{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Forældre opbakning?? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har i rigtig mange part annoncer læst dette: "Er du under 18 år er det et krav at du har fuld forældre opbakning" men hvad betyder det? Jeg ved jo selvfølgelig godt lidt hen af hvad der menes med det men hvad betyder det helt præcist? for jeg ser da forældreopbakning som at man har forældrenes støtte og opbakning derhjemmefra til det man laver, men hvad skal part ejer dog bruge det til? Så det må jo betyde noget andet.. Nogen der kan gøre mig klogere på hvad det betyder at have 100% forældreopbakning?:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forældre opbakning??
  • #2   12. aug 2013 Så hvis der er noget, så har forældrene sagt god for aftalen og kan hjælpe enten økonomisk eller whatever smiley

• #3   12. aug 2013 Okay tak:)
    Jeg kan bare stadig ikke helt se hvad part ejer skal bruge det til, men okay:)

• #4   12. aug 2013 Så hvis du havde en hest og fik en part, så var du ligeglad med at Lille Lise på 10 år's forældre var med inde over? smiley

• #5   12. aug 2013 Nej da:) jeg syntes bare det er lidt mærkeligt at det er et krav at en f.eks 16 årig pige SKAL have fuld forældreopbakning for at måtte få parten, det er bare min mening:)

• #7   12. aug 2013 Tja. Fordi det ikke er skide fedt at stå som ejer, og skulle ringe til forældrene og fortælle at deres barn er kommet tilskade, hvis barnet ikke har fået lov/fortalt at det har en part. Og fordi at hvis du er under 18 kan du ikke juridisk indgå en bindende kontrakt. Så kan det være rart at forældrene er med, så de kan betale hvis parten ikke kan. Eller at de kan drages til ansvar hvis parten ikke overholder aftalen/skader hesten.

• #8   12. aug 2013 Det kan jo være mange ting bl.a. at forældrene er klar over at det ikke er en kommunal fritidsklub de sender deres børn ud til. At DE også bærer et ansvar overfor deres barn og overfor hesten og den der ejer hesten. At de er med til at tage et ansvar og forstå at deres barn at indvilliget i at passe et levende dyr og derfor også er parat til at presse på de dage barnet måske ikke lige gider tage ud til hesten.

Det er faktisk meget nemmere at have børn/unge til at ride sin hest hvis mindst en af forældrene forstår hvad det indebærer at have ansvaret for et levende dyr.

• #9   12. aug 2013 Når er det egentlig bare at forældrene ved hvad 'barnet' laver og er helt med på det?:)
    Det så jeg egentlig som en selvfølge men så kan jeg da sagtens se at fuld forældreopbakning er vigtigt. Jeg var lidt ovre i at det måske betød forældrene skulle med ud til hesten og hjælpe hver gang, men godt så:D

• #10   12. aug 2013 Det kan det også sagtens betyde når vi taler små børn eller begyndere/urutinerede ryttere smiley

• #11   13. aug 2013 Jamen f.eks. ved mig jeg bor ude på landet om medmindre de har en scooter så kan de ikke komme herned uden at blive kørt, cykle, bussen (som IKKE går til døren) eller gå..

Det gør at rigtig mange er ustabile så hvis de har fuld forældre opbakning hjælper de ofte os med transport og gør derfor parten mere stabil..

Samt hvis det skulle ske de faldt af..
    Nu har jeg en part på min hest, hvis mor jeg ALDRIG ville ringe til hvis hun røg af for hun støtter det ikke rigtig, men tilgengæld faren køre gerne, og ser hende gerne ride og støtter det fuldt ud..

Samt her hos mig er der ikke altid nogen hjemme, faktisk er der sjældent nogen hjemme før efter kl. 16 og nogengange senere så der er det rart at mor eller far kan tage med og bar være der til stede..

Så der er flere ting i det..

• #12   13. aug 2013 for mig betyder det meget at forældrene er med inde over, så de kan køre hvis bussen ikke skulle gå, og kunne hjælpe til stævner og generelt ting i stalden hvis det er noget parten ikke kan selv.

Der ud over er det rart for mig at kunne kontakte forældre hvis der skulle være problemer med parten:)

Kommentér på:
Forældre opbakning??

Annonce