12. jan 2008 Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Når man har lyst til at pakke hesten ind i bobbleplast! {{forumTopicSubject}}
Pyha føler mig lidt pylret når jeg går og overvejer om hesten skal have gamacher på når den er på fold.... Især når jeg altid har været modstander af sådan noget pyller.
Det er også bare typisk at man har haft ponyer som aldrig har været skadet og så får man hest der bare er verdens største klodshans.
Lige når hesten er redet op og kommet i gang så er den klodset og kommer til skade igen. Små skader som ikke er alvorlige eller giver videre mén, men alligevel stopper al træning man har været i gang med. Er løsningen simpelthen at pakke hesten ind i bobbleplast så den stadig kan komme ud og være hest så meget som muligt? Eller skal den bare ind og stå i en gummicelle så man rent faktisk kan aktivere dyret? ^_^
Gode råd modtages til at afhjælpe en klodshans af en hest, er jeg ude i noget numerologi for at vende heldet?
*Humor skal opfattes i dette indlæg*
*Det er også tilladt at brokke sig, hvis man deler glæden med en klodset hest*
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 50 Heste: 3 Svar: 235
Hahaha, fik lige et mega randomt billede i mit hoved
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 605
dec 2009
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 503
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Team ponydrengene:
Overvejer det også meget kraftigt men det gør ham bare ikke mindre klodset når han så på et tidspunkt ikke må have dem på til stævner. Lige pt. er det heller ikke en mulighed da vi venter på den nyeste skade heler
Og gamacher beskytter heller ikke øjne osv. ^_^
jan 2008
Jeg er af præcis samme holdning men på den anden side hvor fedt er det også at have en konstant skadet hest som egentlig burde stå med boksro. Men vi ikke nænner det og den får lov at komme fold på trods.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
men ja, dum situatuion, i hvert fald!
jan 2008
dec 2008
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 10 Emner: 40 Svar: 626
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
Hun har nu efterhånden stået mere stille end været redet, kun pga. skader hun selv eller andre heste har lavet på hende... Hvis det så bare havde været en mus eller noget som JEG har kunne tjekke før jeg købte hende, men nej, jeg har bare en fobandet uheldig unghest der gerne vil lege med de andre på folden.
Nu har jeg besluttet mig for at hun skal stå på fold sammen med kun én lille gammel pony som forhåbentlig ikke kan skade hende, og hjælper det ikke bliver hun fandme pakket ind eller kommer på livstids boks! Hun står pænt dernede med et kæmpe sår på hasen og jeg sidder her med 7 antibiotika sprøjter som forhåbentlig kan afslutte vores sidste stop mod toppen - 7, 9, 13.
Iiiih hvor jeg aldrig mere skal have hest efter hende her!
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.656
Lekida har det med at blive skadet HVER gang jeg har brugt måneder på at træne hende op.
Oven i købet er hun den bedste til at få hovbylder, og smide sko, som hun bliver halt af.
Og så får hun "ko ben"(som min smed kalder det) hvis ikke hun har bagsko på også -.-'
jan 2008
Min har været selvforskyldende i sine skader "heldigvis", så den kan forsætte på fold med ponyen og æslet.
Men man får afprøvet om man har en sød hest når den skal stikkes, syes, dryppes, mærkes, have sonde, osv. Indtil videre har vi fået fat i en top sød hest der bare finder sig i mere eller mindre alt!
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 640
Jeg har seriøst overvejer vat, bomuldstøj og bobleplast..
Jeg tror ikke jeg tør en gummicelle, med forede kanter.. Hun bliver garanteret bare allergisk over gummiet =.=
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.656
jan 2008
Havde ikke overvejet gummi-allergi, det er jo selvfølgelig en mulig bivirkning man skal have i tankerne
mar 2011
Følger: 278 Følgere: 271 Heste: 6 Emner: 312 Svar: 753
Men altså nu ved jeg ikke, det ligner på billedet at det er nede omkring hoven, eller deromkring den har "skadet" sig selv, hvis det er fordi den går og træder på sig selv, så smid klokker på alle 4 ben
jan 2008
Hvis din hest kun til springstævner har haft gamacher på og som er blevet skadet af det vil jeg sige du har et alvorligt problem med de gamacher der. Jeg kan forstå at heste der altid går med gamacher kan blive svage muskulært og i senerne men hvis man bruger gamacher en gang om uden kan det ikke være deres skyld....
apr 2010
Følger: 93 Følgere: 90 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 780
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Gamasher - tærrengamasherne der er fra Hooks(til 249 eller sådan noget) gør dem IKKE svag muskulært eller i senerne. Det havde vi nemlig også en snak med dyrlægen om - men sagen var at vi må finde en gamashe der kun "støtter" foran på, og IKKE bag på. Det gør de gamasher ikke. Og den støtter ikke engang som sådan - og Jasmin har derimod fået stærkere ben af det, og ikke svagere muskler
jan 2008
Jeg kan godt huske da du spurgte ind til dem dengang
Jeg havde tænkt lidt på det ellers var jeg på dem med kun indvendigt skjold?
