{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

svar fra voksen-ryttere, ang. travere? {{forumTopicSubject}}

Min gamle skovtursven er ikke så godt gående mere, så jeg er begyndt at tænke på, at anskaffe mig en ny hest. Jeg rider udelukkende skov- og terrænture. Jeg har set at jeg kan købe en traver, for omkring 5-8000 kr. Hvad er
jeres erfaring med traverene? Som skovturs og hyggehest? Jeg ved at de gode springere, men jeg springer ikke.
Og hvordan er det nu, med opstaldning? De nye love, siger at en hest ikke må stå alene, og hvor står det evt? Så jeg kan se det på tryk?
Håber på gode seriøse svar, og som overskriften siger, kun fra voksen ryttere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svar fra voksen-ryttere, ang. travere?
  • #1   18. dec 2006 Også som skovtur/hygge-hest er traveren et super godt valg. Har selv én og jeg må indrømme, at han bliver godt nok ikke byttet væk for en anden hest.

• #2   18. dec 2006 det med heste ikke må stå alene glæder først pr. 1.1 2007!

har selv en traver, de kan ikke en skid, men de er virkelig nogle perfekte skovturs heste!

men ja du kan ikke få over 8000 kr.!

og alder kommer det også an på

• #3   18. dec 2006 jah jeg går jo nok ind under kategorien voksen, men vil da alligevel svare da jeg er vokset op med travere..
    mange traver er faktisk trafiksikre da de ude på væddeløbsbanerne er omgivet af biler og lastbiler. og mange bliver også redet i skoven.
    en travhest, der har været i en travstald eller har startet løb, er noget af det mest respektfulde og håndvante man kan få..
    jeg har dog selv en gammel traver som jeg ikk rider på vejen på. han har ikk noget i mod biler, lastbiler eller andet der bevæger sig, men elmaster. men de 2 andre vi har der starter løb er hel trafiksikre og den sidste vi havde var også..
    håber det lkan bruges selvom jeg ikk er voksen..hihi

• #4   18. dec 2006
    ¤Elsker mine hest<3¤ K

Det kan godt være, at din traver ikke kan en pind. men min er blevet trænet, så han kan f.eks. gå dressur.

Men nej, hvis man får en der har gået løb, er det jo klart at den ikke kan noget inden for ridningen, udover at bære rytter. De fleste heste der har gået tra, er jo som oftest blevet ridetrænet ind imellem, så de er jo sådan set tilredet, i det grove forståes.. ;o)

• #5   18. dec 2006 Traver er perfekte smiley til skovture har selv Traver...hun er rigtig lydig i skoven. men bane lidt doven :):.. min lille 4 rs tøøz.. men jo jeg anbefaler Traver

• #6   18. dec 2006 ja ja slap da af!

der var jo ingen beskrivelse hvad hendes traver kunne da jeg har fåestået det handler om hendes, ikke din!

• #7   18. dec 2006 Jeg må indrømme, selvom jeg ikke personligt er så vild med travere, at de er nogle rigtig gode hyggeheste. Altså til turridning osv. Og så springer de fleste jo også rigtig godt, som de selv er inde på smiley

Held og lykke med det ..

• #8   18. dec 2006 det kan du roligt gøre . . kig evt ind på min traver og se han . .

• #9   18. dec 2006 De fleste travere jeg har kendt har været super tur heste...
    Den nye lov er slet ikke vedtaget endnu desværre.. men det er dyreplageri at have en hest stående alene da de er flok dyr..

• #10   18. dec 2006 ¤Elsker mine hest<3¤ K

Slap da selv af. Jeg skriver stille og roligt.

Desuden burde du læse hendes tekst, for hun har IKKE en travhest, men snakker om at FÅ en travhest.

• #11   18. dec 2006 Camilla- hvad fik du for din traver??
    Kan godt se at det er et fint valg for mig at købe en traver.

• #12   18. dec 2006 Jeg er heller ikke voksen men vil påpege noget ..

Hvis du køber en hest som har gået travløb osv. og kun vil bruge den til skovtur og hygge om den, skal du tænke på den er vant til at der sker en masse og den kan måske ikke forholde sig til rolige omgivelser .. Kender en veninde der havde det problem ..

• #13   18. dec 2006 he he . . jeg købte han Rå , får 3,000

og så gik jeg i gang med ham , der jeg var færdig efter to år kunne han gå til bidet , galopere , schinkelvining , kontra galop , og shangsemang staves , he he jeg solgte han få 16,000

• #14   18. dec 2006 Hej...
    Har selv en traver, (men han er noget "varm",) Du skal være sikker på det er en rolig hest, og prøv at ride tur på den inden du køber!!!
    Men klart de er de mest rolige skov turs heste! Der er spec. mange til salg nu her pga. de 12 års traver må ikke løbe løb mere fra nytår af!!!

