopbakning. Dog kan jeg alligevel sagtens klare det meste selv.
Min hest går ej heller med det dyreste dyre - det fineste udstyr hun har er et RBH underlag og et CH pandebånd, som begge faktisk er min venindes, fra da hun passede hende sidste sommer fordi jeg var nyopereret. Jeg er bare så heldig at hun ikke har ville have det tilbage, delvist fordi hun er stoppet med at ride.
Hun har to sadler, men den ene er den jeg købte til tinkeren jeg red, som min egen hest heldigvis kunne passe med et nyt kopfjern og en lille omstopning. Det er ej heller nogen veluddannet eller særligt dyr hest, selvom hendes stamtavle siger noget andet. Vi har ej heller ridehus eller store dyre stalde, nej vi nøjes med en fin 20x40 ridebane, og så kører vi til ridehus i vinterhalvåret. Og jeg behøver ikke mere, selvom det da kunne være meget sjovt engang imellem.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
aug 2006
Følger: 34 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 1.132
TS skriver om dem, som ikke er taknemmelige for opbakkende forældre, og som måske ikke selv ønsker at gøre en indsats uden for ridningen (staldarbejde mm.)
Jeg bliver selv misundelig når jeg omringes af enkelte hestepiger som får det hele serveret, hvorimod jeg og mange andre har skulle knokle for det. Men sådan er det jo bare, det øger ikke nødvendigvis deres livskvalitet bare fordi de har penge i r...
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Jeg syntes tit og ofte at ridesporten er blevet et udstyrs stykke. Hvor kun dem med den dyre hest og det dyreste udstyr, tæller.
Det er dem der sætter dags ordnen. Hvorfor kan det ikke være ligegyldigt om man har Kingsland tøj?
Hvorfor skal hestens udstyr være det aller dyreste?
Hesten er da ligeglad med prisen, bare udstyret passer til den.
Det er som regel dem der syntes at hesten bare er en motor man sætter sig op på. De er ofte ikke klar over det er et levende væsen de har med at gøre.
En blandings hest og brugt udstyr, er vel også ok? Eller hvad?
Jeg skære ikke alle over en kam og siger at bare fordi forældrene har råd til det, så er pigerne/ drengene møjforkælede. Der er også seriøse børn der behandler deres heste godt. Men der er så sandelig også de børn og deres forældre der behandler hesten som en motorcykel. Stiller den til side når den ikke er interessant mere.
Jeg syntes der mangler et " kørekort" til at holde dyr generelt.
nov 2006
Følger: 102 Følgere: 98 Heste: 2 Emner: 185 Svar: 1.506
Mine forældre har betalt min hest. Jeg står et sted, hvor bokslejen er lidt høj og alt bliver gjort for mig. Hvorfor? Fordi jeg er studerende og simpelthen ikke har tid til både at muge, ordne foder osv.. Jeg har prøvet at stå i en selvpasser-stald, og det fungerede bare ikke tidsmæssigt. Så vil jeg hellere betale mig fra de "sure" ting som fx mugning for at kunne bruge mere tid på det jeg egentlig er i stalden for; min hest, den daglige omgang med hende samt ridningen
Jeg er så heldig, at min far har et godt job og vi derfor har råd til dette - men det betyder bestemt ikke, at jeg tager noget for givet. Jeg ved godt at jeg er meget heldig og priviligeret,og sætter stor pris på det jeg har mulighed for at have
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 2.846
Tværtimod jeg fodre, vander, giver halm g hø morgen og aften hver eneste dag
Muger ud efter ANDRE der rider gratis ude ved os
Ja gu vidst lære jeg da noget af den pony men rider den netop for at lære tingene selv for at lære min nye ridepony det
Jeg har det fint med hvis du kalder mig forkælet for ja jeg r rigtig heldig at have 8 heste at vælge imellem hvem der skal være min ridepony
Og yderligere en pony jeg ofte rider
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 95
Nu må jeg vist hellere lige komme på banen og give dig min støtte.
Jeg syntes også det er ærgelig når "de børn " bliver forkælede af deres forældre, med dyre heste som de ikke engang får en persomligt forhold til. Det er bare om at komme til tops.
Forældrene bakker dem op i starten og vil så gerne hjælpe, men pludselig er de blevet deres børns egne tjenere.
Problemet er ikke de dyre heste, men at de, børnene, ikke lære det fulde ansvar ved at have hest. Der skal muges ud, striles, o.s.v det er prisen.
De går også glip af det tætte bånd man får med hesten.
Jeg kunne skrive meget mere, men Gitte har jo lige skrevet det så rammende.
