{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Hvad skal en shetlænder have? :-) {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er det sådan at jeg måske skal have shetlænder smiley
Det bliver SÅ spændende!

Men han ser ret så tynd ud på billederne og hans hale er helt brun/sort (hvor hans man er hvid og det øverste af hans hale er også hvidt) så noget pleje bliver der i hvert fald trængt til!

Hvad ville I give ham? Jeg skal have dyrlæge på ham selvfølgelig og han skal kastreres også men hvad tænker I umiddelbart? smiley

Hvis I har lyst kan I få et billede af ham i privat besked men vil ikke smide et herind da jeg anser det for udhængning smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal en shetlænder have? :-)
  • #1   22. apr 2013 Godt med hø og evt. noget müsliblanding.
    Majsflager skulle fede, og rapsolie fra supermarkedet hjælper til pelsen smiley

• #2   22. apr 2013 et godt bad når vejret er bedre smiley
    og tjek den endelig for lopper! smiley

• #3   22. apr 2013 Godt med strå.og vitamin mineralblanding..tror ik at du behøver bruge olie.så hellere linamix,med omega 3 og 6

Husk små portioner og tilvænningstid,altså optrapning til fuld portiom mad

• #4   22. apr 2013 hold ham fra havre! shetlænderes tarmsystem er ikke så stort som en almindelig hest derfor kan den ikke fordøje det ordenligt og risikere at få forstoppelse.

Men ellers ville jeg råde til en vitamin og fibre blanding og så en klat olie i og en wrab for resten smiley
    smed er mine ikke så trænende med. de fik smed første gang hos mig da jeg fik dem for over et år siden og har først nu haft for anden gang da smeden simpelthen ikke har ville gøre noget før nu. han siger som regel er de små gode til selv at holde hovene.

og ellers så hold den for så vidt som muligt væk fra meget sukkerholdigt foder og græs smiley

• #6   22. apr 2013 Når ponyen er konstateret sund og rask /tænder orm og hvad der nu ellers kunne være at finde) ville jeg blot give hø og vitaminer. Shetlænderne er i reglen mere en nøjsomme, og selvom den måske er til den tynde side nu, skal den nok blive fin, osse uden diverse ekstra foder, olie osv. Det er ikke sundt at tage for hurtigt på, og sandsynligvis vil den få alt for mange foderenheder hvis man begynder at hælde alt muligt på den for at fede den op = den ender med at blive overvægtig istedet.

Så medmindre der er tale om en pony med alvorlig underernæring, ville jeg ikke give andet end hø og vitaminer. Sammen med græsset der jo osse kommer op efterhånden, skulle den være så rigeligt dækket ind

• #7   22. apr 2013 Massere af hø, Salvmin grøn, kraftfoder:)

• #8   22. apr 2013 Mange tak venner! smiley

Hvor tror I jeg skal starte hvis jeg får ham hjem? smiley Altså med foder tænker jeg? smiley
    Han er ikke VILDT underernæret men er bestemt for meget til den slanke side smiley

• #9   22. apr 2013 Jeg ville ganske enkelt starte med en god vitaminblanding og så hø -hvor meget afhænger jo lidt af ponyen, men tilstrækkeligt til at den tager på støt og roligt

• #11   22. apr 2013 Du skal spørge ind til hvad han plejer og få....og få gerne lidt med hjem, så du har noget og skifte stille og roligt over med.
    Er han vant til hø, så giv ham det han kan spise - altså lad ham have det til rådighed 24 timer i døgnet.
    Find en god vitamin/mineral blanding.
    Det første du højest sandsynligt skal give ham, er en ormekur!

Det bliver spændende om du får den lille fyr hjem smiley

• #12   22. apr 2013 enig med Michelle:)

• #13   22. apr 2013 Tak! smiley

Horsemind: Ja, jeg håber det virkelig! smiley

Kommentér på:
Hvad skal en shetlænder have? :-)

Annonce