{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

What!? Rider jeg virkelig dårligt? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg..

Jeg må lige ud med en masse af mine tanker omkring noget der skete her den anden dag..

Jeg har været på prøve i en stald, hvor alt er gået fantastisk med at muge, at trække handicappede til ridefys, alle mine arbejdsopgaver er gået med bravour!

Men så ville manden der ejer stedet jo gerne se hvordan jeg egentlig selv red.. Og der knækkede filmen totalt for mig..
Han valgte en af stedets mest sløve hest, en man vitterlig skulle sidde og drive på KONSTANT! Ellers gik den helt i stå!

Nå, men jeg fik så lov at ride nogle omgange i skridt og trav uden han sagde noget..
Og da jeg var færdig med det, så fik den ellers ik for lidt!
Der var ikke det der ikke var galt med den måde jeg red på!!

Tror virkelig han stod i 5-10 minutter og forklarede mig hvad jeg gjorde galt!
At "Før man kunne lære at ride skulle man jo kunne finde rundt på ridebanen"..

Så skulle jeg ride et par omgange i galop, men inden da spurgte han totalt nedladende "Hvaa ved du overhovedet hvordan man laver en galop anspring?".
Var totalt forarget indvendigt, med sagde ikke andet end "Jo det kan jeg godt".

Hesten havde den lækreste galop og jeg sad bare helt perfekt, perfekt tempo, perfekt takt, alt var perfekt!
Men nej nej, Der var også en masse ting der var galt da jeg galoprede..

Fik seriøst ikke ros en eneste gang fra jeg trådte ind i ridehuset, til jeg gik fra stalden med en dårlig fornemmelse i maven og ordene "Ja du rider i hvert fald ikke særlig godt!"..

Jeg kan slet slet ikke forstå det! Jeg er 16 år gammel, har redet siden jeg var 4 år..
Har redet 4 år på rideskole, men ellers har jeg været trænet af forskellige trænere der selv rider på meget højt plan..
Og har i de 12 år jeg har redet, ALDRIG! ALRIG! fået at vide at jeg red dårligt!
Tværtimod, har jeg fået at vide at jeg bare skulle gå efter min drøm fordi jeg virkelig var god til det med heste, og det med at ride..

Men det var virkelig en mavepuster! At have fået at vide at man var god i alle de 12 år.. Og pludselig kommer der en og fortæller en at man "i hvert fald ikke rider ret godt".
Det gav mig slet ikke lyst til at komme tilbage igen..
Hvad skal jeg tro? Kan alle hestemennesker jeg har mødt igennem tiden, ha' taget fejl? Har han ret?
Er det overhovedet fair at dømme mig når det er første gang jeg nogensinde sidder på denne hest? Og at det i forvejen er en uheldig hest han har valgt, der overhovedet ikke passede til mig?

For satan en mavepuster! Det var som at blive slået lige i hovedet!
Kunne stortude bagefter! Hva nu hvis alle 12 år har været spild?

Hvad synes i at jeg skulle gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What!? Rider jeg virkelig dårligt?
  • #1   19. apr 2013 Gad godt nok ikke stå et sted, med sådan en gnaven, gammel nisse.
    Hvis du altid kun har fået ros før, så rider du da sikkert rigtig godt! At der så er en der mener noget andet, det skal du da bare se igennem fingre med! Desuden er det ikke fair dømt af ham smiley


  • #2   19. apr 2013 Hvis det var mig ville jeg tale med ham...

  • #3   19. apr 2013 først ville det være rart at se nogle videoer og billeder da vi jo ikke kan vurderer noget ud fra en tekst smiley
    -men nej det lyder sgu ikke særlig sjovt med sådan en gang kold vand i hovdet.. som man nu siger.


  • #4   19. apr 2013 Det kan vi jo ikke svare på, vi har ikke set dig ride?
    Men at han siger tingene som han gør, er ikke iorden...


  • #5   19. apr 2013 Altså det er jo rigtig svært for os at vurdere om han har ret eller ej, eller om dine sidste 12 år har været spildt, når vi ikke kan se hverken video eller billeder af dig ride.

