Dårlig samvittighed... {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg plages i disse dage af lidt dårlig samvittighed hvad angår søde lille Anakin Sagen er den at jeg ikke fik redet i søndags, i går blev det også for sent og jeg var for træt, i dag tror jeg heller ikke det bliver til noget da jeg tidligst kan være i stalden kl. 20:45. I morgen får jeg først fri fra arbejde kl. 21:15, på torsdag skal jeg på strandtur og får kun måske redet, og på fredag får jeg igen først fri kl. 21:15...
Dvs. at det tegner til at ridningen må stå stille til weekenden, så han har fået næsten en uges pause...
Selvfølgelig er jeg ved ham hver dag og nusser om ham og hvis muligt bliver han også løslongeret her om aften. Men er det nok?
Har i også perioder hvor hesten kommer i anden række og hvordan har i det med det år sådanne perioder kommer?
Synes i jeg har grund til at have dårlig samvittighed over for min arbejdsivrige 4 års? Normalt bliver han redet i to dage og så en til to dages pause og så igen i to dage. På banen bliver han redet i 30 minutter i skridt og trav og i skoven skridter vi ture på en times tid ind i mellem.
Jeg er simpelthen så stresset og ked af at han må vige for arbejde og andre planer i øjeblikket Er jeg for pylret?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hesten er som regel ret ligeglad med at man kommer og rider, bare den har mad og selskab af andre heste så er vi mennesker ret ligemeget :o)
Så ja, for pylret.
jan 2009
Følger: 92 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 63 Svar: 2.016
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Jeg er civilingeniør og har en international karriere, så jeg er ude at rejse min. en gang om mdr. Så min hest står jævnligt stille, nogle gange i et par dage og andre gange i mere end en uge. Fx har han lige haft fri i 2 uger fordi jeg var i Belgien og Frankrig.
Men jeg valgte også hest derefter. Min hest er rolig selvom han er ung og nyder at stå på marken og hygge med sine hestevenner. Og jeg har aldrig haft problemer med at han har stået stille. Jeg plejer mig bare at sætte mig på ryggen af ham og så er han præcis som han plejer uanset hvor længe han har stået stille Dog skal man selvfølgelig tage hensyn til at hesten ikke skal lave fysisk hårdt arbejde, hvis den har stået stille i mere end en uge og derfor ikke er i form.
Og ærlig talt... hvis du har travlt, så synes jeg det er bedre bare at give hesten fri i stedet for at du skal haste/stresse under træningen. Tror de fleste heste hellere vil have fri end en fortravlet/stresset ejer
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
Dårlig samvittighed...