løbetræning,, spurte/løbe igennem løbetræning,, spurte/løbe igennem
er der nogle herinde der løbe træner??
Jeg tænkte på hvornår man kan se forbedringer i ens løbetid, når man løber regelmæssigt + interval-træner
vil gerne i bedre form..
Lige en anden ting..... synes jeg har svært ved at spurte igennem i intervaltræningen, for er en typisk "langdicance løber" som sparer på kræfterne så jeg ikke går ned.. Hvornår ved jeg, jeg er på max hastighed?? (har ikke noget pulsur)
og har nogle gange ikke movation til at løbe, men inderst inde vil jeg jo godt.. prøver at løbe forskellige ruter og varriere længden og hastigheden på dem. Men det hjælper ikke 100% noget andet jeg kan gøre????
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
mar 2010
Følger: 40 Følgere: 39 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 72
Til interval, spurter jeg aldrig for så kan jeg ikke holde til det resten af tiden. Jeg løber bare hurtigere end jeg plejer, op af bakke og så langsomt ned ad bakke. Det giver meget, at gøre det nogle gange. I stedet for spurter jeg altid når jeg er næsten færdig med træning, lige det sidste stykke for at presse mig selv til det yderste.
Med motivationen: Altså det med at variere, både længde, ruter og hastighed er super godt. Ellers kan du f.eks. løbe på forskellige tider på dagen, prøv evt. tidligt om morgenen eller om aftenen, det er altså noget andet end midt på dagen. Ellers hvis du har en hund, så tag den med. (-;
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.447
Det jeg træner kaldes HIIT (High intensity Interval Training), som udøves i 20-30 minutter. Her skal der spurtes i 30 sekunder og ned i tempo i 60-90 sekunder. I de 30 sekunders spurt løber du bare til alt hvad du kan, og 2.-3. gang du skal spurte vil man have lyst til at give op; man puster og sprutter og harker, og det er her, der skal presses til
- til det vil jeg anbefale app'en "RunKeeper", hvis du har en smartphone. Her kan du selv fastsætte et intervalløb eller der er nogle træningsskemaer, man kan følge alt efter om man vil løbe sine første 5 km, løbe for at tabe sig eller for at forbedre konditionen.
dec 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
i interval ender det også med at jeg kommer til "bare" at løbe stærkt.. det med bakken skal vist lige afprøves selv jeg nogle gange løber stærkt op og ned af bakke, og ja, spurter som regel også til sidst, selvom det tit ender med at jeg "bare" løber stærkt....
har desværre ingen hund, og har dog løbet på de fleste tider af døgnet, og tidlig morgen eller sen aften er nok også de bedste tidspunkter at løbe på
dec 2009
ja, det er en lidt anden boldgade, men det der med at spurte igemmen har jeg dog prøvet nogle gange, men bagefter er jeg så færdig at jeg løber på et minimum og har løst til at smide mig grøften, men tvinger mig selv til IKKE at gå. men bliver sådan lidt i tvil nogle gange om jeg træner på den rigtige måde,
og om det er rigtig at gå så langt ned i tempo????
eller om det er der man skal presse sig efter en spurt.. og nogle gange holder jeg lidt igen og løber "bare" stærkt og føler ikke jeg dicederet spurter
bedre form, tabe mig lidt, er mit primære mål,
dec 2009
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
dec 2009
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Når jeg intervaltræner med spurter indlagt, får jeg som regel min 6 årige søn med på cykel og så tager vi nogle strækninger, hvor vi løber om kap (o:
Til nogle af de dage hvor motivationen er lav, så tager jeg bare og løber en kort tur på ca. 3 km offroad, så musklerne bare bliver holdt igang (o:
apr 2007
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 32
dec 2009
øh, det vidste jeg ikke at det var dumt at spurte til sidst
løber også med stopur
Camilla F: lyder hyggeligt med at tage en tur med din søn på den måde
ja, gør også som dig, tager en kortere tur eller bare 1 km i høj fart for at få pulsen op..
Lea: det er jeg glad for at høre
er afterburn den tid det tager for kroppen at blive klar til at løbe igen??
dec 2009
mar 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 32
apr 2007
dec 2009
takker for svarene
løbetræning,, spurte/løbe igennem