{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kan man tillade sig?
  • #1   1. jul 2013 Man kan i hvert fald ikke tillade sig at begynde at handle om pris hvis man ikke engang har set dyrene endnu..

• #2   1. jul 2013 Det må være et spørgsmål om, hvor ''fræk'' man er smiley

• #3   1. jul 2013 Astrid M - ENIG

• #4   1. jul 2013 Det kommer an på hvad hesten er sat til, og hvor stor interesse der er for den. Men for Guds skyld lad vær at begynde og presse pris før du har været ude og se/prøve den smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #5   1. jul 2013 Man skal som køber starte med at finde nogen der ligger i det leje man rent faktisk har råd til for at tage ud og se på en hest der ligger meget over det budget du har til rådighed kan ende med at du spilder både egen og sælgers tid.

Det kan godt være at vi har krise men derfor er det ikke alle der er så pressede at de vil "forære" gode heste væk til små penge smiley

• #6   1. jul 2013 havde selvfølgelig heller ikke tænkt mig at handle før jeg overhovedet har været ude og se dem... men der er to jeg har stor interesse for, men de er kun 5, og forlanger lidt mere end hvad jeg synes i forhold til de ikke er bund stabile endnu smiley
    (selvom det er i min prisklasse, så har ikke søgt over mig smiley
    Men det kunne jo være, at når man sætter en pris, at man forventer f.eks 4000 ,- under den fortalte pris?

• #7   1. jul 2013 Altså byd lidt under hvad du mener den er værd, så kan i give begge to og finde et kompromis. Jeg var ude ved en som jeg syntes hun ville have ALT for meget for, hvortil hun svarede det vidste hun godt, men den sidste idiot var jo endnu ikke født!! Så føl dig lidt frem

• #8   1. jul 2013 Når du har været ude og prøve den, så skal du selvfølgelig ikke byde mere end hvad du syntes hesten er værd. Hvis hun ikke vil godtage det bud og du mener du kan få mere for pengene et andet sted, så er det jo bare det du går ud og finder smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #9   1. jul 2013 I det tilfælde det feks. er en privat så ville jeg personligt ikke presse citronen i forhold til hestens pris men måske forhandle om en evt. sadel eller andet udstyr da det ikke er så svært at handle som ens bedste ven som man nu er nødt til at sige farvel til.

Er derimod en der "lever" af at sælge/handler mange heste så er sagen en anden for dem er heste en salgsvare og der skal man altid handle og nogengange går det andre gange så er det bare prisen på grisen så det vil også afhænge af race/afstamning uddannelse størrelse og alt muligt andet.

Vigtigst af alt så ville jeg ikke handle pris hvis hesten til fulde lever op til det lovede og er pengene værd.

• #10   1. jul 2013 Hestene er fra et islænder stutteri, så de er vant til salg..
    Og der tænker jeg ikke at jeg kan forhandle saddel og diverse med?

de er sat til 30.000 og 32.000,-
    Og ud fra det jeg har fået fortalt af ham fra stutteriet over telefon, så lyder de jo dejlige (ellers havde jeg heller ikke taget ud for at se dem) men jeg synes dog at de ligger til en pris der hedder 27.000-28.000
    Det skal lige siges at jeg kun skal have en smiley

• #11   1. jul 2013 Jeg vil mene du sagens kan starte buddet på en 8000 mindre end de er sat til, og så kan i tage den derfra smiley

• #12   1. jul 2013 Super smiley
    Tak for råd smiley

• #13   1. jul 2013 Kunne det ikke være stamtavlen, der trak prisen lidt op fremfor uddannelsesniveauet? Når de nu kommer fra stutteri.

• #15   1. jul 2013 Jeg er så den overbevisning at du bliver nødsaget til at tage ud og prøve de to hyppere (o: måske vil du opdage at den pris han har sat er fair.

Hvis jeg ser ting støvler, heste, sadler som jeg syntes står til en fair pris prøver jeg ikke at forhandle. Jeg sætter selv mine ting til salg for en fair/god pris og forventer at blive behandlet derefter (o: Dog har jeg enkelte gange budt lavere på ting, hvis det har været småt med penge og jeg virkelig godt kunne tænke mig det (o:

• #16   1. jul 2013 Vi har lige solgt vores 5års til 30000kr, som kan det grundlæggende og meget godt opdraget, tror man skal passe lidt på islændere er ikke faldet meget i pris:)

• Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 143
    #17   1. jul 2013 Hvis de står til 30.000-32.000 kr., synes jeg, du sagtens kan byde 27.000-28.000 kr. Det ville jeg kalde almindelig forhandling, og det er i hvert fald ikke at skambyde. Det var noget andet, hvis du bød 15.000 kr. smiley

• #18   1. jul 2013 Som udgangspunkt forhandler jeg kun pris hvis der er fejl eller mangler ved den vare jeg køber der ikke er oplyst om. Er hestene som du er blevet lovet har du ikke noget at forhandle om, for der er ikke noget der kan trække prisen ned.

• #19   2. jul 2013 hvis du er interesseret i hesten, kan man vel godt tillade sig at byde 27-28, men jeg synes ikke du skal byde det bare for at spare penge, hvis du selv synes hestene er prisen værd.. det er hårde tider for stutterierne, og det er trods alt dem der primært laver vores rideheste smiley mange tænker ikke over hvad det koster at lave en ridehest.. prisen på en bedækning og andre udgifter i forbindelse med føllet, fodring og andre udgifter mens den er unghest, samt der bliver lagt en masse arbejde i at uddanne hesten.. derfor synes jeg ikke man kan tillade sig at være alt for sippet når det kommer til pris.. synes du ikke helt hesten er prisen værd, så er det fair nok at byde lidt under, til det du mener, men jeg synes også omvendt man ikke skal presse prisen ned bare for at presse prisen ned på en ellers god hest.. smiley jeg personligt ville nok føle det var lidt respektløst at blive budt 10.000 under prisen.. 30.000 er sådan set ikke meget i forvejen for en god hest smiley

Kommentér på:
hvad kan man tillade sig?

Annonce