Så forkælede børn. Prøv at værdsætte det I har og vær taknemlige overfor Jeres forældre. Hesten/e er Jeres avsvar, så kan Jeres forældrene hjælpe til hvis der er problemer eller I skal til stævne o.l.
Ellers må I selv passe dem.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
vi har en pige med hest (dog "bare" traver) men hun skal arbejde 20 timer pr måned for sin far (hjælpe med lidt papir arbejde osv) for at få lov at ha hest. men det ses jo ikke i stalden, når hun kommer med dyre ridebukser, ridestøvler osv.
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
jun 2008
Blogger
Jeg husker tydeligt hvor mange der tog en snak med min mor om hvor røv forkælet jeg var. Til sidst var det ved at være træls at komme med samme historie hver gang, kan folk da ikke bare være ligeglade?
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
Blogger
jun 2008
Men at hun bagefter går og snakker om at hun har redet en unghest op, og at hun tydeligvis synes hun er den bedste, det kan jeg ikke sætte mig ind i. Og at hun så samtidig er utilfreds hvis hun bliver nr 2 eller 3 til et stævne. Kan huske engang hun blev nr 2 i en dressurklasse, hvor hendes mormor kom og sagde at det var rigtig flot, at både hende og hendes mor bare vrissede at "det er ikke godt nok at blive nr 2". Der står jeg af.
Hun har nu fået en super lækker dressurhest, vist nok efter Don Romantic, som hun da også red på i starten. Nu trækker hun den vist bare lidt rundt, fordi hun er blevet bange for den. Men det er da ligemeget, for det er en dyr hest som man kan blære sig med.
Her var det også altid hendes mor der ordnede alting, men ikke for at spare tid. Indtil de altså flyttede hest til et sted hvor der er staldpassere til den slags.
Og hun er nemlig typen der mener, at kun det dyreste er tæt på godt nok, og det er bare ikke godt nok hvis man ikke er nummer 1 til alting. Og jeg ved tilfældigvis hvad hun laver hjemme også, og jeg kan meget hurtigt sige, at det eneste hun laver er at hoppe med sine kaniner.
mar 2008
Følger: 102 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 277
Har været staldmester på 2 rideskolere. Stadigvæk nu har jeg en masse jobs i stalden og dagligbladet hver dag også har jeg jo alt med skolen.
Har liiiiiige råd til hende, da der kun er dyre steder hvor jeg bor. Jeg fik min hest fordi jeg har en lille bror som fejler 5 forskellige ting og har mistet en søster på grund af sygdommen "krabbesyge"
Nærmere kendt som spastisker.
Hesten er min trusteven.
nov 2010
Følger: 66 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 783
Hehe Gud hvor lyder jeg selvsikker:)
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
nov 2010
Følger: 66 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 783
mar 2008
Følger: 119 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 1.534
Min veninde arbejder et sted hvor der er en pige der har 5 topheste/ponyer der koster kassen. Hendes forældre vidste ikke hvad de skulle give pige i gaver - Hun havde alt.
Selvfølgelig hvis jeg havde masser af penge ville jeg også gå ud og købe en fin hest og lækkert udstyr, synes dog tit at det er forældrene der går mere op i det end selve børnene. Nu har jeg selv købt min for 6000 kr (faktisk for 2) Og synes hun har nogle rigtigt gode gangarter.
Men det er ikke alle der er snoppede - Men synes tit med rigdom, er der snopperi
aug 2007
Følger: 134 Følgere: 115 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 84
Specielt en ting bed jeg meget mærke i;
Tænk på os andre som aldrig fik hest før vi selv havde råd? Os som cyklede flere kilometer for at ride. Os som mugede 10 bokse ud for EN ridetur? Arbejde frivilligt bare for at omgås heste? Og kunne blive ved og ved. Tænker ville de "rige" piger så stadig føle sporten interessant?
- Specielt lige den første del, så fordi at dine forældre/du, ikke havde råd og mulighed for at kunne have hest, så skal jeg have det dårligt fordi mine forældre skaffede mig en pony efter at jeg kun havde redet i 2 måneder? Skal jeg så have dårlig samvittighed fordi min mor (med dårlig ryg) ofte muger min boks ud og ordner den? Som DD siger ved du aldrig hvad der er bag ved.
Er altid blevet kaldet en snottet møgforkælet unge fordi min mor gjorde alle disse ting for mig, og har skam aldrig gået ned på udstyr, og jeg har ikke altid virket som om jeg satte pris på det. Min mor gør det oftest fordi det tager mig ca. 4 timer bare at tage mig af min hest... Men jeg har ikke altid kunnet vise at jeg var glad for det, tværtimod har jeg oftest fået et fit på hende. Ligesom DD har jeg lidt meget under mine psykiske mener der har påvirket mig meget fysisk, og derfor har min mor ofte fået et møgfald i stedet for et tak, hvilket på ingen måde heller er okay.
