1.024 visninger
|
Oprettet:
Hvilken sidepull? mærke? størrelse? {{forumTopicSubject}}
Står og skal have købt en sidepull til min gamle dreng til brug ved dressur.
Sagen er at der jo er flere mærker, og synsmæssigt kan jeg godt lide riders Companys udgave, men hvad siger I?
Er den god nok, eller skal jeg have fat i en fra eks barefoot?
Og hvilken størrelse? Han bruger normalt cob, men har faktisk prøvet rc sidepull i str cob, og den var altså lige lidt for stor, er det mærke måske store i størrelsen?
Barefoots sidepulls fås kun i cob og full.
I får lige et billede, så i måske kan bedømme, dog havde jeg ikke lige et hovedbillede på mobilen
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Men håber i kan bedømme alligevel. Har også billeder i hans profil, men da jeg er på mobilen lige pt kan jeg ikke linke
nov 2010
Følger: 175 Følgere: 179 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 991
Min er i pony, og den er ret stor til ham, men jeg ved ikke om han bare har et ekstremt lille hoved, i forhold til at han normalt bruger pony.
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
http://shop.avderod-ridesport.dk/pi/Bidl%C3%B8s_trense_RC_incl_web_t%C3%B8jler_sidepull_Pony_Sort_2015_406.aspx
Køb ALTID et nummer mindre end hesten bruger, men anskaf så et pandebånd i den rigtige størrelse så det ikke går ind i øjet på hesten.
Det er fordi at kindstykkerne er målt efter hvor bidet sidder, men producenterne har glemt at sidepullen jo altså sidder højere oppe,om et næsebånd, og ikke som et bid.
Når jeg underviser bruger cob næsten altid pony, og heste bruger cob, og store heste bruger full.
Dino som er en pony, bruger så en pony med en masse ekstra huller
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 110
Jeg valgte den bl.a. fordi den er populær og kan bruges til stævner. Så har det også vist sig at Yalek går mere stille med hovedet efter han har skiftet over til den.
Så er jeg også vældigt tilfreds med prisen. Købte den til 500 kr. hos Fyns Rideudstyr.
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Prøver at købe den på linket så i str pony
aug 2010
Følger: 104 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 13
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
og har lige lavet en sidepull til Osie afnæsebånd, næserem og lidt dele fra en gammel grime
http://tinypic.com/view.php?pic=4v1v10&s=5
bare lidt inspiration vis du kunne tænke dig selv at lave
Hvilken sidepull? mærke? størrelse?