Købe hest fra udlandet, er det sikkert? {{forumTopicSubject}}
Hej:)
Er der nogle af jer der har erfaring med at købe heste hjem fra avlere/stutterier i udlandet? er det sikkert at købe en hest hjem fra f.eks USA når man slet ikke er inde i sådan noget? Jeg tænker på heste som den her (link fjernet)
Fra sådan nogle sider hvor det egentlig ikke handler så meget om selve hesten men mere om gener og avl og sådan, altså i princippet aner man jo ikke hvad man får hjem da man jo ikke bare sådan lige tager til USA for at kigge på hest. Kan det overhovedet lade sig gøre at købe en hingst derfra når man ikke er en garvet avler og slet ikke er inde i den verden med championater osv og af en eller anden grund så syntes jeg altid de ser så tændte og livlige ud i forhold til de araber hingste man ser både til salg og dem som folk har f.eks her på HG, de er jo selvfølgelig avlet til at se så majestætiske ud men alligevel, de ligner at de slet ikke er til at styre.
det er selvfølgelig ikke fordi at jeg kunne finde på bare sådan at købe en araber hingst fra den anden side af verden nu, men engang i fremtiden måske.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Hvis du skal købe hest fra f.eks. Usa, hør man det ofte fordi man ved hvad man vil have, og fordi at netop den type hest kun findes der..
Det jo dumt at bruge 18.000 dollas på en hingst, med gode papire, brtale transport, også ikke have gorstand på hvad hesten er værd avlsmæssig
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Desuden koster bassen her 18 000 dollars, og det er faktisk rigtig mange at smide efter en hest, hvis ikke man selv er sikker på, hvad hesten skal bruges til.
Derudover skal du regne med ca 30 000 kr til transport.
Jeg ville nok kigge efter araberhingste i europa, hvor du kan finde nogle bedre hingste (med vilde blodlinjer)
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.003
Astrid M - ja det ville være meget dumt og uansvarligt af mig at købe hest bare sådan, specielt en hingst, og ja det ville være et synd at give så mange penge for sådan en fin hest når jeg ikke er inde i avlen, nærmest spild ikke at føre generne videre. Det har du helt ret i.
Det er lidt en skam at de har sådan nogle fine blodlinjer at man nærmest ikke tør købe dem.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
købte på tavle og snakke med dem om hvad jeg ønskede og de viste mig hende her. (billeder)
men jah man skal jo sætte sig godt ind i det.. også finde nogle gode stutteier som har et godt rygte omkring kvalitet og avl =)
aug 2013
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Jeg kunne sagtens finde på og købe et føl ubeset i England uden problemer har fået 2 heste derovre fra det et spørgsmål og sætte sig ind i racen og stutterier. Evt også herhjemme. Og høre hvad de hat og sige om de forskellige stutterier og andet
aug 2013
Men alligvel, hvis nu man slet ikke klikker med den hest man får hjem, så vil jeg hellere i det mindste møde den først:D
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 178
Jeg kunne da godt finde på det hvis jeg havde så mange penge at det ikke gjorde mig så meget hvis det gik galt, men så skal man altså også være rigtig rig! Den hest du linker til koster omkring 100.000 og oveni det så skal man betale for at den kommer til Danmark og man vil vel også gerne op og se den før man køber.
Min moster har drevet en rideskole på Ålandsøerne (mellem Finland og Sverige) og jeg ved at hun har hentet heste i ihvertfald Sverige før, sikkert også Finland. Hun overvejede også at køre til Jylland efter en hest engang. Jeg tror da også at jeg ville overveje at købe hest i nabolandende hvis jeg skulle have hest, for hvor jeg bor er det jo nærmest lige så nemt at komme til Sverige/Tyskland som det er at komme til Nordjylland. Men man skal nok sætte sig godt ind i det lands love (når det kommer til hestehandel) først for det er ikke sikkert at de er de samme som i Danmark.
Købe hest fra udlandet, er det sikkert?