Jeg er så GAL!! {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige nødt til at skulle ud med det..
Igår var min lillesøster ude og ride på hendes pony, han fik så trådt skoen skæv og han trak lidt på benet.
Jeg ringede så til smeden i morges, og sagde at det skulle være idag, og at jeg først var hjemme 12.30. Han siger så at det passer fint, og han skriver efter kl. 13. men at det nok først bliver omkring 14.30.
Jeg gik så ud i stalden 13.30 og kan se at smeden har lagt en sedel at han har været der 12.15 og at jeg skal ringe for ny tid!! Han har IKKE taget sig af hesten fordi at den jo gik på fold (løsdrift), og jeg var lige bestemt ikke kommet hjem endnu..
Smeden har tlf tid mellem 7-8 om morgenen, og kan ikke få fat i andet end en tlf-svarer.
Hvad fanden gør man så.??
Hesten er nu rigtig halt. Har ringet til dyrlægen, for der skal ske noget idag..
Er det bare mig der er hys, eller hvordan ville i andre reagere på at smeden kommer 45 min for tidligt i forhold til aftalt, og så bare kører igen fra en halt hest, uden at efterlade et direkte tlf nummer..
Er rigtig ærgelig over det på hestens vejne.
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 3 Svar: 846
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
Sådan er der desværre mange smede som opfører sig. Jeg forsøger altid at slå fast med syvtommersøm når jeg laver aftaler med smede eller dyrlæger, at jeg SKAL informeres hvis de kommer mere end et kvarter for tidligt eller for sent. Det er der heldigvis også mange i mit område som respekterer, men smede er desværre ofte ligeglade fordi de har flere kunder end de kan overkomme.
Jeg prøver dog altid at være der mindst en halv time før alle aftaler, så jeg kan være forberedt.
Vær en bitch (på den pæne måde) og forlang at blive informeret næste gang hvis du gerne vil beholde smeden. Tag skoen af - evt også den anden for/bag-sko så hesten ikke bliver skæv eller overbelastet - og overvej om der er andre gode smede i området.
okt 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 59
Dyrlægen er så igang med at finde sådan en til sømmene, så han kan tage skoen af.. Det håber jeg snart han finder.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Og så ri g til jeres sædvanelige smed imorgen og brok dig, brok dig så han ikke er i tvivl.
okt 2009
Jeg var også hjemme en halv time før den tid vi havde aftalt som tidligst..
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
okt 2009
maj 2011
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 8 Emner: 2 Svar: 320
Men skift smed og lad være med at brug ham igen
okt 2009
okt 2009
Men forventer at smeden kommer samme dag, når jeg har en halt hest.. Og det har de også gjort før..
okt 2009
okt 2009
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Opdater os endelig, når chefen har været der. Og du skal endelig ikke holde igen med at brokke dig over din smed til ham chefen!
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
det er bare ikke iorden.
Jeg stod med min hest her for 10 dage siden som havde smidt sin ene forsko, hun var ikke halt, men sku naturligvis have en ny på, vores smed stod i vores stald 3 timer efter vores opkald, og lagde ny sko, og tog ikke engang ekstra for at det var en haste sag - han er bare sådan en reel og god smed, at han rykker ud med det samme .
Din smed er slet ikke fair, har selv prøvet det med en smed, og jeg skiftede omgående smed !! Jeg gad ikke engang bruge min tid på at brokke mig ! han blev bare skiftet ud
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 681
Tror du har helt ret der
Sidst min smed var der, endte han med at fortælle om engang for nogle år siden en uge inden et dyrskue, skulle de ud til en belgier, so aldrig havde været i hænder og den blev taget ind og sat et spiltovs boks der mindede utroligt meget om den der bliver brugt i filmen Spirit. hvor benene skiftevis blev bundet op og hoved var trukket fast, og han mente faktisk at foreningen stiller en til rådighed hvis der er nogen der skal bruge dem
Selv havde jeg en lidt blandet oplevelse med min smed i mandags, for jeg er i stalden (6km fra hvor jeg bor, på cykel) inden 8 fordi smeden skulle komme kl 9, lidt over 8 bliver jeg så gennem staldejer ringet op ad smeden der desværre er blevet dobbelt booket af sin chef til kl 9 tiden, og da der står en dyrlæge og venter det andet sted er det så desværre mig der må rykkes, lidt øv men jeg får så en tid omkring kl 1 samme dag.
Men bliver lovet at der bliver ringet ca en halv time inden han vil være der.
Så jeg cykler hjem og bliver så ringet op som lovet, dog er det så 20 min før og ikke 30, så det ender jo med at jeg er der 5-10 efter smeden som så må side og vente på mig og på at jeg skal ud og hente hesten på fold og det hele.
Så lige den dag gik det heldigvis begge veje og jeg er bestemt rigtig glad for at han gad vente, selvom han skulle videre senere
okt 2009
Men nu er det gjort, og så er det bare at holde øje..
aug 2014
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 3 Svar: 5
Jeg er så GAL!!