    Det lyder dog lidt underligt, at ALT simpelthen skulle være galt, det virker ret overdrevet af ham.. Jeg synes du skal snakke med ham om, hvad han specifikt synes du skal ændre, for at blive bedre.

    Og så lige en tanke - hvor dygtig er han selv? Hvis han ikke selv kan ride, synes jeg ikke du skal tage det så forfærdeligt tungt. smiley


  • #6   19. apr 2013 Det lyder som om du har styr på din ridning, og det skulle du jo også gerne have, efter de 12 år. Han lyder til gengæld som en af de ryttere, som er hårde ved hestene. Det kan jeg self. ikke udtale mig om, men hvis nu du rider lidt mere blidt, og mere med måde, end han gør - eller hvis du har lært tingene på en anden måde, så synes han måske bare det er forkert gjort af dig, fordi han måske synes, at hans måde, er den eneste rigtige måde. Jeg synes ikke, at du skal tage så tungt på det, selvom det self. er svært.

    Har altid gået efter dette citat;
    Don't waste your time trying to impress other riders. - Do what you love, love what you do smiley


  • #7   19. apr 2013 Nå nej det var heller ikke såå meget om jeg red godt i skulle svare på smiley
    Mere om det var fair.. Og om i tror at så mange mennesker kan ha taget fejl (inkl. trænere og hesteejere)
    Om jeg bare skal se igennem fingre med det smiley


  • #8   19. apr 2013 Jamen det er jo som sagt umuligt at svare på, om de har taget fejl, når vi ikke kan se hvordan du rider. smiley
    Vi ved heller ikke om han er fair eller har ret, når vi ikke kan se hvordan du rider. smiley

    Derfor kan vi intet vurdere om det, uden at se billeder eller video


  • #9   19. apr 2013 Nu ved jeg ikke hvordan du rider, men tvivler på han har ret, og at han har dybt underlig opførelse, hvis jeg var ville jeg fuck ham smiley op med humøret, hvis du virkelig red så dårligt, ville nogen have sagt noget til før smiley

  • #11   19. apr 2013 Jeg har prøvet det samme et sted hvor jeg var i aktivering. Uanset hvad jeg gjorde var der et eller andet galt, enten havde jeg for meget fat i højre tøjle - når jeg så slap fik jeg af vide at jeg skulle støtte op på højre tøjle - suk. Lavede åbenbart også samtlige dressurøvelser forkert, og altså får undervisning af uddannet berider så helt galt kan det da ikke være.
    Men det værste var at jeg hele tiden følte mig bagtalt, personen talte hele tiden i telefon med en anden hvor der blev talt om mig og min ridning smiley


  • #12   19. apr 2013 De 12 år har nok ikke været spildt, men måske kan der have været noget om kritikken?

    Nogen gange kan man falde lidt "hen" og det kører bare lidt på rutinen.. Istedetfor at synes han er den dumme, kunne man måske, tage den til sig og sige, nå ja okay, det var ikke lige den bedste måde han sagde det på, men hvad KUNNE jeg have gjort det bedre?

    Så evt spørge ham, hvad kan jeg gøre bedre?
    Man lærer jo kun af de fejl man begår, hvis man retter op på dem smiley

    Meeeeeeen han kunne måske godt have sagt det på en mere konstruktiv måde smiley


  • #13   19. apr 2013 Sebastian: Tror du har helt ret!
    Jeg havde da godt set at den hest jeg sad på, ikke var en af dem der gik frem af sig selv! Og prøvede at få den frem på de måder jeg nu havde lært og som jeg synes jeg kunne tillade mig overfor hesten, dvs. med stemmen, sæden og mine ben.
    Men nej nej, det var helt forkert! Jeg skulle bruge pisken! Det gjorde jeg så i den grad jeg syntes var iorden, dvs, bare små hey-jeg-mener-det-faktisk-tap.
    Men NEJ! Når han sagde at jeg skulle bruge kæppen, så skulle jeg fandme slå til..!
    Desuden havde jeg alt for lange tøjler, (jeg havde normal tøjlekontakt, endda lidt mindre fordi jeg kunne mærke på pågældende hest at hvis jeg tog mere fat, så gik den i stå) men nej jeg skulle tage ordentlig fat og sidde og "arbejde" med dem.

