1. nov 2008 Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
Så lad mig dog være! {{forumTopicSubject}}
Det hele startede siden jeg fik Chagall. Jeg fik af vide "hvorfor jeg dog havde købt en hest der ikke kunne noget" "hvorfor købe sådan en ung hest" "jeg vil aldrig have købt sådan en ung hest". Jeg blev gal kan jeg sige jer! Men efter et stykke tid stoppede det. Men de eneste der blev ved var min "veninde" og hendes mor. Nogle gang ikke så kunne jeg slå dem! Når men jeg gik ned for at købe noget mad med "veninden" så lige pludselig siger hun "hvis det mig så ville jeg aldrig have købt en unghest til første hest" så svare jeg hende "så er det godt det ikke er dig!". Når men jeg sprang en dag hvor jeg ikke var helt på toppen. Chagall reddede min røv så mange gange til springning. Så jeg synes jo han havde sprunget godt. Så kommer moren og siger "det så da ikke særlig godt" hold kæft hvor blev jeg gal! Og det blev min veninde osse! Hun havde også synes det så godt ud den dag!
Så ville jeg lukke Chagall ud med en anden hest i ridehuset, så kommer moren. "Ej det må i da ikke!" Jeg svare: "jo det må vi godt. Jeg har selv læst reglerne" "nå men hvis det var min hest, så ville jeg ikke have gjort det" jeg svare tllbage: "så er det godt det ikke er din hest"
Men datteren skal bare være meget bedre end os andre!
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 65
mar 2010
Følger: 18 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 116
i kan forme jer og udvikle jer sammen, du får en fantastisk mulighed for at bygge det hele op fra bunden - og du vil få så meget erfaring! vend ryggen til dem for tro mig, når i to begynder at skabe resultater vil du kunne grine af dem og sige "hvad sagde jeg?" ;D
held og lykke med ham (:
dec 2006
Følger: 20 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 60
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
Men disse 2 mennesker gør mig gale!
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
maj 2010
Følger: 107 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 318 Svar: 1.520
-Maja og Elegant.
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Som du selv siger "det er mit valg", ikke deres:) Selfølgelig har folk meninger(*resbektere det*) men når der bliver ved.. Og ved.. Og atter ved!! Så er det meningløst.. Enten er de jaloux på din beslutning om at starte op som "ny" med en ung hest.. Ellers er de overbeskyttende.
Vil dog selv gætte på jalouxi dah' ikke særlig mange fastholder en holding i så lang tid frem med en sur tone(efter hvad jeg har forstået)
Kender dog godt følelsen.. Startede ud med en pony der bukkede mig af konstant og hele tiden.. Nogle forstod ikke hvorfor min mor lod mig komme i nærheden af den lille djævel, men jeg lever stadig? Og det var/er MIG der bestemmer over mit liv.
Meninger er vigtige, det gør os forksellige, men irritationer er som små djævler, nogle kan gå andre vil bare blive ved med at side på skuldren og være have den modsatte mening hele tiden..
Men held & lykke, husk at ingen har ondt af en lille kæk bemærkning! Idær ikke dem du snakker om:D
Stephanie & Champer
feb 2012
Følger: 94 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 50 Svar: 188
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 637
TS: Jeg var lige inde og kigge og i ser super godt ud sammen!!!
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 5
Så længe du har en flot hest, med god muskulatur og som ser glad ud (hvilket han bestemt gør!) så ville jeg bare ignorerer dem indtil en dag jeg var negativ i forvejen og så bare én gang for alle bede dem om at lukke r***en! Folk har så mange meninger, men det er dit liv (: Held og lykke med dig og din dejlige hest!
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.674
Ja! Hvorfor leve i en lukket boks, fyldt med puder til at beskytte en?
Lev livet!!:D
nov 2008
Følger: 102 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 145 Svar: 1.187
Første gang jeg sad på Chagall kunne jeg mærke kemien. Ja, jeg vidste at selvom kemien var der, ville jeg så kunne ride en unghest? Men nu ved jeg at det var det bedste jeg nogensinde har gjort!
Jeg skulle til stævne hvor jeg skulle starte 20 og 30 cm. Det var mit og Chagalls første stævne sammen, og Chagalls første stævne
Nå men jeg kommer gennem begge klasser og fik roset. "Veninden" havde åbenbart og startede de klasser, men hun kom kun gennem 1. Så kommer hendes mor hen til mig og min mor og siger "ja hun havde jo sprunget 70 cm forleden"
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Til TS: syntes bare du skal grine af det, det er et flot stykke arbejde du har lavet med din hest
nov 2009
Følger: 34 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 151
Lækker hest for resten!
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Jeg kender jo ikke omstændighederne i situationen med TS. Men jeg kender selv et par stykker, unge mennesker (også yngre end TS) der uden at tænke sig om, anskaffede en ung hest som førstegangshest, og det gik desværre galt, fordi vedkomne ikke gad lytte til folk omkring hende. Så når der er flere, der advarer én mod at købe en unghest som førstegangshest, så synes jeg måske det er en god idé at tage det til sig og reflekterer over det, istedet for bare at gå i forsvarsposition. Meget ondt kunne være undgået, hvis folk ville tage imod den hjælp der blev dem tilbudt.
Jeg kan sagtens forstå man bliver provokeret, når den "hjælp" så kommer ud på en dum måde, ved at folk går og kritiserer én, bagtaler én osv., det er klart. Jeg synes bare det virker somom, at den dårlige attitude går begge veje i dette tilfælde (uden at kunne sige det, for jeg kender jo ikke de involverede).
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
MEN man skal også gøre et forsøg på at lære at lade noget gå ind ad det ene øre, og ud af det andet.
Det har jeg aldrig kunnet før! Det er først nu, jeg er 32 år!! Det er såå rart at kunne det.
Jeg ved, at jeg har mit på det tørre. Jeg gør ALT for mine heste, og har min faglige viden og træning helt i orden. Så de kan bare komme an.
Men folk tror, det er en menneske-rettighed at blande sig!
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Umiddelbart vil jeg også sige at en unghest er en dårlig førstegangshest, men nogen er jo opgaven moden, og så synes jeg der er ok Og jeg synes bestemt i ser godt ud sammen når jeg kigger på din profil!
Jeg synes godt nok din "veninde" og hendes mor er gået langt! Puha! Ikke fair! Misundelse er en grim ting!
Har oplevet noget lignende da jeg købte Zache. At købe en "gammel" ponykrikke på 15, som var elevpony, og langt fra den dygtigste, og når der var 1/2 år tilbage af mine ponyår, var meget lidt fornuftigt i fleres øjne Min veninde og hendes mor gjorde også deres bedste for at få mig til at købe en anden hest. De sagde så det modsatte "Du kan sagtens klare en unghest" osv De gjorde det så altid på en pæn måde, og siden jeg købte ham har jeg ikke hørt et ord mere om det De er super flinke og dygtige mennesker som bare vil mig det bedste Så lige i det her tilfælde synes jeg at det var iorden Zache er også min første pony
Så lad mig dog være!