Jeg keder mig så lad mig høre om jeres heste :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle skønne hg'er
Jeg keder mig virkelig virkelig meget...
Og tænkte så at det kunne være hyggeligt at læse lidt om jeres helt klat "SØDE"! Heste
Og gerne med et billed hvis i ville
Ja det var så bare det, og jeg håber utrolig meget at i ville gøre det for mig
Kan i så allesammen have en god morgen/eftermiddag/aften/nat ???
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 510
det hele startede med at min første pony Donna blev forgangen og dyrlægen mente at et føl ville kunne tage på feddepoterne, så hun blev sat i fol.
Min mor havde nogle år Før Været nødt til at lukke sit lille stutteri.. Alle de ponyer der var født hos os havde haft navne i alfabetisk rækkefølge efter hvilket årstal de var født og så var det kun navne fra den græske mytologi.. Derfor skulle det kommende føl også have et græsk navn og da vi var nået til bogstavet M. besluttede min mor og jeg at den skulle hedde medusa, hvis det blev et hoppeføl og Modas, hvis det blev en hingst.
jeg var overbevist om at det blev en hingst og den derfor skulle hedde Midas, så allerede omkring jul gik jeg og kaldte det kommende føl for Midas :b
derudover var jeg også helt sikker på at han var brun, med 3 sokker og et sort forben.. sort man og hale, en gennemløbes blis, som hans mors og et kendetegn, så jeg kunne finde ham igen, hvis han en dag blev solgt.
hele foråret ventede vi og Modas trak tiden ud, men d. 5 juli kunne jeg ikke sove, så jeg sad i stuen og så tv.. min far havde de sidste par uger Været i stalden flere gange hver nat, for at tjekke til min pony, men denne nat ved 2 tiden kom han stille ind og sagde at jeg måtte komme med ud i stalden.. Han var i chok, for han havde netop Været ude se den nyfødte føl, som jeg ret præcist havde beskrevet det sidste halve år. Da jeg kom derud og så ham kiggede jeg bare på min far og sagde "hvad sagde jeg?" :b der stod min drømmehest! brun, 3 sokker, gennemløbende blis og de smukkeste blå øjne
jeg var fra første øjekast overbevist om at Midas var min soulmate og jeg er stadig ikke et sekund i tvivl!
i dag er Midas 6 år gammel og står stadig i vores stald. Nu sammen med min hest på 165 og min lillesøsters pony.. på trods af at Midas bare er 130 cm og jeg aldrig vil kunne lave andet end tricks med ham, er jeg sikker på at det er min ridehest der ryger først i nødens stund. og den dag jeg skal sige farvel til Midas vil blive den sværeste nogensinde..
apr 2011
apr 2011
mar 2014
Følger: 41 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 108 Svar: 503
Anna tak også til dig for den skønne historie om dig og Midas og jeg gad da med glæde læse hele din historie med god fornøjelse
-håber der kommer flere gode historier/beskrivelser som jeres!
Ps Midas har de sødeste øjne
jun 2012
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 108 Svar: 656
Hun er fra 2007, tilredet i 2011 hos Dennis Holst! Så stod hun stille fra 2011-2013! Hun kom i ridning igen sidste vinter (2013/2014) i Jylland! I starten af august (2014), var vi over at prøve hende! Jeg kunne virkelig godt lide hende, og jeg var slet ikke i tvivl om at det skulle være hende! Vi fik hende lørdag D 30 August!
Hun er pintoaraber! Ja man kan godt nok ikke se det men det er hun! Hendes farfar er Europa mester i spring!
Til træning rider vi i dressur: LA-MB, og i spring: MB, da vi løs sprang hende, var springet ca 135cm men hun fløj et pænt stykke over!
Jeg bruger hende mest til spring! Men jeg har overvejet både distance ridning, military og jagt på hende!
Hun er ca 140 cm, men vi for hende først officielt målt, efter hun er fyldt 8, så vi ikke skal have gjort det flere gange
Hun er en meget aktiv pony, og derfor for hun aldrig 100% fri, på hendes fri dage, longere vi eller også går/skridter vi en lang tur
maj 2013
Følger: 78 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 43 Svar: 498
mar 2014
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 50 Heste: 3 Svar: 235
130 høj, så en bette lille tøs.
mar 2014
- den ser godt nok koncentreret ud
Jeg keder mig så lad mig høre om jeres heste :)