Lige pt. kan han ikke gå med noget som helst før han er helet så har lidt tid til at finde en løsning
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 447
jan 2008
Jeg skal ikke bruge noget her og nu da han pga. sygning ikke kan have gamache på benet. Det er til videre brug når han er helet, for at forhindre nye
dec 2008
Nu ved jeg jo ikke hvor slem han er med hans skader, eller hvor han oftest rammer sig henne, men ellers kan en plasticskjold jo godt gå an hvis det kun er dernede omkring han rammer sig og han ikke skærer ting op så nemt
jan 2008
Jeg vil da lige overveje det, jeg er nemlig præcis som du siger over i nogle gamacher som ikke suger vand. Især når vi snart går efteråret i møde
Hans ben skræmmer har indtil nu kun været overfladiske så har bare slået det hen med "den lære vel at styr benene på et tidspunk". Han har ellers ikke gået med gamacher udover i forbindelse med fold ugen efter han ankom. Så ved ikke hvor meget han smadre dem. Hans klokker har det i hvert fald ikke for godt de ligner mere en si end en klokke
Hvordan brændte i hul i gammacherne?
Divaen:
Jeg har dog ikke pakket ham ind, kunne være jeg skulle gøre det en dag hvor jeg står med noget bobbleplast Skal dog ærligt indrømme at ponyen faktisk har prøvet og have bobbleplast på ^_^
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 447
Men prøv at tænk lidt på din hest, som et barn der er på legepladsen hver dag. Jeg ved hvor ofte jeg kom hjem med blå mærker, så, skrammer og hvad ved jeg. Men min mor sagde ikke at jeg ikke måtte komme på legepladsen igen, for hver gang jeg slog mig lærte jeg en lektie, nemlig hvad der gjorde ondt og hvad man ikke skulle prøve at udføre igen.
Jeg har selv en hest som kommer ind med skrammer hver evig eneste dag, sommetider dybe, andre gange overfladiske. Jeg ved min hest er et stort legehoved og det skal han have lov til. Det er en risiko jeg tager, for jeg er ret overbevidst om han har det sjovest på folden. Jeg er samtidig af den holdning at al den indpakning kan da kun svække, hvor i mod lidt slag her og der kan give en lektie til hesten. Lidt ligesom hvis vi altid har et knæbind på, når du så tager den af eller den sidder for løst, så mangler dit knæ støtte og så er der øget risiko for den vil gå ud af led.
Men synes du det er så slemt med din hest, kan der købes fold gamacher, som ikke støtter, men blot beskytter. Skal lige se om jeg kan finde et link
aug 2007
dec 2008
jan 2008
Altså han har lavet et hul og revet en flap hud der er omvendt U-formet. Dette er placeret på bagsiden af piben. Det har fået et par sting og vi venter så bare på at det heler og forsøger at behandle det så vi undgår for meget arvæv og at hudflappen dør, da den jo desværre vender modsat blodretningen.
Det er intet stort og alvorligt men der går noget tid før det er helet til han må noget som helst. Egentlig burde han stå i en boks og kun få kontrolleret motion, men det nænnede vi ikke når vejret har været som det er. Og jeg ville være nød til at spærre de andre inde sammen med ham. Så forsøger at overbevise ham om at man går stille og roligt rundt på folden
Hvordan såret er opstået er vi ikke helt sikre på, om han har skåret sig på en af sine sko eller han skar sig på kantbåndet på dæknet da han trådte igennem modsatte forklap.
Jeg har/er også været af den holdning at der kun er en måde de lære det på. Og det er ved at føle det. Men på den anden side synes jeg også det er ret træls og have en hest der skal stå stille med den ene eller anden skade. Jeg kan ikke forhindre det hele men jeg kan forhindre nogle forhåbentlig.
Du må meget gerne sende et link
jan 2011
Følger: 93 Følgere: 147 Heste: 10 Emner: 13 Svar: 513
jan 2008
Det må du super gerne
Divaen:
Pyha PC-gamacher er lige vel dyre som foldgamacher især når de er så skrøbelige de er hvis du har en hest der skraver benene meget sammen Har haft et par sæt til ponyerne.
Stine:
Har set princippet før, jeg tænker bare de er meget indbydende for muk når det bliver fugtigt igen. Og jeg ville skulle købe utrolig mange gamacher da han ville smadre "klokke-delen" hurtigt. Ellers var det er godt bud.
aug 2007
aug 2007
De er ikke lavet så meget i pasform, så strammer man dem ikke så meget, vil de jo ikke støtte så meget
jan 2008
aug 2007
jan 2008
mar 2011
Følger: 278 Følgere: 271 Heste: 6 Emner: 312 Svar: 753
Når man har lyst til at pakke hesten ind i bobbleplast!