Tog dette meget personligt, ja. Men er ved at være godt træt af at blive kaldt en forkælet møgunge, bare fordi jeg evt. har en økonomi andre ikke har, eller fordi jeg havde råd til den dyre undervisning og derfor kom længere. Synes ikke det er fair, at man bliver kaldet snobbet bare fordi man går op i sit udstyr.
Mange tak kan jeg give dig ret i, ridesporten blivere mere og mere omkring ting, personer og om at være den bedste, end at den egentlig går op i hesten. Men ligesom med at man ikke bare kalder en fjordheste rytter en dårlig og useriøs rytter, er en fin DV rytter med alt det rigtige udstyr heller ikke nødvendigvis en dum snobbet tøs. Selvfølgelig vil fordomme altid komme og gå, men (selvom jeg ikke har gået efter det i dette tilfælde) synes bare man burde været stille, tænke sit og lade det være
Sorry for dette, men må indrømme den ramte lidt, mest på grund af de fordomme jeg selv får så mange af. Tro mig hvis jeg kunne smide mit medicin ud af vinduet, være normal og bare få et job så jeg kunne betale for min hest og alt det indebar, så gjorde jeg det
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 8 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 163
Til de forkælede piger der ikke kan få en hest og udstyr der er dyr nok til dem .
I må forstå at det at få en førsteplads ved et stævne det skiller ved sadlen 30% skyldes hesten evner.Og 70% er rytterens evner til at kunne styre det der sidder under sadlen.Mange af jer sidder jo som en sæk kartofler på hesten og så nytter det ikke at købe verdens dyreste hest.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Uanset hvad, så lyder du meget fordomsfuld og dømmende, og meget generaliserende.
Kærbygård - Så de der kritiserer hende, er alle forkælet, eller hvordan skal det forstås?
okt 2004
Ville ønske mine forældre havde råd til at have den bedste hestetrailer og en fed bil til at trække den, ville ønske jeg bare kunne købe de heste jeg kan li.
Uanset om jeg ikke bryder mig om forkælede møgungers attitude, så vil jeg til en hver en tid ønske det var mig.
Og noget helt andet, mange forkælede børn skal udleve deres forældres drømme for dem. Typisk bliver de skældt ud fordi der lige bliver begået en lille fejl på banen og hun/han ikke vinder.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 346
Jeg kan heller ikke have de piger/drenge som bare får og får og får og det bare ALDRIG godt nok! Jeg hader når folk kommer på deres super hest af perfekt afstamning importeret direkte fra Dubai også snakker ned til folk som fx. rider pony (tænker voksen rytter) Eller springer på (ikke normale spring heste). De tror de ejer verden og vi bare er bipersoner i på deres egen personlige planet.
Jeg har også set børn skælde deres forældre og bedsteforældre ud fordi de ikke havde muget "Sir Lancelots" boks ordenligt eller givet den et høstrå for meget.
Sådan en type som rider hesten og sidder af, rækker hesten til sine forældre eller andre og sætter sig hen på en stol og smser, mener sådan en som bare tager alt forgivet og tror sådan er verden bare indrettet. Sådan en som ikke forstår man ikke bare lige køber en ny hest, bil, sadel, tøj, mobil eller andet.
Har prøvet at en bare sagde: "Jamen hvorfor køber du ikke bare en ny sadel til din hest en af dagene?" Eller "Hvorfor har du købt en pony, den kan jo ikke noget."
Her tegner jeg en streg i sandet og siger I modsætning til mange har jeg selv sparret op til en hest har ventet i 16 år på at få min egen hest, jeg købte Filina med hjertet ikke med udseende, potentiale eller krav til hvad hesten min. skulle kunne.
Filina var tilredet, kunne ikke rigtig noget, hun kunne ikke engang gå ordenligt i træktov.
