{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Fodring af shetlændere {{forumTopicSubject}}

Jeg fodrer med roepiller, vitaminer/mineraler og hø som det ser ud nu.

Det fungerer egentlig fint, men jeg har fået et par nye hopper i stalden og den ene HADER de roepiller.
Og faktisk er jeg selv ved og være lidt træt af arbejdet med dem....og kunne godt tænke mig og skifte de roepiller ud med noget andet der ikke kræver vandsjaskeri smiley

Jeg er ikke helt til de der færdigblandinger - vil hellere blande selv og er ikke så kornforskrækket, at jeg ikke tør bruge eks. havre, valset byg eller majsflager - så ingen får hugget hovedet af for, at nævne disse smiley

Ponyerne består af:

2 års hoppe - lidt mager.
5 års hoppe - lidt mager.
7 års vallak - fin i huld.
8 års vallak - lidt mager - skal bruges til kørsel.

Alle er stor medium eller standart str.

De to hopper skal gerne tage på, samt den sidste vallak skal have noget ekstra, da han snart skal gå for vogn.

Kom gerne med nogle forslag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af shetlændere
  • #1   11. apr 2013 Min vallak på 5 får videbæk fiberblanding, men hvis du gerne vil blande selv, gav jeg før i tiden hvalset, 0,75 dl olie og masser af god hø, da han skulle tage på smiley

• #2   11. apr 2013 jeg har en hoppe på 3 år og en vallak på 21 år min vallak køre jeg for vogn med og ham fodre jeg med hippo, det koster 75 kr for 15 kg, min venindes hest køre for vogn på højt plan og er også på hippo, ja min 3 års er os på hippo, så det kan jeg anbefale, det kan købes ved land og fritid smiley

• #3   11. apr 2013 undskyld du kan se ponyerne på min profil smiley

• #4   11. apr 2013 Jeanette - er det hippobas du mener?

Hvor meget skal de have af det? Og skal der suppleres med vitaminer/mineraler?

• #5   11. apr 2013 der er 3 forskellige slags, den jeg har hedder hippo bas basic, jamen min 3 års får pt 750 g fordi hun skal tag på, det skal lige siges at mine ponyer ikk er nøjsomme, der er alt i de skal have, mine får et bette kun lucerne ved siden af men kun for mere tygge tid

• #6   11. apr 2013 Hvis du gerne kun vil køre med samme slags foder til alle hestene, så vil jeg foreslå Suregrow fra Brogaarden samt lucerne. Suregrow er rigtig godt til unghestene og vallakken vil også tage på af det.

Når du så har fået dem "fedet op", så ville jeg gå over til Safe & Sound fra Brogaarden + vitaminer ved siden af.

Shetlændere har generelt nemt ved at tage på og især hvis de får rigeligt græs. Der er Safe & Sound god som supplement, da der næsten ingen sukker er i.

Mine shettere startede ud med Suregrow fra 5 mdr. til 4 år. Herefter prøvede jeg forskellige islænderblandinger af, men Safe & Sound er den optimale for mig.

Kommentér på:
Fodring af shetlændere

Annonce