Hest der ikke kan trækkes {{forumTopicSubject}}
Nu prøver jeg for sidste gang.. Og håber på jeg ikke bliver overfaldet.
Som så mange nok ved har jeg nogle problemer med min hest Blakken. Blandt andet kan hun overhovedet ikke trækkes.
Hun går kun efter en hvis hun selv vil og finder hun noget bedre så smutter hun. Det er ikke kun nogen gange, det er hver gang.
Jeg kunne godt bare hænge i indtil hun selv stoppede, men det ville betyde at jeg skulle gå bag hende og hun sparker altså (for at ramme) så det vil jeg helst undgå. Jeg vil ikke have hverken hjælp eller kommentarer til det.
Jeg har prøvet at trække hende i noget forskelligt: Grime, grime m. tov, hingstekæde, rebgrime, hovedtøj og hun smutter i det hele. Min hingstekæde er desværre ødelagt (ikke i forbindelse med at bruge den!) så den kan jeg ikke bruge længere.
Nu søger jeg desperat efter en vidunder metode til min lille problempony.
Jeg søger i forvejen efter proffesionel hjælp.
okt 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 137 Svar: 968
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
okt 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 137 Svar: 968
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Ville snøre noget rundt om mulen på hende, ved ikke om du har gjort sådan med en hingstekæde? Også, hvis muligt indlære at tap med pisk = frem.
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
aug 2011
Lea: Jeg har kun en fold til rådighed (medmindre jeg sætter liv og lemmer på spild på den 2km vej over til rideskolen ;))
Det er der problemet er, hun låser fuldstændig og så render hun. Nogen idéer til det 'trick'?
aug 2011
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
men er lidt på bar bund..
aug 2011
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Svar: 59
Jeg kan varmt anbefale at købe en cavesson kapsun. Ja den er en smule dyr, men den er bestemt det værd og den kan samtidig bruges til enhver anden hest, så måske kunne i være to om at deles om prisen, den koster ca. 800kr. Dernæst kan jeg varmt anbefale Melene Sørensen fra http://barokridning.dk/ . som arbejder inden for det akademiske. Du kunne måske ringe til hende og spørge indtil hvaddu evt. kunne arbejde med. Jeg ved godt du skriver du ikke søger hjælp, men jeg synes alligevel at du skulle have min erfaring med om Malene og kapsunen.
Held og lykke med Jeres samarbejde
Med venlig hilsen Helene
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Du har en seriøs arbejdsopgave i form af opdragelse foran dig. Hesten skal ikke trække af med dig, og den skal under ingen omstændigheder sparke efter dig. Var hesten min, havde jeg lagt en trense med bid og næsebånd på og derefter langt en hingstekæde igennem bidringen og under kæbebenene. Forsøger hesten at trække af med mig, vil jeg ikke holde mig tilbage med at trykke meget kraftigt i hingstekæden - jeg har endnu tilgode at finde den hest, der ikke har respekt for dette. Det er farligt og uforsvarligt at have en uopdragen hest, der ikke har respekt for sin fører og som bare gør, som det passer den.
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Start med at træn baksignalet. Jeg vil anbefale en rebgrime, da den er lidt skarpere end en almindelig nylon grime. Så tager du i tovet og siger en Vester lyd (en anden lyd end den du siger, når du beder hende gå frem). Hvis hun ikke reagerer, har du en pisk, som du markerer med på bringen. Du skal forvente en reaktion, og hvis den ikke kommer, så markerer du. I det samme hun tager et skidt tilbage, roser du hende - lad være at gå frem mod hende, men lad hende stå og ros med stemmen. Du kan evt. ae hende i panden.
Du skal nok forvente, at hun siger fra, og i og med hun er stærk nok til at løbe fra dig, vil jeg anbefale den lille indhegning det kan være lidt svært at forklare på tekst, uden det kommer til at lyde groft
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 30 Svar: 376
Tovet skal aldrig blive for langt, når din hest kan finde på at sparke ud, da den så nemmere kan ramme dig, hold dig ved dens hals/skulder.
Jeg har det meste af livet arbejdet med "problem heste" og rå heste, og har aldrig mødt et problem der var større en det kunne løses, men det tager tid, og en masse arbejde Jeg håber mit lille råd kan hjælpe dig. Ønsker dig al held og lykke
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Har selv aldrig oplevet en hest som ikk hel trækket ikke engang små sky føl..
Men hun er da seriøst fejl opdreget.. jeg ville nok sige hesten skulle sendes ud til en prof.. bare det heste sparker ud after det.. det ville mine egne heste squ aldrig vove og gøre
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 65
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 962
Hest der ikke kan trækkes