{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Sjove ting vi gør når vi rider {{forumTopicSubject}}

Ja, nu sad jeg lige og kiggede en masse billeder igennem og fik da zoomet ind på nogle af dem. Jeg fandt lige ud af at jeg laver nogle lidt specielle ting, som jeg slet ikke anede at jeg gjorde, haha.

Jeg fik feks. lige zoomet ind på mine hænder og uden at tænke over det, så kan jeg åbenbart finde på at lave en anholdning på tøjlen med min pegefinger. Jeg gætter på det er fordi jeg automatisk prøver at kompensere for mine dårlige håndled.

Andre der gør sådan eller lave andre "sære" ting? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove ting vi gør når vi rider
  • #1   17. jun 2013 Jeg gør det samme som du gør, heh smiley

• #3   17. jun 2013 jeg bider i min tunge! Altid når jeg skal koncentrerer mig. Man skulle tror det var sådan hårdt, af anspænding.. men næ nej, det er lidt mere som om min tunge bare ligger i mellem mine tænder. Det er så mærkeligt oO

• #4   17. jun 2013 Eifo: Jeg gør det sammen, men jeg er bare så bange for, at hesten en dag laver et eller andet, og så bider jeg min tunge over smiley

• #5   17. jun 2013 LiSA & MiNiHESTEN: Det gør jeg også xDD'
    Jeg synger altid, når jeg er i skoven, for der bliver jeg altid supernervøs for, at hesten skal stikke af med mig. Men synger eller fløjter altid, når jeg bliver nervøs eller bange :3

Desuden gør jeg også det samme, som dig TS. Jeg holder også an på pegefingeren smiley

• #6   17. jun 2013 Det var da lidt skægt at vi er hele 3 nu der gør det samme med pegefingeren - jeg har aldrig set det før xD
    Ved i hvorfor i gør det?

Det at synge eller snakke er jo bare godt når man er nervøs, så det synes jeg bare at i der gør skal blive ved med smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #7   17. jun 2013 Når man har bidt sig selv i tungen tilpas mange gange, lærer man at holde tungen i munden, når hesten bliver voldsom. Har bidt mig selv alt for mange gange igennem tiden. smiley

• #8   17. jun 2013 Jeg holder vejret når jeg koncentrere mig .. :'D hvilket er meget upraktisk i længden .. så er altid ekstremt forpustet efter jeg har redet min hest fordi jeg ikke får nok luft .. xD

• #9   17. jun 2013 Jeg gør det fordi det er en vane smiley

• #10   17. jun 2013 Jeg gør mange underlige ting x3 Pegefingeren som nogle af jer andre, benene som Bettemus (har dårlige knæ), trækker mine ben op under galop (igen pga. de dårlige knæ), løsner tit om tøjlen når jeg rider (specielt i galop), så jeg kun har fat med ringefingeren, og gør sikkert også mange andre skøre ting x3

• #11   17. jun 2013 Jeg leger med min piercing xD

• #12   17. jun 2013 hehe jeg synger også altid når vi rider tur smiley de andre siger så "så er du blevet nervøs var?" haha også lukker jeg øjnene når jeg falder af smiley

så har hesten en sær vane, han holder vejret når han sætter i galop = en hest der glemmer at trækkevejret og hoster smiley

• #13   17. jun 2013 Jeg snakker bare.. Hele tiden, og hvis ikke jeg snakker, så synger jeg..

• #14   17. jun 2013 også roser jeg på engelsk alla "gooooooooooood boy " eller "Thats my boy".. desuden siger jeg også "easy" eller "slow"

• #15   17. jun 2013 Jeg stopper hesten ved at vride i håndledet, eller gøre med pegefingeren som jer andre xD! Fordi han er så let på tøjlen, så der skal næsten intet til. I princippet behøver jeg ikke engang et signal i tøjlen, men alligevel gør jeg det ubevist, vaner er svære at komme af med :P!