• #15   18. dec 2006 ja min var også ''varm'' i hovedet du skal kunne være sikker på at du er rutineret nok .

• #16   18. dec 2006 jeg vil bare lige informere jer der siger travere ikke kan en skid, jeg har selv en som kan alle øvelser til en LA...

desuden har traveren et utroligt godt sind. kan kun anbefale dem smiley
    og ja de er da også skønne hyggeheste smiley

• #17   18. dec 2006 Min hest er så på ingen måde varm i hovedet og han er endda forhenværende løbshest. Han har løbet i 11 år, me der er jo heller ingen regel uden undtagelse..

• #18   18. dec 2006 cc- hvad gav du for den??

• #19   18. dec 2006 Jeg har haft travere i hele min "ejen hest" kariere. Der er meget forskel på dem, er min erfaring. Så tag ud og kig på nogen stykker og prøv dem, for som en skriver, så ka nde godt være lidt varme og hårde i munden. En idé er at finde en kaseret traver, en som har det med at springe i galop på banen. De er ofte nemmere at få til at lære ting, men det er nok også oftest dem, som ka nvære lidt varme.

Jeg solgte min sidste traver i foråret for 3000 kr uden udstyr. Det var BILLIGT, men hun skulle ud hurtigt, da jeg "kom til" at købe Egon min Shire.

Men i alt har jeg i de sidste 10 år haft 4 forskellige travere, den første meget meget rolig og slet ikke traver bevægelser eller noget. Den andre var som at sidde på en gyngehest, han kunne heller ikke galopere og kendte ikke meget til kys og kæl, den 3. stor som Mount Everest, men meget meget sød, han havde gået monte, og havde svært ved at blive i galoppen. Den sidste -Henny- lille, rolig, kærlig, dejlig gang, men bestemt.

Alle har været 100 % trafiksikre, men elmaster, autoværn og andre fjollede ting, har de kunnet finde på at blive bange for. Men det er dejlige og stabile skovtursheste, også gode til lange ture. En traver er også normalt rigtig god til at stå bundet i længere tid (til evt. en weekendstur i det fri).

Heidi

• #20   18. dec 2006 Lige et lille tip... De koster næsten det halve på Bornholm end i resten af landet. transport af hest til Sjælland er 1500 kr. Så det kan godt betale sig at kigge denne vej ;0)

Heidi

• #21   18. dec 2006 Ja, altså heste der har gået travløb kan måske godt være et problem. Jeg havde 3 hvoraf 2 havde gået løb. Især den ene var ekstrem til at stikke af. en den blev til den sødeste ridehest!
    Travere er også en kanon fin skovturshest.
    Men vil man have en dressur stjerne er det nok ikke den race man skal gå efter. ;P

• #22   18. dec 2006 Desuden kan travere altså også mere end bare skovtur. Hvis man da kan finde ud af at ride smiley
    Min kunne da gå fint dressur, han havde ikk de helt store gangarter, og han sprang da MB.. Og han blev solgt til over 8000,- ! hehe, alle de der fordomme passer ikk nogle steder. det handler om at give sig tiden til en traver og en hvilken som helst hest.
    En fin DSP kan da heller ikk en skid hvis den aldrig har lært noget?

• #23   18. dec 2006 Jo, men nu er det så også kun en hest til skovtur hun skal bruge.... Og vi kan vist alle blive enige om - Perfekt valg...

Heidi

• #24   18. dec 2006 Jeg vil bare lige tilføje, at hvis du kikker efter travheste, der har gået løb, så husk at tjekke bentøjet meget grunding, da jeg kender flere travere der erblevet aflivet pga div. benskader, pga af den tidlige belastning..

Men som sagt er traveren en fremragende turhest..

• #25   18. dec 2006 Ja, det lyder sådan. Så må vi jo kigge omkring. På hestenettet er der allerede 2 stk.

• #26   18. dec 2006 Jeg har aldrig købt hest før. Så jeg køber ikke nogen hest uden at ha en dyrlæge med.

• #27   18. dec 2006 det ville være fornuftig.. pøj pøj med det smiley

• #28   18. dec 2006 Vi glæder os til at se hvad det ender op med :0)

Heidi

• #29   18. dec 2006 Kig evt forbi min gamle travhest. Det er en kanon race - specielt til ture. Min er gammel løbshest, men var også en skøn skøn ridehest. Kun de varmeste anbefalinger herfra og jeg ville aldrig tøve med at købe en traver igen!

• #30   18. dec 2006 Tak for alle rådene. Gemmer tråden, så kan jeg lige opdatere mig selv, når jeg finder ud af, om jeg køber en hest alene, eller splejser med naboen??
    Takkker for alle rådene.

Kommentér på:
svar fra voksen-ryttere, ang. travere?

Annonce