967 visninger
|
Oprettet:
Myler bid? {{forumTopicSubject}}
Bruger I myler bid?
Jeg har aldrig set/mærket dem, men de skulle være lavet sådan at midterstykket gør, at man kan løfte kun den ene skulder.
Hvilket er ret praktisk, når man er interesseret i skævhedsterapi/ ARR.
Men de ser meget tynde ud?? Kan ikke finde tykkelsen?
(link fjernet)
http://mylerbitsusa.com/
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Min må max bruge 12-14 mm, siger tandlægen. De ser bare ultra tynde ud på billederne.
Nogen der kender en forhandler omkring Hadsten/Hammel?
... Fandt lige selv en, LH foder. Øv, der har jeg lige været i dag. Kiggede ellers efter bid, men så ingen myler? Nogen der ved, hvor de hænger i butikken, fugl eller fisk?? Hvor brænder tampen henne af? Okay, jeg er vist træt.
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 6
mar 2008
Følger: 161 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 140 Svar: 460
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
At biddet er tyndt har ikke den store betydning, da det ligger på en HELT anden måde. Biddet ligger jo helt stille i hestens mund (Det er MEGET vigtigt at det er tilpasset korrekt! Det må IKKE være for stort)
Men jeg synes det er et fantastisk bid og jeg skifter aldrig væk igen på Saxo.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Og fik bestilt et myler bid, og håber det er det rigtige der kommer hjem. Jeg fik hjælp af ekspedienten, men der er godt nok mange detaljer til forskel på dem!
Men kan se nu, at de faktisk er med sweet-iron, er det okay for jeres heste?
Har ikke redet med sådan et før. Skaller det af, ligesom alm. rust?
Hjælp en "ny" i myler bid
Og ja, præcis, det er D-ring med hooks jeg har bestilt.
Jeg har også en blød hånd, jeg plejer at få at vide, jeg kunne blive western rytter med de lange tøjler. Men vi rider skovtur alene, med galop osv., og der vil jeg gerne være sikker på,at HVIS hun bliver bange og løber, mister jeg ikke helt kontakten til hende. Derfor med hooks.
I dressur sætter jeg nok tøjlen i den alm. D-ring.
mar 2008
Følger: 161 Følgere: 153 Heste: 11 Emner: 140 Svar: 460
Myler bid?