• #16   17. jun 2013 DD: Jeg plejede også at pille helt vildt meget ved min septum piercing med læberne engang, det gik jeg heldigvis væk fra igen xD

• #17   17. jun 2013 Den med pege-fingeren har jeg set før.
    Jeg laver grimme ansigter. Jeg laver virkelig de underligste ting med munden nogen gange, og jeg ved ikke hvorfor.

profilbillede
  • #18   17. jun 2013 Jeg holder også vejret, hvilket smitter af på min pony, så han ikke slapper af. smiley
    Og så har jeg det med at kalde min pony alt muligt og det er forskelligt fra dag til dag. I dag var det bla. Pølle, bøllehest og prut. smiley

• #19   17. jun 2013 jeg laver også sjove ansigter smiley eller holder vejret når jeg koncentrerer mig

Hvis jeg er ved at falde af eller tror jeg er ved at falde af, kommer jeg til at sige nogle mærkelige lyde, temmelig pinligt, for engang til springning sprang hesten før mig og jeg blev forskrækket og var ved at miste balancen, så kom der en blanding af en grynt og aarhg -_- bagefter spurgte de andre om jeg slog mig eller hvad

og så kan jeg godt finde på at skrige når jeg falder af smiley

• #20   17. jun 2013 Når jeg springer har jeg set på billeder at jeg altid har åben mund over springet, og i dressur bider jeg mig selv i kinden, så det har resulteret i mange sår inde i min mund -.- smiley

• #21   17. jun 2013 Åbner også munden når jeg springer - ret meget nogengange.. I værste fald så fanger jeg fluer når det er smiley

Jeg kommer også til at grynte en gang imellem. Lyder mega sjovt, men det kan også være lidt pinligt smiley

• #22   17. jun 2013 I rigtig lang tid trak jeg ikke vejret når jeg red... Bare fordi jeg var så vildt koncentreret xD

Min mor og min ridelære har rettet det rigtig meget, så nu er jeg begyndt at trække vejret igen xD

• #25   17. jun 2013 Jeg har det med at trække hænderne mod den retning min skal gå i, det ser lidt sjovt ud og har rettet riiiiiigtig meget på det. Når vi gallopere har jeg det med at sætte fødderne helt ind i bøjlerne (min balance er ikke så god.) Jeg har det også med at sætte tøjlerne i den ene hånd når vi er ved at slå i galop (hun laver en blanding af fritrav og galop først) og derefter tager jeg fat i sadel kanten og slipper igen når hun går renere smiley

• #26   17. jun 2013 Jeg gør tit et eller andet med min mund ;__;

profilbillede
  • #27   17. jun 2013 ser altid sur ud når jeg rider, rider med åben mund også elsker jeg at sidde og synge mens jeg rider ikke fordi jeg bliver nervøs bare fordi der er mega hyggeligt! smiley

• #28   17. jun 2013 Jeg fortæller altid Omira hvordan rideturen skal forløbe :b

• #30   17. jun 2013 Jeg har den dårlige vane efter at have redet for meget ungheste/u tilredne heste at jeg tager mig selv at ride i let sete for at ikke lægge for meget vægt på. Og især i galoppen. Har næsten glemt ned sit ting i galop fordi jeg rider meget i naturen eller på unge heste...Glæder mig til at få underviser på igen:-)

• #31   17. jun 2013 Jeg har lagt mærke til at jeg bruger rigtig meget engelske udtryk smiley det er mest fra jorden egentlig.
    Siger rigtig tit 'gooooood boy' 'easyy boy' osv. her den anden dag fik jeg Willow ned at neje og der tog jeg mig selv i at sige 'thereee we go boy' smiley

Ved egentlig ikke hvorfor, men synes faktisk hestene reageret bedre på det. De engelske ord er på en måde mere bløde og milde hvis man kan sige det sådan smiley

• #32   17. jun 2013 Malene - Tænker du er inde på noget...Jeg har min norske accent og den reagerer hestene meget positivt på da den er mere syngende:-)

• #33   17. jun 2013 Jeg snakker også konstant. Både under ridning, og ved opsadling osv. Som et vandfald. Suk. Tror folk synes, jeg er tosset.

