753 visninger
|
Oprettet:
Regndækken {{forumTopicSubject}}
Hej
Hvis man skal have et regndækken til sin hest, hvilken vil i så anbefale. En uden noget fyld, eller en med en lille smule fyld eller fx fleecefor?
Hesten går ikke på døgnfold og er for det meste ude i tidsrummet 9-17 hver dag. Så den skal kun have dæknet på hvis det regner, og får det af igen når den kommer ind.
Grunden til at jeg overvejer regndækken, er fordi den har tildens til at fryse lidt hvis det regner og blæser (hvilket det ofte gør i danmark). Desuden skal den for det meste oss tænes/rides ved 5 tiden hvor den kommer ind, og har det ikke godt med at ligge sadel på en våd hest.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Fleecefoer kan have en tendens til at give slid sår også hellere købe et med 100 g istedet for, da et med fleece alligevel er lige så varmt :o).
En våd hest kan man nu godt ligge sadel på, tør den evt. med et håndklæde og strigl den godt bagefter.
Har også et i bag hånden til min, men hun får det kun på hvis det skal regne meget hele dagen og blæse hele dagen.
Men med lidt regn, så overlever hun nok.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 316 Svar: 1.063
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.946
http://www.stald-direkte.dk/shop/amigo-hero-6-3099p.html
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 102
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Men jeg vil anbefale dig et regndækken uden noget. Her om sommeren er det meget varmt, og hvis hesten ellers går uden dækken, vil en med stor sandsynlighed komme til at svede hvis der er fyld i.
Min har uden dækken på døgnfold, og sår får hun regndækken på fra dag til dag, hvis vejrudsigten lover meget regn i det tidsrum hvor jeg har planlagt at ride.
Regndækken