    Da jeg så havde sat lidt af manen forkert under trensen fordi denne hest var virkelig øresky, så jeg ikke havde en chance for at rette det..
    Jeg skulle ikke være så sød ved den, jeg skulle bare tage fat i øret og holde fast indtil den tog hovedet ned..

    Så jo han er en af de der lidt hårdere ved hesten..


  • #14   19. apr 2013 Sikke en underlig opførsel at snakke sådan til dig!
    Ville da blive lidt sur hvis det var mig..

    Selvom jeg ikke ved hvordan du rider, kan det umuligt være så dårligt! smiley
    Hvis du føler, at du kan ride... Så fuck ham! Han kan sikkert heller ikke ride selv smiley


  • #15   19. apr 2013 Det er jo svært at sig om folk harfejlbedømt din ridning, når vi ikke har en video at bedømme ud for? .. Vi kan jo ikke hjælpe, mnår vi ikke kan se hvordan du rider.

  • #16   19. apr 2013 MLC : Ja du har ret hvis man har den samme træner eller bare rider rundt for sig selv, så kan det være man kører i rutinen. Men det er bare sjovt som forskellige uafhængige mennesker har sagt det samme smiley

  • #19   19. apr 2013 .- BananMilkshake -. Tja mange gange er det jo nemmere at sige - det ser godt ud, end at sige "Arh synes du ikke du skulle stramme lidt op!" smiley

    Men selvfølgelig jeg var der ikke selv, har ikke fulgt dih og kender hverken dig eller træneren, det var kun en teori smiley

    Jeg kan nogen gange også føle mig som verdensmester - men det er man LANGT fra.. lang langt fra smiley selvom andre har sagt - "det ser godt ud"


  • #20   19. apr 2013 Selfølgelig er det ærgerligt at få noget serveret så lige på og hårdt. Kritik er godt når det bliver givet på en måde så man har noget man kan arbejde med og ikke føler sig ødelagt bagefter.
    Alle kan jo bruge råd til hvordan man sidder med hælene nede og holder benene pænt stille, men man kan ikke bruge "du sidder virkelig grimt med benene" til forfærdeligt meget.


  • #21   19. apr 2013 Rynkerosinen:
    Problemet var at det var ALT hvad jeg gjorde eller ikke gjorde der blev kritiseret! ALT!
    Og ja jeg følte mig virkelig nedgjort og ødelagt bagefter..
    Men jeg tror i bund og grund kun han var sådan fordi jeg nægtede at slå hesten, jeg nægtede at hive fat i dens øre, jeg nægtede at hamre mine ben i siden på den, jeg nægtede at flå den i munden, jeg nægtede at gøre næsten alt hvad han overhovedet bad mig om.. fordi sådan er jeg slet ikke overfor hesten?


  • #22   19. apr 2013 MLC: Nej ikke når man er træner smiley Det er jo det træneren er der for smiley At give mig konstruktiv kritik, og det har de da dælme også været rigtig gode til hver og en!

    Men synes fandme det var hårdt at blive nedgjort sådan!


  • #23   19. apr 2013 Det er selvfølgelig aldrig rart ikke og få ros?

    Når det er sagt, så er det temmelig svært og svare på dit spørgsmål, når du ikke vedlægger noget video? Det kan godt være der aldrig er noglen der har sagt du rider dårligt, måske fordi de ikke véd bedre. Og at man har redet i 12 år er ingen garanti for at man kan ride. Du siger du ved hvordan man springer en hest an i galop og undskyld, jeg har læst du siger du mener du kan, men reelt set ved ca 80% af alle rytter ikke hvordan de springer hesten an i galop, men "kickstarter" den?
    Reelt set, så tror langt de fleste ryttere at de er langt bedre, end de reelt er? Deraf også mange kommunikationsfejl mellem hest og rytter:-(

    Når det er sagt, så tag oplevelsen positivt, man kan altid blive bedre og selv Charlotte Dujardin (hende der vandt OL i dressur i sommers) får undervisning. Det er jo netop det fine ved ridesporten, der er altid plads til forbedring:o)

    Kh. Søs


  • #24   19. apr 2013 Søs: Er blevet trænet af dygtige kompentente trænere.. Tror ikke ligefrem at de er dumme smiley

    Og mht. galopanspringet, det er der overhovedet ikke nogen tvivl om at det kan jeg smiley

    Og har ret svært ved at se det at en eller anden sur gammel nisse, først står og belærer mig om hvordan jeg tvinger hesten til at gøre som der bliver sagt og derefter nedgører og kritiserer mig helt vildt på ridebanen som en postiv oplevelse smiley


  • #25   19. apr 2013 Og alle sammen! husk jeg har ALDRIG! sagt at jeg er superstar og megaperfekt!
    Men jeg ved at jeg i hvertfald ikke er så dårlig som han fik mig til at fremstå!

