Yeah! Super springtime! Yeah! Super springtime!
Mit store skrummel af en fjordhest er kendt for sine springevner hvor han kommer fra.. Eller skulle jeg hellere sige, mangel på samme
Han har før knækket bommene, og folk der kender ham kigger måbende på ham hvis han springer (ikke traver) over et spring Det siger vidst lidt om ham
For 2mrd siden skulle jeg springe på ham første gang. Det var få gange efter jeg begyndte at ride ham fast. Han startede med at styrte afsted i galop ved travbommene og stak af med mig da det kom til det lille mini krydsspring Skøre pony, så sprang jeg ikke på ham derefter.
Så idag skulle vi springe igen igen. Der var sat en lille bane op på en 10-20cm og efter de andre havde prøvet blev jeg spurgt om jeg havde lyst. Han var i forvejen meget frisk og min eneste tanke var at det da kun kunne gå galt, men jeg gav det et skud. Som forventet satte han i hurtig trav over springet men vi kom da over og det var skide skægt
Så blev nr. 2 spring pludselig sat op til 40cm. Jeg kom over det første minispring og på vej hen mod det næste var det eneste jeg tænke ''AARGH! Jeg falder så meget af nu'' men niks. Ingen problemer der Og det højeste jeg nogensinde har sprunget er 40cm - 50cm.
Vi rev godt nok ned
Så blev det 1. spring sat op til 50cm! (Det er 3m ifølge Sarah-standart;)) og her stoppede jeg og sagde at det turde jeg altså ikke. Men nej, ridelæren sagde at det kunne jeg sagtens så vi prøvede. OG JEG DØDE IKKE! Og vi rev ikke ned! JUHHU!
Og så endda i en sadel uden støtte overhovedet Yeah, mit søde skrummel!
Hvad har i lavet idag?
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.818
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Jeg har også sprunget.. Fnis
http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/315303-fleur_hopper
Fik endelig overbevist om at bomme ikke spiser små ponyer, især ikke når man sætter dem lidt op. Så vi hoppede.
Nu håber jeg osteopaten har noget positivt og sige i morgen, så det også kan blive med mig på ryggen
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.261
aug 2011
Sådan bliver shetlænderen også motioneret (nogle gange ;)). Folk kigger sgu underligt på en når man siger at man springer med sin lille pony, hehe
aug 2011
Yeah! Super springtime!