{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Gammel hest, lidt tynd. {{forumTopicSubject}}

Ja smiley jeg har fået nu hest smiley (dog snart 1 måned siden, så ny kan jeg ikke kalde det så meget mere)
MEN han er dog rigtig tynd smiley han har fået en masse sug på kroppen og er blevet rigtig flot den sidste månedstid (hatten af for det) smiley
MEN jeg synes stadig han er rigtig tynd smiley det skærer mig lidt i hjertet og se og vil nu spørge om det vil være godt for ham at han ikke bliver trænet så meget?? (snakker om 1 uge eller 2 hvor han får lov og stå stile smiley )
Fordi jeg står i det dilemma at jeg skal øve stævneprogram men jeg vil også gerne give ham noget tid så han kom komme sig bedre smiley hvad synes i vil være det bedste?
Normal træning og så jeg kan øve mig til stævne (har god tid! vi snakker om 1½ måned)
Eller at han kan få lov til at få lidt fri og få lov til at komme sig smiley

OBS: vil ikke sige at han er SUPER ULTRA afmagret men man kan se han knogler :'/ har dsv intet billede kun ved tidl. ejer og det er en MEGET værre tilstand end han er i nu smiley

OBS OBS: vil minde om at det ikke er tidl ejer som har gjordt ham "Tynd" for hun er rigtig sød og har passet rigtig godt på ham men hund solgte ham til en der dsv ikke passede så godt på ham og det gav så den resultat han ser ud nu smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hest, lidt tynd.
  • #1   26. apr 2013
    Ville ikke ride en hest der er for tynd, en hest har brug for at have sul på kroppen, ikke nødvendigvis være overvægtig, for at sætte muskler. Så må man melde fra til stævne, hvis det er nødvendigt.

Hvad får hesten af mad, hvor meget hø osv. ? :o)

• #2   26. apr 2013 Mere stråfoder - af den gode slags. Kvalitetswrap....og find evt et fedende foder. Der er agronomer tilknyttet de store foderfirmaer, de rådgiver gerne gratis.

• #3   26. apr 2013 Limserne han får foder 2-3 gange om dagen! smiley

Krikken- Han får special foder til ældre heste/føl/tynde heste smiley og så får han noget andet som min mor har forstand på men som er rigtig godt foder til heste som ham smiley så får en en masse gulerødder og noget hvidløg smiley
    Hø får han konstant smiley hver gang han har spist op så får en mere smiley

• #4   26. apr 2013 jeg kan ikke huske foderets navn men mener det er Luramix eller noget smiley

• #5   26. apr 2013 Jegkan desværre ikke give så mange råd omkring din ridning,men jeg kan med garanti fortælledig,at du ikke skal fodre den op med foder!

I naturen lever hesten af stråfoder dvs. at hesten nemt kan klare store mængderaf dette. Det vi kalder foder (piller, müsli og lignende), er jo noget vi mennesker har fundet på, hvilket gør at hesten kun kan tåle en begrænset mængde. Det ville svare tilat du prøvede på at tage på via vitaminpiller.
    Så massere af wrap/hø til hypsen! smiley

• #6   26. apr 2013
    Giv den så meget, som den kan spise fra starten - det kan være alt imellem 10 og 20 kg pr. døgn ;o). Står hesten på en kedelig jord fold, uden noget og pille i, hjælper det selvfølgelig ikke meget på vægten heller.

Er det Linamix hesten får? Hvis han kun får det, forstår jeg godt han taber sig. Det er ikke fuldfoder.

