{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal en 4 års kunne?
  • #1   9. apr 2018 Det kommer så meget an på den individuelle hest. Nogen racer er hurtigt "udvokset" mens andre vokser til de er 7-8 år. Jeg synes personligt derfor man skal kigge på den individuelle hest. Både dens mentale sind når den udsættes for opgaver, såvel som den fysiske form. Det er meget tydeligt at en skæv hest er en hest i vækst smiley

• #2   9. apr 2018 Nu mener jeg en hest som selvfølgelig er både klar i kroppen og hovedet til ridning, ikke de andre ungheste som ligner 2 års som en 4 års smiley
    Da det andet siger sig selv helt smiley

Det er jo også bare ren nysgerrighed smiley

• #3   9. apr 2018 Jeg synes den skal kunne det den er klar til!

• #4   9. apr 2018 Kommer an på racen..
    Hvis vi tænker varmblod og ser på hvad de skal kunne i championaterne, så skal de kunne springe en LC (100 cm) og kunne gå en LC. Gå stabilt til biddet, øge og korte både trav og galop.

Ser man helt generelt, så mener jeg en 4-års som minimum skal kunne rides til biddet i skridt, trav og galop, samt kunne springe en lille bane

• #5   9. apr 2018 En 4 års skal gå stabilt fortil, gå korrekt i ligevægt og med korrekt sug frem til biddet. Den skal være i balance på store volter, skråt igennem og slangegange og den skal gå smidigt rundt i alle tre gangarter. Skridten skal være fri og må ikke rides for samlet med for kort tøjle. Galop anspring skal være stabile og galoppen rund, rummelig og korrekt tre taktet. Den skal fortsat være korrekt fremme til biddet. Hesten skal være energisk fremme for benet og stille fornemme den halve parade.

Hesten skal ligeledes kunne strække sig frem til en lang tøjle.

I slutningen eller halvvejs deres 4 år er sidebevægelser en ide at starte op på og lid5 kontra galop samt begynde og mere bæring ved at starte på en masse overgange og tempovekslinger i træningen og som 5 års er den klar til LA.

• #6   9. apr 2018 Jeg synes godt man kan indspringe dem allerede i starten af det år de fylder 4, og gerne lidt før hvis de er klar til det. For hvis de skal være på championatet til sommer, skal man også igang før det bliver for presset for hesten. For så vil jeg hellere gå igang med det lidt tidligere end at skulle presse hesten for hurtigt op i højderne og sværhedsgraden smiley

Jeg fik min i april det år hun fyldte 4, og hun var forholdsvis nyligt indsprunget. Vi startede championat i august, hvilket hun var fint klar til smiley

• #7   9. apr 2018 Jeg synes ikke der er noget en 4 års skal kunne. Jeg synes det er helt forskelligt fra hest til hest. Ligesom mange mener at når de bliver 3 år skal de begynde tilridning. Jeg synes de skal kunne det de er klar til smiley

• #8   9. apr 2018 Synes personligt ikke at det niveau som 4 års championaterne kræver i dressur, er det niveau en 4 års "skal" være på. Man skal ikke presse og skynde på de unge heste, hvis man vil en have en holdbar hest i fremtiden. De unge udvikler sig vidt forskelligt, nogle hurtigt og andre tager det ekstra tid, så tag det som det kommer smiley

• #9   25. apr 2018 Føler selv man skal tage det stille og roligt, og så følge hestens tempo. Det jo forskelligt ved hver hest, hvordan de er i den alder smiley

Kommentér på:
Hvad skal en 4 års kunne?

Annonce