{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

What to do? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en part som rider min hest 1x om ugen og nogengange 2x. Hun betaler kun for 1x ugt. men er jeg selv forhindret får hun lov at tage den hvis hun har tid og lyst og er jeg på ferie passer hun den også.
Har så 2 problemer.
1: Da jeg var i Frankrig passede hun den og jeg kom hjem til en boks som ikke havde været ordnet i en uge + en hest som ikke havde fået ordnet ben i samme.
2: Idag skulle hun ha redet, men jeg ringede til dyrlægen i Onsdags og han sagde at han kunne komme idag og ordne dens tænder og da han går på ferie kunne han først igen om 3 uger. Siger så at han må komme idag da det er lidt vigtigt. Skriver så til min part at hun ikke kan ride idag da den skal ha dyrlæge og om hun evt. kan ride i weekenden i stedet. Men det kan hun ikke - og nu INSISTERE hun på at hun skal ride idag og nu er hun MEGA mobset.
Har aldrig haft parter til mine heste før - så hvordan ville i tackle disse to hændelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do?
  • #1   5. aug 2011 Ac - ja for ride kan de sagtens .s men ordne boks+hest :s
    skal flytte den her 1/9 og har spurgt om hun vil med ud og se stedet den skal bo - men nej. det venter hun bare med?
    Er det ikke meget normalt man viser interesse????
    Det har jeg da altid gjort


  • #2   5. aug 2011 Synes du skal snakke med hende om det, og måske give hende en chance, ellers så sig du bliver nødt til at sige hende op.

  • #3   5. aug 2011 AC - hun er bare 23 - så jeg tænkte hun nok vidste lidt om det :s
    Der var også en gang hvor jeg kom derud dagen efter hun havde redet til et SJASK vådt underlag - og spurgte så hvor længe hun havde redet den og hun sagde så "lidt over en time dressur" Tænkte bare. HVAD?! Min hest er 5 år? Og den er SLET ikke bygget til at gå så lang tid - det er jo ikke en rideskole hest.
    Er det ik meget normalt at man tænker selv?


  • #4   5. aug 2011 Laura - har bare talt med hende? :s
    Boksen var så ulækker at den var blevet lukket i en anden boks fordi de ikke ville lukke den ind i sin egen :s


  • #5   5. aug 2011 Okay. Ja så har hun nok fået sin chance. Sig til hende du må sige hende op og sig hvorfor.

  • #6   5. aug 2011 hvis du ikke synes det fungere så sig hende op , og find en ny du føler dig sikker ved og stoler på. Det er din hest og det er man jo indforstået med når man er halvpart, så hvis du ikke kan lide lyden i bageriet må du finden en ny lyd du bedre kan lide smiley



  • #7   5. aug 2011 Med en part følger der jo et ansvar, hun kan sgu da ikke bare kræve at ride hesten og ikke muge! :s

    Synes du skal gøre det klart for hende, at hesten kun kan nydes, hvis der er lavet noget arbejde (som fx at tage sig af dyret), hvis hun ikke tager ansvaret, så ville jeg finde en ny part. Men giv hende lige en chance først.


  • #8   5. aug 2011 Am - okay. Syns bare det er SÅ øv at det skal være sådan? smiley


  • #9   5. aug 2011 <b>Maria T</b>
    Ja, men hun kan jo ændre sig. Det kan være at hun ikke har tænkt over det, så hvis du forklarer hende tingene, kan det jo være at hun opper sig og husker at der er mere til det at have part end bare at ride smiley


  • #10   5. aug 2011 Der bør ikke være problemer mellem ejer og part. Tag en snak med hende, og hvis hun ikke er til at snakke med, ville jeg finde en anden.. Det handler om tillid.

  • #11   5. aug 2011 Som de andre siger.
    Fortæl hende lige nøjagtig hvordan landet ligger og hvilke ting der er problemet. Hvis hun ikke er villig til at ændre disse, så kan hun ikke have part på din hest.

    Og som en lille ekstra ting, det er da utroligt hun ikke vil med ud at se det nye sted, det tyder da bestemt ikke på en særlig stor interesse.


  • #12   5. aug 2011 Louise - ja især når jeg endda har tilbudt at hente hende ved en station og smiley Det ligger 15 min fra det sted han står nu. :s Jeg viste da altid interesse dengang jeg havde halvpart. Var med til stævner bare for at se den hest jeg havde part på gå osv :s

Kommentér på:
What to do?

Annonce