Men nu snart et år efter kan hun ride i alle gangarter, kan springe (ikke så højt), hun kan ride tur og vi arbejder med HMS. Ville aldrig i livet opgive den hårde kamp vi har haft for en afrettet flot springhest til 400.000 kr. nej tak så hellere gode minder med en hest som jeg har valgt helt personligt og selv præget.
apr 2010
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 228 Svar: 959
Blogger
Det eneste jeg kan se er nemlig at hvis vi ikke har arbejdet for en hest siden barnsben så er vi under kategori forkællet. Og nej beklager jeg har som 10 årig særdeles ikke arbejdet
jan 2006
okt 2004
Og ja da jeg lige havde fået hest nr 2 beklager jeg meget at mine forældre striglede og gjorde nr 2 klar mens jeg red nr 1, men jeg tror ganske enkelt bare ikke de "gad" være i stalden mere end højst nødvendigt. Havde jeg skulle have ordnet alt selv ville jeg have brugt omkring 4 timer i stalden, og nej jeg kunne ikke bare cykle der ud. Har altid haft meget langt (indtil sidste år) ud til hestene, så jeg blev kørt og mine forældre var i stalden og holdte øje med der ikke skete mig noget. Samtidig stoppede de mig når hormonerne kørte for meget rundt, og jeg blev for grov over for hestene.
I må meget undskylde at mine forældre valgte at gøre de ting for mig -.-
Blogger
Jeg striglede og sadlede op helt selv, muge kunne jeg ikke pga frisk ryg skade
Så der hjalp jeg til med en lille skovl, men for det meste gjorde min dejlige mor det imens jeg ordnede hesten og red med mine veninder.
jun 2008
Som jeg kan læse det, så gjorde I to jo også noget selv, og var taknemmelige over at I havde hvad I havde.
Som jeg læser TS forum, så er det rettet mod de små ryttere der netop ikke er taknemmelige, og hvor kun det aller bedste og aller dyreste er tæt på godt nok. Så den er på ingen måde rettet mod jer, som det desværre ser ud som om I føler.
Når det så er sagt, så synes jeg det er lige trumplende nok at angribe TS sådan.
(Og det her er ikke et angreb på nogen måde, men blot et forsøg på at fortælle jer, hvordan det egentlig står til.)
jan 2006
Jeg vil da i hvert fald tro, at TS mener dem, som ikke gider alt det hårde ved at have hest, men kun at ride. Det kan være du får svar af TS på et tidspunkt
Blogger
Når TS skriver på den måde hun gør, med bl.a 'tænk på os der måtte muge 10 bokse bare for at se en hest' så indrømmer jeg gerne jeg føler mig truffet.
For jeg fik da bare betalt rideundervisning i starten, da min part pony skulle sælges købte min mor ham, hun gik og mugede for mig imens jeg tulrede rundt på min lille pony.
Da hun fik en erstatning fik jeg enda lov til at gå ind i en butik og tage lige havd jeg ville, dog tror jeg ikke jeg havde forstand på mærkevare.
Og samtidig var jeg jo meget ung så selvfølgelig har min mor 'bare været dum' ligegyldig hvor meget jeg nu kan se hun har gjordt for mig.
Min anden pony betalte jeg alle mine konfirmations penge til, resten dækkede min første livsforsikring og min mor betalte det sidste. Her vandede hun også hø da han havde støv allergi. Det var faktisk sjældent jeg lavede noget i stalden, jeg passede kun min pony med alt hvad der høre der omkring. Grunden var self min skade, men med tiden også fordi hun alligevel ventede der ude på mig, så hun gik bare igang.
I dag har jeg så min kæreste i stedet der hjælper med at muge, og pga mange ryg øvelser kan jeg af og til selv hvis jeg tager mig god tid. Min mor er ikke så meget med i stalden mere, men hun kommer da med af og til, og er hun det så er hun den første der står og muger igen. Må være gammel vane
Ligesom jeg selv står og strigler og sadler op, men min kæreste tøffer da rundt og henter tingene og smider klokker på osv, fordi han er hjælpsom.
SÅ pga TS bemærkning omkring hvis man har forældre der muger, følte jeg mig nu meget truffet, for det har/havde jeg
Og ja jeg har altid en af de 2 med i stalden, lider af angst så kan ikke selv (endnu), desværre
jun 2008
Jeg kan godt se hvor du kommer fra, men det ændrer ikke på mit syn mht hvad TS faktisk mente med indlægget. For som sagt, som jeg læser det, så er det altså rettet på de børn hvor forældrene gør det hele, fordi de ikke selv GIDER. Og det er jo ikke ligefrem i den kategori du hører til.
okt 2004
Som jeg skrev længere oppe er jeg sgu mega misundelig på dem som ikke skal tænkte på penge, og har råd til lige det de vil. Ja jeg vil sgu gerne leve det søde liv!
apr 2010
Det ville være virkelig underligt ikke at skulle vende hver en øre
Tænk man bare kunne shoppe amok til hesten, ny special sadel til både dressur og spring, special syet trense og hvad har vi :D!! Alt skulle skræddersyes til Filina og gerne med hendes navn på, ville nok købe en ekstra hyggehest til min mor (stor Frederiksborg) også ville jeg købe en splinter ny bil og et hus som var nabo til stalden hvor Filina står også ville jeg købe en grund i nærheden og søge tilladelse til et ridehus også bygge det! Så ville jeg lave military bane, jagtskov, springbane og dressurbane Også skulle hele stalden rives ned og bygges op igen, alt skulle være splinter nyt! Nøøøøj hvor ville det være fedt at kunne vælge og vrage for en gangs skyld
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Det er det samme som at sige at fordi nogle mennesker har det slemt, som de sultede børn i Afrika, så skal vi ikke brokke os over vores tilværelse, fordi der er nogle der har det værre. Men ville du lade din glæde stoppe fordi der var nogle der var gladere end dig?