    Og han var jo ikke nogen træner, han var bare ham der havde stedet smiley


  • #26   19. apr 2013 Ham manden der, han lyder da bare som en vatnisse som snakker for at holde sig vågen.. Det' jo lidt svært når man ikke har set det, og hørt hvad han sagde, men tror bare du skal lade det gå ind af delene øre og ud af det andet;)

    -og nej, jeg synes ikke det er fair at sætte dig på sådan en hest:)


  • #27   19. apr 2013 han var sikkert jaloux..

  • #28   19. apr 2013 Om du rider godt eller skidt, bør han da ikke snakke sådan til dig.
    Han kan da formidle sin mening bare en anelse.


  • #29   19. apr 2013 Ikke for at snage, eller få dog til at sætte ham i dårligt lys, men hvilket sted er det du er?

  • #30   19. apr 2013 Må desværre ikke udhænge smiley

  • #31   19. apr 2013 Hvorfor falder vi?
    For at lære at rejse os op igen smiley

    Ham manden som åbenbart mener du rider vildt elendigt, har sparket benene væk under dig og gjort dig usikker, og fået dig til at falde. Rejst dig op igen søde smiley
    Bare fordi der er én som siger at du ikke kan ride, betyder det jo ikke at vedkommende har ret. Det kan være du bare ikke lige rider på den måde som han vil have. Man kan jo ride på 10000000000 forskellige måder, og måske rider du ikke lige på hans måde - og hvad så? smiley
    Og når du har været trænet af mange forskellige trænere i løbet af årene, som ikke har pillet dig ned på den måde, så er det nok fordi du ikke er så dårlig som han siger.
    Og som nogle af de andre har sagt, hvis hest og rytter ikke matcher, betyder det MEGET for ridningen.
    Hvis jeg bliver sat op på en af de der heste som tripper, er hys osv., du ved, som virkelig er varm(!) ville jeg nok ride ELENDIGT fordi jeg ville spænde op, trække benene op, ville ikke kunne få skuldrene eller hælene ned, ville nok hive dyret i munden og ligne en total nybegynder.
    Men på den rigtige hest, kan jeg jo sagtens ride. Men det ville folk ikke vide, hvis de kun så mig på den trippende hest.
    Hvis han havde givet dig konstruktiv kritik, havde det været en helt anden situation, men som du beskriver det, lyder det jo ikke konstruktivt.


  • #32   19. apr 2013 Vi rider alle forskelligt og har forskellig opfattelse af, hvad der er god ridning. smiley
    En ting jeg synes der er vigtigt at huske. smiley

    Lad dig ikke slå ud af, at én person synes du rider dårligt, han går måske ind for de stik modsatte metoder end du gør?
    Så længe du rider på den måde som du føler dig godt tilpas med og føler dig, hvis ikke super god til det, så bare god til det, hvad er problemet så? smiley
    Jeg ville ikke lade mig slå ud og tvivle på mine evner, selvom mange måske synes at Alta Escuela/spansk dressur er noget underligt noget og at det er grimt, det er dét JEG føler mig godt tilpas med og den måde JEG godt kan lide at træne på, og så ellers op i et vis sted med hvad andre synes. smiley

    Men ja, snak med ham, sig at du føler dig trådt på og at du synes han var meget nedladende. smiley


  • #33   19. apr 2013 Vi kan jo ikke bedømme dig ud fra en tekst, en video ville være dejligt...;-)
    -Men det lyder ikke rart og få så meget negativt af vide første gang man rider på hesten smiley


Kommentér på:
What!? Rider jeg virkelig dårligt?

Annonce