{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Unghest er blevet træls at gå tur med?(HJÆLP)! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg fik min skønne dreng hjem fra sommergræs nov sidste år.
Et rigtig fint og hyggeligt opstaldningssted.Og da der har været meget sne der ude, da det ligger på en bakke har det været svært at holde de gå tur jeg altid har gået med ham inden han blev rykket. Jeg gik så lige en tur med ham idag, men han ville ikke gå ordenligt mere :S Det er rigtig træls når han er så stor, han tripper, går ind i en.Og kan slet ikke få kontakt til ham :S

Har i nogen fif? Vi gik ikke alene, selvom vi plager det. Men uanset om det er alene eller med andre er han lige træls????

Søger fif?

Kh.Tenna

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest er blevet træls at gå tur med?(HJÆLP)!
  • #1   19. maj 2013 Altså jeg gør det at jeg stopper min op, får ham til at bakke og så frem igen, også sådan bliver jeg ved, indtil han fatter at det er mig der bestemmer... Jeg bøvler også med det... smiley Håber du kan bruge det til noget smiley

• #2   19. maj 2013 Bakke er en fin nok ide, men at stoppe og stå, er ikke, medmindre at hesten selv vælger det. Grunden til dette er, at heste jo også udskiller adrenalin, når de bliver bange eller nervøse, og måden de kommer af med det på, er ved at bevæge sine ben smiley Ergo, beder man en meget nervøs eller urolig hest om at stå stille, vil man fremprovokerer mere adrenalin, som kan gøre den mere nervøs.
    Hvis der er mulighed for det, kan man bruge elevatorøvelsen som afslapningsmiddel - altså bevægelsen nedad. At en hest sænker hovedet, udløser nogle ting (kan ikke huske hvad de er, eller hvorfor) som får dem til at slappe mere af. En hest græsser fx også kun, når den er tryg. Jeg ville måske, hvis det blev meget slemt med den, bede den om at løbe 20 meter, sætte i skidt, bygge dig forover i rask tempo, og se om ikke du kan få hestens hoved med ned. Når den har hovedet nede, kan i langsomt sænke tempoet, og komme tilbage i normal hovedføring smiley
    Det er alt sammen teoretisk fra min side af, men prøv at udføre det i praksis smiley

• #3   19. maj 2013 Det er jo heller ikke meningen at den skal stå stille, men man kan heller ikke gå fra at gå frem af, til at bakke smiley

• #4   19. maj 2013 Hvis ikke I har gået siden der var sne, så var en start måske at gå ture lidt oftere? Måske 2-3 gange om ugen?

Jeg ville lægge en trense på, bruge en hingstekæde og en dressurpisk. Så vil jeg lære hesten de helt almindelige regler, der gælder ved mønstring. Dvs drej, stop, frem, placering osv. Det bør alle heste lære smiley

• #5   19. maj 2013 Ja, jeg ville få en HMS underviser ud. De kan nogle tricks.

Stald Rævind/ Lisette herinde er god til det.

Det var godt nok fordi begge heste og jeg var stressede i stalden, men det hjalp! Og efter vi flyttede stald, var der intet.

• #6   19. maj 2013 Det gik fint hjem ad, hvor jeg gik dobbelt så hurtigt, hvor i starten gik jeg normalt. Det hjalp en del.Bakke kommandoen bruges også når han gøre det, men det er som om han er ligeglad :S
    Jeg har gået med ham 5gange siden sneen er forsvundet.
    Han plager at synes det er kanont. Men vi har ikke gået en mdr eller 2 også bliver han træls at gå med, det synes jeg er underligt det kan gå så stærkt. For kunne forstå vis han slet ikke er blevet gået med, og det er han ???

Takker mange gang for jeres hjælp og råd.

Ka:Nu jeg ikke prøvet at mønstre en hest før, så ved ikke lige hvordan det forgår? På bane er han lige glad uanset hvor.

• #7   19. maj 2013 Mimsen: Kan ikke finde hende :S Ville du ikke ligge et link ind?

• #8   20. maj 2013 Jeg synes ikke, det er underligt at en unghest blir bøvlet at trække med, hvis det ikke er trænet i en måned eller to.....

Det bør trænes flere gange ugentligt.....

• #9   20. maj 2013 K a: Som skrevet i min anden besked før, skriver jeg han ikke bare har stået stille vi har fået undervisning i jordarbejde på ridebanen, vi har været ved vandet, hvor han skulle med hestetrailer, og vi har lejet hestetrailer for han kommer til at opleve noget. Så kan ikke se hvad du mener med han ikke bliver trænet han bliver brugt hver anden dag.

Kunne se vis jeg bare pakkerede ham ude på folden og lod ham stå der, men det gøre jeg jo ikke. han prøver noget.så ved ikke hvor du har fået fra han bare står stille og laver intet????

• #10   20. maj 2013 Vi har ikke været i skov i en mdr, men lavett noget har han?

Kommentér på:
Unghest er blevet træls at gå tur med?(HJÆLP)!

Annonce