Fodring af shetlændere {{forumTopicSubject}}
Jeg fodrer med roepiller, vitaminer/mineraler og hø som det ser ud nu.
Det fungerer egentlig fint, men jeg har fået et par nye hopper i stalden og den ene HADER de roepiller.
Og faktisk er jeg selv ved og være lidt træt af arbejdet med dem....og kunne godt tænke mig og skifte de roepiller ud med noget andet der ikke kræver vandsjaskeri
Jeg er ikke helt til de der færdigblandinger - vil hellere blande selv og er ikke så kornforskrækket, at jeg ikke tør bruge eks. havre, valset byg eller majsflager - så ingen får hugget hovedet af for, at nævne disse
Ponyerne består af:
2 års hoppe - lidt mager.
5 års hoppe - lidt mager.
7 års vallak - fin i huld.
8 års vallak - lidt mager - skal bruges til kørsel.
Alle er stor medium eller standart str.
De to hopper skal gerne tage på, samt den sidste vallak skal have noget ekstra, da han snart skal gå for vogn.
Kom gerne med nogle forslag
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 962
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 12 Svar: 163
mar 2008
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Hvor meget skal de have af det? Og skal der suppleres med vitaminer/mineraler?
mar 2008
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 380
Når du så har fået dem "fedet op", så ville jeg gå over til Safe & Sound fra Brogaarden + vitaminer ved siden af.
Shetlændere har generelt nemt ved at tage på og især hvis de får rigeligt græs. Der er Safe & Sound god som supplement, da der næsten ingen sukker er i.
Mine shettere startede ud med Suregrow fra 5 mdr. til 4 år. Herefter prøvede jeg forskellige islænderblandinger af, men Safe & Sound er den optimale for mig.
Fodring af shetlændere