{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er man spring- / dressurrytter
  • #1   13. aug 2013 Vil sige det man mest "brænder" for smiley
    Hvor passionen ligger

• #2   13. aug 2013 Altså jeg debuterede til og med en enkelt M spring og PRI dressur, så jeg var vel begge dele?
    Ligesom jeg rider jagter, deltager Military, laver tricks, rider ture. Jamen havd er jeg så ? smiley

• #3   13. aug 2013 hvad man gør mest og hvor ens passion ligger i at gøre;)

• #4   13. aug 2013 DD: All round (staves...) "rytter?"
    Vil også mene det er, hvor interessen ligger. smiley

• #5   13. aug 2013 Anna
    Så hvis min interesse består i alle overnævnte er jeg bare allrounder? smiley

• #6   13. aug 2013 dd- du er en multi rytter smiley

Jeg er også en smule multi rytter smiley

Svar: Vil nok sige at det er nok det man mest brænder for smiley ligesom at jeg gider ikke sådn dressur så må jeg da vel være springrytter når det er det jeg brænder for smiley

• #7   13. aug 2013 Skal vi se på mig ren "teknisk" - hvad jeg er bedst til - så er det dressur. Jeg får af vide jeg er et "naturtalent", men ser man på hvad JEG brænder for så er det western og skovture smiley Jeg var en overgang springryttere.. Elskede det, var dog ikke specielt god - men er det ikke længere, da jeg ikke tør at springe på Jasmin smiley

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #8   13. aug 2013 Man kan sige og betegne det som nogle gør og andre ikke .
    Man kan brænde for springning eller dressur og stævner dertil .
    men der er så sandelig også en del, der påstår at de er springryttere , fordi de simpelthen ikke kan ride .
    Nogle gange oplever jeg, at de piger/drenge , der siger det, dårligt tør ride en sprælsk hest , ikke tør eller kan springe rigtigt eller stort .
    Andre, der siger, at de er dressurryttere er total kyllinger .
    så JO man har vel interesse i det ene eller det andet eller også er man bare en allround/hyggerytter . Det er er da også fint nok . Bare ikke særlig teknisk dygtig eller modig .

• #9   13. aug 2013 DD: Vil da ikke mene at der er noget "bare" over det! Synes det er super sejt at du kan komme SÅ langt i det hele. smiley Men så multi rytter, hvis det er bedre? smiley

• #10   13. aug 2013 Anna
    Pt er jeg nok bare den lille kyllinge multi rytter, efter min konstanterede psykisk angst. Så rider 'kun' jagter, små military stævner, og hyggespringer maks 1 meter hvor jeg er ved at dø.
    Ja ok og debutere dressur stævner mod hest men også kun i LA klasserne, og LB på hesten..

Må jeg stadig gerne være en multi rytter?? smiley

• #11   13. aug 2013 Det er det man brænder mest for tror jeg. Eller måske det man bruger mest tid på. De to er jo ofte det samme.

Jeg har selv svært ved at kategorisere mig selv. Jeg rider på islænder, dyrker meget dressur, -akademisk inspireret og laver meget jordarbejde og går rigtig meget op i horsemanship.
    Hvad kalder man det? akademisk-horsemanship-islænderrytter?

Selv om jeg hovedsageligt starter islænderstævner så kan jeg ikke lige at sætte mig i bås med de andre islænderfolk fordi jeg ikke rider som dem alligevel. De ser mig også som en outsider.

• #13   13. aug 2013 DD: Haha! Hvis du er en kylling gad vide hvad jeg så er? smiley Det er da mere multirytter end mig... Jeg springer ikke, rider ikke jagter og tør ikke rigtig andet end en skridt tur så ja. smiley For mig er du stadig en sej multirytter. smiley

• #14   13. aug 2013 Jeg var spring rytter - det handlede om at skole hesten, så den kunne begå sig på en spring bane - det var ikke vildt teknisk eller noget, men det handlede i bund og grund om det..

Så skiftede det - blev dressur rytter - går op i at muskler, balance osv er det 90%, læser og læser, diskutere osv.. Hvordan hesten fungere osv..
    Tricks osv kommer på en 2 plads, tit hvis jeg skal øve tricks, sniger der sig lige nogle schenkelvigninger, versader osv, med ind...

• #15   13. aug 2013
    For mig er det at jeg godt kan lide at ride dressur, men ELSKER at springe smiley

• #16   13. aug 2013 Jeg rider mest dressur, men kan også super godt lide at springe. Men grunden til, at jeg rider mest dressur er, at jeg mener, at selvom man er på en springbane, er 90 % af det dressur. Kun få meter før og efter et spring er springning.

For mig kan jeg godt lide, at man i dressuren kan se, at man langsomt rykker sig, får sat muskler og bliver dygtigere mere stabilt, hvorimod man med det samme kan se det på springbanen. Man har noget helt konkret at hænge det op på. Nemlig springhøjderne... smiley

• #17   13. aug 2013 Jeg syntes man er spring rytter så springer man ok tit og det er det man vil ride til stævner osv.... Og hvis man starter mange spring stævner så er man jo også spring rytter.... Der er jo også nogle ryttere der ikke springer og kun rider dressur så er man dressur rytter. det er man i hvert fald i min øjne smiley

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #18   13. aug 2013 Camilla N.L : FULD respekt . Og lige netop . Det er jo DET , det handler om .
    Og uanset hvad man er til at interesse, så handler det om at blive teknisk dygtigere .

Kommentér på:
Hvornår er man spring- / dressurrytter

Annonce