{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.273 visninger | Oprettet:

SENESKADE:'( - nogle der kan hjælpe ? {{forumTopicSubject}}

Min pony miss lightly fik d. 1 maj konstateret en seneskade. Hun havde randt rundt på folden med dækkenet mellem benene, hun fik det tilsidst af, men der var hun halt. Og hun blev med det samme tjekket af en dyrelæge, som sagde at det sikkert var en seneskade, da hun var MEGET halt og hævet, hun fik noget smerte medicin og en uge efter skulle hun scannes for at finde ud af hvilken seneskade det er og hvad jeg skal gøre osv. han sagde så ud fra scanningen at det er en tilhæftning ved gaffelbåndet (det er på forbenet).

Jeg skulle så gå med hende ca. 2x30 min. Om dagen på fast underlag. I 2 måneder. Det har jeg så også gjort, men hun begyndte at blive meget frisk inde i boksen, eftersom hun absolut ikke måtte komme på fold(hun er en meget varm pony) !
Så vi valgte at sende hende i svømmetræning, da hun så kunne få brugt krudtet, og få gang i blod omløbet også nede ved benet. Der har hun så været i 2 uger. Og jeg synes hævelsen er svundet en smule. Der er kommet noge "sår" på hendes ben, pga bandagen (tror vi men er ikke sikker)som hun har haft på indtil for 2 uger siden.

Hun har nu stadig en hævelse i den sidste del af benet, men den føles hård og er ikke varm, synes jeg. Nogle der ved hvad det kan være? Og nogle der ved noget med sårene? Hænger hævelsen og sårene sammen? Kan det være arvæv? Som aldrig vil forsvinde?

Og jeg undrer mig også over at hun har fået konstateret en slags gaffelbåndsskade, men synes bare ikke hævelsen ligger ved gaffelbåndet? Ved ikke om I måske kan se det på billedet, men kan ihvertfald forklare at hævelsen er cirka i den midterste del af benet. Min dyrelæge sagde nemlig at skaden var i den øverste del af benet, men synes slet ikke at den er hævet der..

Hvad tror I at det kunne være? Når I har hørt min forklaring? Kalpsene? Gaffelbånd? Bøjesene? Dybebøjese? Overfladiskebøjesene? Osv. ? Kom med jeres forklaring eller historie eller råd.
Er bare så bange og forvirret:-(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SENESKADE:'( - nogle der kan hjælpe ?
Kommentér på:
SENESKADE:'( - nogle der kan hjælpe ?

Annonce