• #7   26. apr 2013 Ville mene at du godt kunne lade hesten få en pause i 1-2 uger, så den kunne tage lidt på. Bare den kommer på fold i de uger, så den stadig kan røre sig lidt:-)
    - Ditte&Lucky

• #8   26. apr 2013 Nathalie- jamen så kan jeg ikke gøre så meget for der er ALTID hø i hans boks/fold-høhæk smiley men jeg tror måske jeg giver ham 1 eller 2uger fri og ser om det hjælper smiley hehe smiley

• #9   26. apr 2013 Krikken- ja det er Larumix!! smiley bare rolig det er bare tilskudsfoderet smiley han får 2 slags fuldfoder ved siden af smiley
    Hesten står på en 50/50 jordfold og 50/50 Græsmark smiley altså i den ende hvor de har en fold-høhæk det er jordfold men oppe i den anden ende er der græs smiley

Ditte- er imod at hesten ikke kommer ud HVER dag smiley mine heste er ude HVER dag lige meget vejret og så er de ude og så mange timer som det er muligt smiley

• #10   26. apr 2013 Enig, sådan er det også med min pony;-)
    -Ditte&Lucky

• #11   26. apr 2013
    Linamix ;o). Hvilket fuldfoder får den og hvor meget?

• #12   26. apr 2013 Jeg ved intet om fulfoderet smiley det ved min mor om smiley jeg ved at det ene er pille form og det andet er nogen müsli-mix uden havre smiley

• #13   26. apr 2013 Jeg fedede gamle Fiona op med st. hippolyt natur müsli senior + linamix dengang hun havde sin store nedtur. smiley Men det vigtigste er klart godt stråfoder, hvad enten det er wrap eller hø - det skal bare være en topkvalitet. smiley

Jeg er stor fan af hippolyts produkter, så siden jeg så de resultater på Fiona har jeg kørt hele stalden over på det. smiley Det fungere bare.

• #14   27. apr 2013 Du kan prøve at skifte til wrap isteder? Sidste år havde vi samme prøblem med vores 3 heste, de ville bare ikke tage på! De fik al den hø de kunne nå at æde og noget tilskudfoder samt en god sjat olie, men det hjalp først da vi skiftede over til wrap:) I år har de kun fået wrap og vi har slet ikke haft problemer med at de blev for tynde. Og så vil jeg også mene at du kunne lade den få lidt fri. Du kunne jo for eks. sætte ridningen ned på en gang om ugen, til den fik lidt mere sul på kroppen?:)

P.S. Fra naturens side ville alle heste blive til den tynde side om vinteren. Der er mange der har problemer med tynde heste om vinteren og fede heste om sommeren. Sådan er en mange heste bare fra naturens side:)

• #15   27. apr 2013 Hvor gammel er hesten? Og kan du ikke tage et nyt billede af ham? smiley

• #16   27. apr 2013 Jeanette- hesten er 21 smiley og du kan se de billeder jeg har af ham på hans profil smiley

• #17   27. apr 2013 Ja han er jo en ældre herre... Ud fra billederne, som er ret dårlige... Ser han ikke ud til at være dækket korrekt ind, pelsen er meget meget mat og strittende... Ville gerne have haft klare billeder uden dækken og fra siden...

Jeg ville gerne hjælpe, men uden at vide hvad han får i krybben præcis, er det svært... Husk at få tjekket hans tænder og for orm, inklusiv larvedyrkning smiley

• #18   27. apr 2013 som sagt er billederne fra lige den dag jeg fik ham smiley han har smidt pelsen og er blevet rigtig flot nu hvor han får det her special foder smiley Han fik tjekket tænder for ca 2 uger siden og de var rigtig fine smiley

• #19   27. apr 2013 Okey, det lyder godt! smiley
    Så er der bare ormetjek at få lavet.... smiley
    Foder er som skrevet, ikke nemt, uden al info...

• #20   27. apr 2013 jeanette ja okay men det var jo heller ikke det jeg skulle have hjælp til smiley jeg stod bare i det dilemma om jeg skulle give ham fri eller fortsætte normal træning smiley men jeg tror at han få lov til at få fri i en 2 ugers tid smiley

Kommentér på:
Gammel hest, lidt tynd.

Annonce