{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Udstyr til "opstart"? {{forumTopicSubject}}

Hej alle skønne HG'er! smiley .

Jeg får min første hest hjem på lørdag, og har udover sadel, 2 underlag og et par gamascher ikke rigtig noget udstyr til hende. Der følger grime med og så kan jeg låne nogle strigler til jeg får mine egne - som jeg får mandag.

Jeg har lavet en liste over ting som jeg skal have købt til hende, men jeg kender og så mig selv godt nok til at vide at jeg sikkert har glemt et eller andet. Så jeg tænkte om i måske ville være så søde at se om der er noget som jeg bare SKAL have som ikke står på listen?

Listen er følgende:

- Strigler
- Strigletaske
- Stigremme
- Stigbøjler
- Pladegjord
- Fortøj
- Trense
- Bid
- 1-2 underlag (har pt. kun pony underlag)
- Træktorv
- Godbidder

På forhånd tak smiley .
Foder er med i opstaldningen, så det behøves der ikke tænkes på smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstyr til "opstart"?
  • #1   26. jun 2013 Følger lige med, så jeg også har styr på det, når det bliver min tur! smiley

• #2   26. jun 2013 Evt. Sveddækken/Dækken?

• #3   26. jun 2013 Det er en god ide at have et tæppe, hvis nu den skulle blive syg eller meget kold smiley

• #4   26. jun 2013 Bandager, hovfedt, pudsegrej smiley

• #5   26. jun 2013 En idé er at have to af hver ting (bla. Grime, træktov og gjord) da ting ofte forsvinder. (Hvis grimen fx. har kostet 300- kan du jo bare købe en billig i den lokale rideudstyrs butik smiley

• #6   26. jun 2013 træktove - helst mange er min erfaring smiley

• #7   26. jun 2013 Gerne flere grimer og træktove :). Får selv egen hjem i august, og har fået købt det hele. Hovfedt/olie (har hørt solsikkeolie skulle være ligeså godt), og noget sårpleje/helosan. Hun får jo garanteret lidt klø, når hun kommer på fold for første gang :)! Evt. showshine..
    - Et fleecetæppe :). Ville jeg selv være glad for at have!
    Hønet, hvis der er brug for det? Evt. saltsten?
    'udstyr' til foder, hvis det ikke er med smiley

• #8   26. jun 2013 Hvad med alt det til stalden?

• #9   26. jun 2013 Grimer (gerne nogle stykker hvis den smider en på folden)
    Træktove (også gerne et par stykker af dem)
    Trense
    Sadel
    Underlag
    Gjord
    Strigler og hovrenser
    Ting til sår behandling
    Fleece dækken
    Hov fedt

Det er vidst sådan lige det mest nødvendinge. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #10   26. jun 2013 ting jeg lige kan komme i tanke om: (der er så meget, så det er svært at huske alt)

tilpasset sadel
    trense, m. bid og tøjler - gerne ekstra trense, og tøjler.
    så mange grimer som muligt - det sker (nogle gange ofte at de går i stykker)
    masser af træktorve.
    strigler
    underlag, min. 2, så du kan skifte når det ene er til vask.
    ben beskyttelse (bandager, bandage underlag, klokker, for-bagbens gamacher)
    saks
    div. plejemidler, (shampoo, showshine)
    sårmidler, (sinhealer, sprayplaster)
    svampe
    spande
    hovolie
    klude
    sæbespåner
    skridttæppe
    sveddækken
    dækner til div. grader (kan købes senere)
    regndækken
    saltsten
    longetorv

- det var lige hvad jeg kan komme på smiley der mangler sikkert en masse

• #11   26. jun 2013 Hovrenser smiley

• #12   26. jun 2013 Skidttæppe havde jeg faktisk tænkt på - men dygtig som jeg er glemt at skrive det ned smiley

Grimer har jeg vidst også 1 - 2 af smiley .

• #13   26. jun 2013 Generelt er en førstehjælpskasse (både menneske- og dyre-venlig) en god ting at have (: sådan noget som fx klorhexidin(?), jod, sæbespåner og 'skinhealing' creme (;

• #14   26. jun 2013 Evt et par gamcher til og nogle klokker smiley du kan også købe dækkener nu mens de ikke er i sæson, du kan være heldig at de er lidt billigere smiley

• #15   26. jun 2013 nu spørger jeg lige "dumt" men passer sadlen du har? da det lyder til det ikke er en der følger med og er tilpasset hesten smiley

• #16   26. jun 2013 Alt udstyr til hestens ben: bandager, gamacher, klokker osv. kan du sagtens vente med - medmindre du selvfølgelig har en million, du lige kan investere smiley

Men det vigtigste er helt sikkert en ordentlig sadel med stigremme og alt dertil. En trense med et bid, der passer til hesten. Underlag, grimer, træktove og de der småting. Og så en førstehjælpskasse, som Sylle skriver. Det er træls at stå og mangle jod, klorhexidin, vatrondeller eller lignende, hvis hesten får en skramme smiley så tænk det lidt i rækkefølge og køb alt der der "gejl", som hesten ikke nødvendigvis behøver, til sidst smiley

• #17   26. jun 2013 Team Miracle - Det ved jeg ikke, men den vil selvfølgelig blive tilpasset hvis den ikke ligger helt perfekt på hende fra start af. Hendes velfærd er det vigtigste for mig smiley . Men har købt en sadel hvor alle tilpasningsmuligheder er der, så det er højest et par besøg af sadelmageren væk smiley .

"Førstehjælpskasse" er hermed skrevet på listen smiley

• #18   26. jun 2013 Longetov
    Springgamacher
    Gummiklokker til fold, hvis hun er sko-hest
    Man-elastikker! Dem kan man aldrig få for mange af, og så kan man altid sætte dem på stigbøjlerne, hvis man mangler smiley
    En af de der små horslyx sliksten - de er super gode at have, hvis heste ikke lige står stille ved dyrlæge, smed osv.

Det var lige, hvad jeg kunne komme på smiley

Kommentér på:
Udstyr til "opstart"?

Annonce