{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pessoa (longe system)
  • #1   29. maj 2013 Jeg synes det er et fantastisk longesystem.. Man skal bare sørge for at det ikke er stramt, men blot vejledende for hesten.

Kan ikke helt se hvordan du vil bruge det hvis du er bidløst..?

• #2   29. maj 2013
    Har kun set det brugt på uhensigtsmæssige måder hvor mund og røv har været forbundet, så hesten har blevet hakket i munden for hvert skridt den tog.
    Slap linje når den trådte under sig og derfor strakte den næsen frem, så strammede den når den trådte bag ud, så tog den næsen ind.
    Så hesten endte med at stikke snunden ind bag lod, for at få hak.

• #3   29. maj 2013 Jeg ville aldrig bruge det på min hest. Det vil ligge et træk i hestens mund (hvis man selvfølgelig bruger bid) og hver gang hesten tager benet tilbage, vil den blive trukket i munden. Træk i mund = Stop, for mit vedkommende.

Hvorfor bruge det hvis man er bidløs?

• #4   29. maj 2013 jeg har med fordel brugt det på min store hoppe, virkelig effektivt hvis man får det monteret rigtigt! smiley

Men kanikke se hvordan det skulle fungere bidløst..

• #5   29. maj 2013
    Tror faktisk jeg har set det brugt i en kapsun? Hvor det så sad i de ringe, man ville have tøjlerne i .

• #6   29. maj 2013 Jeg kan ikke se nogen grund til at bruge det. En hest kan sagtens lære at strække sig frem og ned ved alm longering i grime, kapsun, trense eller hvad man nu ønsker, og hvis man vil have mere gang i bagparten, så brug bomme, evt cavalettis, temposkift og overgange.

Synes det er en unaturlig og forceret måde at træne hesten på. Har selv brugt det for 8 år siden og synes godt om det dengang, men man bliver jo klogere hen af vejen smiley Synes ikke det er mishandling så længe man bruger det fornuftigt, men synes bestemt ikke det er smart at bruge det.

• #7   29. maj 2013 Som det eneste går jeg ind for Pessoa systemet så fremt det bliver brugt ordenligt som med så mange andre ting..
    Jeg bruger det til og få min hest til og ikke smide ryggen og komme frem og ned. bruge der ikk til og få hende i holdning eller andet.. Og har den ikk stram og vil hun tage hoved op så kan hun tage hoved op uden den tager fat i munden på hende =)
    Men hvis man er bidløs sys jeg lige man skulle bruge en kapsun.

Men er også tilhænger af kapsun og hvis man ikk ved hvordan man bruger en Pessoa og ikk har nogen til og hjælpe sig så brug en kapsun for gudskyld.. Men nu du er bidløs så er kapsun da det helt oplagte for dig.

• #8   29. maj 2013 Jeg ville personligt ikk smide Pessoa i en kapsun.

• #9   29. maj 2013 Men jah man kan da helt sikkert hvad man vil.. så spørgsmålet bare om det godt.

• #10   29. maj 2013 Jeg tror grunden til man ser dårligt på dette ting er at mange mennesker misbruger alle disse hjælpe midler ret groft.

• #11   29. maj 2013 Min dyrlæge anbefalede det stort til min hest, da han havde ryg og nakke problemer. Så længe indspændingen er meget løs, og bliver brugt som en vejledning.

Kommentér på:
Pessoa (longe system)

Annonce