1 årig plag :) {{forumTopicSubject}}
Hej jeg købte i lørdags et 1 årig plag og havde lige nogle spørgsmål til noget træning
1. Hvordan vænner man hende til at gå tur? hun hidser sig op når hun kommer ud for stalden, i starten var det staldgangen, men det har hun hurtigt vænnet sig til.
2. Hvilke hms ting kan man evt lave med hende? indtil videre har vi lavet noget med flagrende plastik og fået hende til at gå på det, men har jo massere af tid til at lære hende det forskellige
3. Hvordan kan man indøve diverse signaler fra jorden evt?
Det er ikke for at for haste mig med hende eller noget, det er bare for gøre vi kan lave noget forskelligt Hun mister jo hurtigt koncentrationen
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
2. Jeg fik min som komplet rå da han var 1. Så jeg lærte først og fremmest ting som gå, stå og bakke. Gå pænt ved siden af mig, løfte hove osv. (Selvfølgelig kan han stadig ikke alt perfekt han var jo komplet rå)
Så har jeg haft underlag på ham, leget med bold, gået ture, osv osv osv.
3. Ligesom ved alle andre heste Når den går kan du sige *og skridte*, når den skal stå siger du f.eks *og rooooo * eller lign. Så kommer det helt af sig selv, jeg kan stemme styre mine i f.eks longering pga det
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
- Kom sådan liiige til at købe en 2-års pintohoppe, men det er jo noget alle gør x3
Og har også meldt mig ind i en gruppe herinde, mener den hedder "vi med føl og plage"
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Jeg købte selv en 1 års og havde meget besvær med hende :o)
Du skal træne i bider og ikke for meget, og slet ikke forlange meget af hende.
et kvarter af gangen og så ros hende så meget som du kan, og altid give hende nogen godbider :o)
1 årig plag :)