Kan da også nogle gange krumme tæer over piger som render og skælder deres mødre ud, selvom de gør alt for dem. Men for det ene, så kommer det ikke mig ved. Og for det andet, så er jeg sikker på at lige meget hvor sure de er på deres mødre lige i sekundet de skælder ud, så er de taknemmelige for det de har. Og hvis ikke, hvad så? Så kan du være det 'bedre menneske' og være taknemmelig for det DU har
Det ville heller ikke skade at glæde sig på andres vegne :o)
jun 2007
Følger: 88 Følgere: 93 Heste: 4 Emner: 88 Svar: 605
Desuden giver TS jo et fint eksempel på en i hendes stald, der ifølge TS har alt, men stadig er utilfreds. Det er da direkte utaknemmeligt!
dec 2012
Følger: 53 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 464
Jeg bryder mig ikke selv om hende fordi hun taler ned til folk og tror hun er bedre end alle andre. Hun svinede selv min hest til fordi det den ikke er lige så fin som hendes. Sådan nogle typer kan jeg ikke døje.
Men der er også rigtig mange der sætter så stor en pris, lykke og glæde at man slet ikke kan beskrive det. Nu har min lillesøster selv fået en hest af mig og min mor i konfirmations gave. Ikke en voldsom dyr en men hold da op en glæde hun fremviste. Vi hjælper så hinanden med vores heste både med udmugning, pasning, fodring osv osv.
Men ja der er nogle i verden der ikke viser sine forældre respekt og ikke er tilfreds med noget. Sådan vil det jo altid være ikk??
men hver glad for hvad DU har og ikke hvad andre har. Jeg er selv glad for min bamse og han er slev betalt og det hele. Så er jeg ret lige glad med andre mening. Bare mig og min hyps har det godt.
aug 2011
Følger: 45 Følgere: 50 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 298
okt 2004
aug 2011
Har ikke boet hjemme siden jeg var 14, så har lært at klare mig selv... Min far deler sportens interesse med mig, da jeg var yngre tog han da også med i ny og næ, da han delvist var springdommer.. Men jeg skulle selv ordne hesten osv! Ville jeg ride, så må man slide
Blogger
Dyr er han ikke mere, men talte for mine pony år hvor jeg blev budt 80 000 for ham og ligeledes blev han prof vuderet til den pris det er dælme dyrt for en pony i min verden, men du kan have ret i hun mener langt mere self. Måske Maccoy prisklasser.
Blogger
Men sådanne forældre du referere til er jo oftest dem der har ulykkelige børn.
aug 2011
Men jeg hentyder til de piger som "bare" får og får, UDEN at værdsætte det, ikke VIL deltage i noget som helt udover at ride, og hvis hesten ikke gør som de vil ha, VIL de bare have en ny, og så får de det.
aug 2011
okt 2004
Blogger
Ja så har vi nok alle misforstået (:
Men så er jeg enig. kender også en pige som hvergang hendes hest ikke lige går godt nok til stævne, skal den sælges og hun for ny. Hun har inden for 1 år haft 7 heste.
jul 2012
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 21 Svar: 184
okt 2004
Hvis jeg får et barn der vil ride, så vil hun/han da også få en god stabil LA-pony (efter nogen år på rideskole ;)), som kan give nogen gode lære år. Og nej jeg har ikke fået nogen god pony da jeg var barn, istedet måtte jeg kæmpe for at lære tingene - men at både selv skulle lære samtidig med man skal lære fra sig, ja det er sgu ikke nemt. Derfor vil jeg give mit barn en god lære pony, men nej syntes bestemt ikke han/hun skal have en top pony, for lidt skal barnet også lære. Derfor ligger mit valg på en LA-pony, den har det grundlæggende på plads og samtidig kan barnet "kæmpe" lidt for at komme videre
jul 2009
Følger: 80 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 164
- i kender ikke dem der bare står og glor - f.eks. Min veninde må ikke lave noget hos hendes heste for hendes forældre ( kun ride ) så de gør ALT for hende.