Men det hjælper. Også for at jeg får mere klarhed, "kom, nu skal du bøje, mens du går ligeud", og så er jeg også selv mere fokuseret.

Og så har jeg fået en sjov vane med at hive hænderne op, det er dog mest hvis jeg har for lange tøjler. Tager mig selv i det.

Og så har jeg fundet ud af, jeg ikke presser nok med venstre knæ. Jeg har dog også nedsat følelse og kraft i det, har haft en lammelse, og har stadig føleforstyrrelser osv. Men prøver også at give den mere gas der.

Når vi er alene i skoven, snakker jeg til rådyrene på forhånd, "ALLE rådyr står stille! Her kommer vi! Vær søde at stå stille". smiley Selvom min hest er meget rolig, er hun kun 3 år, sååååå . smiley

• #34   17. jun 2013 Jeg ser helt vildt sur ud når jeg rider, jeg kan bare ikke rigtig smile imens fordi jeg koncentrere mig!
    Og så synger jeg også tit! smiley

• #35   17. jun 2013 Jeg snakker også når vi går i skoven hvor jeg ved der ofte er rådyr sådan at vi ikke skræmmer hinanden:-)

• #36   17. jun 2013 Jeg snakker uendeligt meget med mine heste, og de dage jeg virkelig koncentrere mig holder jeg os været..
    Ud over det når jeg laver parade eller halv parade er det nærmest som om min lille finger deler sig fra de andre fingre..
    Og laver da sikkert os de grimmeste ansigter smiley

• #37   17. jun 2013 Jeg hiver mine ben op, især i en dressursadel!
    Bruger slet ikke bøjlerne x)

Det resultere forresten i at jeg ALTID har mine bøjler helt inde midt på foden -.-

• #38   17. jun 2013 Jeg snakker til mine heste som om at de var mennesker, mange syntes at det er mærkeligt smiley
    Tænker aldrig over det, men i sommers/efteråret da jeg havde Bella med på skole var jeg i stalden sammen med to andre piger, og jeg stod i boksen og var ved at strigle, så siger jeg så et eller andet i stil med: "hey Bella kunne du ikke lige flytte dig lidt?" samtidig med jeg skubber blidt til hende, når hun så flytter sig siger jeg "tak" smiley
    Så grinede pigen i boksen ved siden af mig, sådan havde hun sq ikke hørt nogle snakke til sin hest før smiley Men hun syntedes også at det var ret fedt

• #39   17. jun 2013 I starten holdte jeg vejret når jeg var inde og springe på en bane til stævne.. (Dette er jeg dog kommet fra, da det tydeligvis giver en bedre effekt at trække vejret..) Jeg har en dum vane med at læne/falde fremover i ALLE gangarter.. Det er skam også blevet påpeget, og kan godt selv mærke det når det bliver sagt.. Fødderne er dertilsvarende et problem da mine hæle IKKE kan samarbejde med resten af kroppen når jeg rider, og de KAN ikke komme ned. Mine fødder bevæger sig derudover længere og længere op af hesten, og ikke RUNDT om hesten smiley

• #40   17. jun 2013 Når jeg er på tur alene, så taler jeg altid tysk med min hest. Jeg taler med hesten for at få den til at slappe af, men jeg ved ikke helt hvorfor jeg taler tysk i stedet for dansk smiley

• #41   18. jun 2013 Jeg stritter med lillefingeren!
    Men jeg tror det.kommer sig af at jeg en gang klemme den i døren og knuste det yderste af knoglen. Så jeg kan ikke.bukke den på samme måde smiley

Kommentér på:
Sjove ting vi gør når vi rider

Annonce