Det ikke det første opslag der er blevet lavet omkring det her med 'møg forkælet ' .. Så hold dog op.
jun 2008
Hvis du læser bare det sidste stykke af kommentarerne, kan du se at TS bare ikke har udtrykt sig som hun ville, men mener at hun ikke kan klare dem som bare får og får og IKKE er taknemmelige, bare vil have mere, vil have ny pony fordi de ikke lige vinder det her ene stævne.
sep 2012
Følger: 56 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 186
Som Bøgegårdens Liva siger, så er det ikke dig som hun hentyder til!
Men giver dig ret Gitte! Os dem som tror at de er så gode at de prøver at undervise andre, imens de selv får undervisning! Der er en grund til at der er en underviser, og et hold. Ridelæreren underviser og eleverne hører efter, og ikke underviser hinanden.. (self må der gerne komme råd, men ikke alle de trælse kommentar!)
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 123
mar 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 733
Er helt enig med dig TS
Blogger
aug 2011
Man lærer jo aldrig at sætte pris på tingene.
Ja undskyld mig, men sådan bliver min søn hvert fald ikke opdraget. Forkæler han men
Du ser dine forældre som slaver, De skal bare makke ret.
Og de gør det sikkert kun for fredens skyld
Vil håbe at du sætter pris på det. Men hvem skal sørge for dig når du skal stå på egne ben?
Håber du ser ride sporten og dine dyr som noget godt. Er ikke fordom s fuld nu men, mange piger som bliver behandlet som dig, Kan andre mennesker næsten ikke holde ud. Da snobberi betyder mere end alt andet.
aug 2011
jan 2012
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 562
Men jeg skal selv gøre alt arbejdet. Ordne dem og give morgen fodre dog ikke når vi er i skole. Så muger vi selv ud og giver vand og sådan lidt alt. Dog er der få gange hvor min papfar har muget ud for mig fordi han har en staldkat hvor det tager 2 sekunder..... Og vi sadler selvfølgelig selv om og alt det der!
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 497
Har altid været misundelig på de piger, og dog. Synes det at muge ud, strigle, pudse udstyr, lukke ud og ind hører med, og ved ikke om jeg ville nyde min hest så meget hvis jeg ikke selv stod for den. Jeg har redet i 12 år og har ALDRIG haft egen hest, fordi vi ikke har haft råd. Jeg har haft Cha-Cha på kontrakt i tre år hvor jeg arbejdede for penge og betalte alt selv. Siden jeg var ti har jeg selv sørget for at komme frem og tilbage. Har aldrig haft en "ponymor", gudskelov. Det gør en lidt stolt at klare det selv. Måtte desværre opsige Cha-Cha i maj sidste år da jeg flyttede hjemmefra og ikke længere havde råd, men fik lov af ejer at passe hende som jeg plejede samt hendes anden hest, og hjælpe lidt med udgifter.
Jeg tænker tit om de andre mon er lige så glade for deres når ikke de skal arbejde specielt hårdt for at få en hest og have en hest, men bare ride. For mig er hestene langt mere end at ride, det er hårdt arbejde som jeg er stolt af.
okt 2004
At man ikke har arbejdet for det, i form af staldarbejde og ingen opbakning, er jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan lide sin hest, det er da meget fordomsfuldt
Jeg selv har det fx meget bedre med min hest, når jeg har hende i fuldpas. Så er jeg ikke træt og uoplagt eller tidspresset/stresset o.lign., når jeg endelig er færdig med stalden og så kan tage mig af hende. I stedet er jeg helt oplagt og klar til træning og hygge, fordi jeg ikke har slidt mig selv træt i staldarbejde. Det er jo ikke ensbetydende med, at jeg ikke kan lide hende, bare fordi jeg ikke arbejder særlig meget for det. Jo mindre tid jeg bruger i stalden, jo mere tid kan jeg bruge på hende, så det må vel være en win win for os begge
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 228 Svar: 959
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 497
jul 2010
Følger: 89 Følgere: 88 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 181
Jeg hadder allermest når jeg så høre de forkælede piger som siger. Det var hestens skyld...
Hader det. Jeg har tit lyst til at gå en og pande dem en
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 50 Heste: 3 Svar: 235
Kan man ride sin hest, kan man også muge ud. Hvad blev der af at man bare tog en hygge stund med sin hest, og så brugte tid på at strigle, gå en tur med den, eller whatever man har lyst til?
Hvad blev der lige af nærværet? Den pony jeg rider, er min makker. Og hvis forholdet mellem os ikke fungere godt, jamen så går træningen/det seriøse også dårligt.
Kender virkelig godt typen som slet ikke synes at noget er godt nok. Sadlen og hovedtøjet skal nærmest være af guld, og lige så snart hun er færdig med at ride hendes totalt dyre hest, så ber hun andre om at sadle den af, og muge ud hos den. Snotforkælet!
Så værdsæt dog din pony.
At få et tæt forhold til sin pony, er noget af det mest fantastiske i verden. Gid at alle ryttere kunne indse dét...
//Selina Amanda
jun 2009
Følger: 61 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 112 Svar: 1.151
Min mor sadler næsten også altid af, hun siger det er hyggeligt, jamen fair nok.
Mine forældre betaler også opstaldning, og det er inkl fuldpasning 365 dage om året. OG DET ER FANTASTISK!
Men jeg tilgengæld så taknemlig.
Så jo det er vel pretty much mig du beskriver.....
Men tja jeg vel bare forkælet, både med fuldopbakning og kærlighed.
sep 2012
Følger: 56 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 186
det er ikke dig som er snak om. Det er piger som vil have hele tiden, og aldrig får nok, og er utaknemlige for det som de får, og som bliver skide sure på deres forældre hvis de bare gør en lille ting forkert!
jun 2009
jun 2008
okt 2004
Desuden et lidt fesent svar at give.
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Siger ikke alle er sådan fordi jeg selv betalte da ikke for min pony da jeg fik den i 6 år fødselsdags gave, heller ikke da jeg fik 2 ponyen da jeg var 9 og nej min mor muger da også ud nogle gange for mig (vi har løsdrift så det er ikke værst) min bedste veninde bor på et stort gods man kan godt kalde dem rige, hun har aldrig muget ud før det har de landbrugs elever til men de har muligheden for at at andre kan muge ud for dem...ville du så ikke benytte den mulighed?
Jeg cykler heller ikke de 10 km. Der er op til ridecentret eller rider fordi min hest står jo derhjemme, min mor køre mig hun skulle da selv cykle eller ride derhen til da hun barn, hun indrømmer da selv at verden har ændret sig og at ja..;)
Men luk det ude så.. Bare sig til jer selv:
Nogen har heste for at gøre tingene andre gør tingene fordi de har hest, men fælles elsker de deres hest:)
Hvem er du af dem er du?;)
//Stephanie N M Poulsen
aug 2011
jul 2010
Jeg betaler ikke alt selv, Men jeg er heller ikke en af dem der for alt.
Det er endelig ikke forkælede piger. Det er forældrene. Jeg har 2 veninder. Begge med røven fuld at penge, Men de er så vidt forskelligt opdrevet at man tydeligt kan se hvem der er opdrevet af hvilken slags forældre.
okt 2004
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 324
Jeg forstår dig godt TS og ja vi har mange af disse mennesker i hesteverden, hvor det hele går op i udstyr, de højeste klasser og fineste stamtavler, men heldigvis kan vi der er ligeglade med, det finde sammen og nyde vores syn på ridesporten sammen
okt 2004
jun 2009
apr 2012
Følger: 101 Følgere: 68 Emner: 49 Svar: 745
jul 2010
Jeg vil godt vide hvorfor det er så vigtig at have smarte mærker. ?
jul 2010
Dog svare jeg aligevel på de to bedskeder.:)
Hvem siger de nyeste mærker er det bedste. Jeg bruger da helt normale billige mærker som virker perfekt. Jeg har engang prøvet et dyrt mærke som var det dyreste lort.
Og hvem siger hun mener du er utaknemlig. Det er der så mange jeg har mødt rundt omkring på stævne pladser. Og os i den stald jeg står i
apr 2012
jul 2010
Jeg så blandt andet en pige idag save sin pony til at stoppe flere gange foran et spring. Også klaske den en med pisken fordi den stopper. Så da de har klaret banen går hun hen til sin mor og skriger " tag dog nu forhelvede den møgpony. "
Jeg syntes det er møg frækt og forkælet.
Jeg griner lidt af du skriver de KUN kan gå med det mærke. Har du prøvet flere forskellige. Os de billige?.
Folk har nok mange fordomme. Men de passer os til mange af de rige mennesker
apr 2012
jul 2010
Jeg gad godt vide hvornår du var i Esbjerg i dag.
Der er lidt mere en et par stykker. Det var der ikke i dag eller i går. Der måtte man gerne piske i røven.
Hvorfor skal jeg vide hun talte forkert. Det har intet med at være forkælet at gøre.
Det er syndt men kan ikke se hvad det skulle til for.
dec 2012
Følger: 87 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 137
jun 2011
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 636
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 13
aug 2012
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 4 Emner: 73 Svar: 701
Men giver dig så evigt ret, er til at brække sig over engang i mellem.
problemet er ikke dem som virkelig brænder for deres hest, med forældre opbakning, men dem som bare ser det som en prestige, og aldrig vil røre en finger selv, og kun der dyreste er godt nok.
Blev selv tilbud et nyt job i stald for få år siden på en rideskole, udover at passe rideskole hestene, ordne stald osv, skulle jeg rides tøsens 5 ponyer for hende hver dag i hverdagene, da hun så selv red dem i weekenderne når hun startede stævner.
Og det var så det eneste omgang hun havde med sine ponyer.
Faren sørgede for alt udstyr blev købt til dem, og det selvfølgelig var det dyreste han kunne finde, for det skulle jo så godt ud når hun var til stævner.
Ja takkede nej tak til jobbet, ville ellers gerne have jobbet, men ville ikke lege slave for en forkølet møg tøs der ikke engang ville have noget med sine ponyer at gøre hvis det ikke var til et stævne.
Hvor man for øvrigt også skulle tage med for at sadle dem op for hende.
Rideskolen de havde var kun købt fordi de skulle have et sted hvor der var plads til hendes pony, og ridehus.
Men det var så også ret tydeligt på den måde rideskolen kørte på, og den måde rideskolehestene blev behandlet på.
jan 2013
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 37
Jeg giver dig fuld ret i dit opslag!
Jeg bliver selv dybt harm over de små snot-tøser der er dybt utaknemmelige!
At de får en hest/pony, fair nok - men sørg selv for det praktiske!
dec 2011
Følger: 96 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.094
aug 2012
Følger: 64 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 83
aug 2011
mar 2011
Følger: 131 Følgere: 81 Heste: 8 Emner: 62 Svar: 1.160
nå, forstår fuldt ud hvad du mener, der er selv en på min rideskole der for sin lillesøster til at gøre ALT!! det eneste selve rytteren gør er at ride sin pony og trække den op og ned af traileren og strigle og sadle op. resten gør hendes lillesøster, hendes lillesøster bære ALLE tingene, og gør hvad rytteren beder hende om og sådan. Og så går rytteren så fint klædt i pisse dyrt tøj og ligner en der skal til stævne næsten, og har dyrt udstyr til sin pony, og har en dyr pony. Som i øvrigt faktisk ikke går særlig pænt i dens gangart, den tripper meget og har en virkelig underlig trav (sidespor). og så er rytteren også bare vildt sur og snoppet over for sin lillesøster, og forældre og alle andre, kan ikke holde hende ud!!
Men så til noget andet, som jeg kom til at tænke på da jeg læste teksten. Nu kan man jo nødvendigvis ikke dømme folk snoppet, bare fordi man en enkelt gang har set dem sadle op og moren måske lige har gjort nogle ting. bare min mening
mar 2011
Følger: 131 Følgere: 81 Heste: 8 Emner: 62 Svar: 1.160
nov 2008
Følger: 140 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 193 Svar: 3.284
mar 2005
Følger: 133 Følgere: 114 Heste: 5 Emner: 89 Svar: 418
apr 2013
Følger: 50 Følgere: 51 Heste: 12 Emner: 29 Svar: 122
ved det ikke er nok men jeg vil gerne hjælpe med de penge jeg nu kan.
da Flipper jo er min pony og jeg deler de andre to med de øvrige medlemmer af familien
men jeg er enig
har også selv nede på den lokale rideskole set forældre muge ud og trække ind fra fold osv.
jul 2008
Følger: 103 Følgere: 90 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 430
Synes det er fuldstændig ondsvagt I sviner TS til på den måde.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Min egen står skadet, så jeg har fået lov at ride en anden i stalden.
Den er på fuldpas og ejer betaler alt.
Hun har redet den 1 gang de sidste 4 uger, resten af tiden rider jeg ham
Men jeg sætter stor pris på det
jul 2010
jul 2013
Følger: 108 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 147 Svar: 728
jeg passer min hest! Men jeg muger ikke ud jeg giver dem ikke foder
men jeg er ude og strigle dem tager dækkenet af hver dag og strigler
laver Horsemanship osv. Jeg rider ikke med det dyreste udstyr
Og det er jeg ligeglad med bare det passer min hest!
Jeg har ikke en dyr hest! Men jeg rider ham selv op så han bliver god
Selv de mest forkælede børn Vinder ikke altid...Det kan være dem
der har et godt forhold til sin hest. De dyreste heste vinder ikke altid!
MVH Jasmin
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Svar: 2
Så selvom man ser mig med dyrt udstyr og en fin hest, så er det da ikke fordi jeg er højrøvet eller snobbet.
Forkælede piger!