{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.851 visninger | Oprettet:

Import af islænder {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogen som ved noget om import af en hest fra Island? Gerne både noget om priser, transportfirmaer, flytransport m.m.
Jeg er lige nu i praktik på Island og har fået muligheden for at købe en hest med hjem, så er i fuld gang med at undersøge om det kan lade sig gøre for en pris jeg kan betale..
Ved der skal betales moms for hesten, men derudover mangler jeg nogle forholdsvist præcise tal..

Jeg ved også det kan være noget skidt med sommereksem på importede heste, men at tidspunktet for import også har noget at sige, er der nogle som kan sige noget fornuftigt om det?

Mvh Thea

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af islænder
  • #1   5. apr 2013 Jeg ved der er nogen der henter deres heste hjem om vinteren fordi at så skulle chancerne for at de får Sommereksem mindre. Men om det er rigtig ved jeg ikke. Dem jeg kender der har hentet heste hjem fra island har alle eksemheste nu, men der er også mange mitter hvor jeg bor.

Har hørt at det koster omkring 10.000 at få en hest hjem, men igen ved ikke om der er korrekt smiley

• #3   5. apr 2013 Det må man godt, Kailie J. Du kan bare ikke sende den tilbage til Island igen, når den først har været i Danmark smiley

• #4   5. apr 2013 Kailie : man må ikke impotere heste til island smiley men man må godt tage dem ud af landet smiley
    De bliver vist fløjet til Sverige og skal stå i karentæne der og blir så køre til danmark i lastbil smiley

• #5   5. apr 2013 Har en islænder først forladt øen, må den aldrig komme tilbage, ligesom en hest, der ikke er født på Island, ikke må komme ind, fordi chancen for sygdomme simpelthen bliver for stor.

Mener også at have læst, at prisen for transporten var omkring de 10.000. Hvis man importerer dem i perioder med frost, er risikoen for, at hesten udvikler sommereksem, væsentligt mindre. 80% af alle heste, der kommer fra Island, udvikler sommereksem, fordi der simpelthen er for stort mittetryk her i forhold til Island, hvor de næsten ingen har. Man kunne evt. lade den gå med eksemdækken den første sommer "forebyggende", hvis du kan følge mig.
    En, jeg rider med fra stalden, fik sin ridehest importeret fra Island. Hun var på rideferie eller sådan noget, så det var lidt et "der er en sød hest, den tager vi med hjem!"-køb, han har også meget slem sommereksem.

• #6   5. apr 2013 Synes også jeg har set nogle som har fået fløjet dem direkte til Billund - det ville være bedst for mig eftersom hesten skal bo i Lunderskov..

Tænker at 10.000 kr ville være overkommeligt smiley I forhold til mitterne skulle mit område ikke være så slemt, og ellers må jeg jo bare gøre mit bedste for at gøre det udholdeligt for hesten..

• #7   5. apr 2013 Har skrevet til Icelandair og diverse andre steder for at høre mere, men nu er det jo weekend så hører nok ikke noget før på mandag.. Er bare lidt utålmodig fordi jeg så gerne vil finde ud af om det kan lade sig gøre smiley

• #8   5. apr 2013 Man kan jo give den dækken på allerede nu (så snart den er hjemme) for at forebygge det, men ved ikke, om det vil mindske chancen for sommereksem meget ... så skal det nok gøres med det samme.

• #9   5. apr 2013 For et par år siden gav vi 20.000 for at få vores 2 hjem, men det var hoppe med føl og en enkelt hest ville have kostet 15.000 smiley Kan dog ikke sige om prisen har ændret sig.

Vores fløj direkte til Billund smiley

• #10   5. apr 2013 Okay, ved ikke om de flyver til billund. Dem jeg kender har fået fløjet deres til Sverige ;). Ville også sige giv den dækken på med det samme og evt tag den på boks de timer hvor det er værst med mitter smiley og held og lykke med det hele smiley

• #11   5. apr 2013 Priserne er steget pga. Krisen - så alt i alt vil det hele nok løbe op omkring 18-20.000kr for at få en hest hjem til dk. Jeg kender nogle der har gjort det, - derfor ved jeg det. De blev selv meget overrasket over prisen, da de sidst havde gjort det for nogle år siden, "kun" kostede en 10-12.000kr

• #12   5. apr 2013 Le Coeur: Hvilket firma brugte I?

• #13   5. apr 2013 Men kunne også forestille mig, at prisen varrriere alt efter hvor mange heste der skal samme sted hen, da der er flere til udgiften af transport til fly/båd og videre derfra igen

• #14   5. apr 2013 Zederkof: Ej, hvor sjovt, det er jo min smed, hæhæ.

• #15   6. apr 2013 Er der mon ikke flere som ved noget om emnet? smiley

• #16   6. apr 2013 Gunnar Arnarson importerede min, og det kostede omkring 12000.. Men det er også knapt to år siden.. Mht sommereksem, har Krapi aldrig vist tegn på det.. Og han blev importeret i November! smiley

• #17   6. apr 2013 Har lige fået af vide i dag af en eksportør heroppe at han plejer at kunne sende dem til Dk her fra for 250.00 isk så det er lige knap 12.000 dkr. Hvis det holder stik kunne jeg godt forestille mig at jeg får en lille ispind fløjet til Dk i efteråret, tænker oktober/november for at mindske risikoen for sommereksem.. Så skal jeg bare lige have sendt noget ormekur herop så hun kan få det inden det bliver for koldt...

• #18   6. apr 2013 Sidespor, men jeg elsker virkelig, når man kan sige "jeg har fået 10.000 kr med i lommepenge", når man rejser til Island, folk bliver lidt grønne i hovederne.
    Nåh, håber da, at du får den sikkert hjem, og at I undgår eksemen ...

• #19   6. apr 2013 *250.000 isk

Caroline & Krapi frá Meiri-Tungu: Tusind tak for hjælpen, det er lige sådan en som ham jeg har ledt efter smiley

• #20   6. apr 2013 Ja, man skal lige vænne sig til at pengene er meget mindre værd smiley

Kommentér på:
Import af islænder

Annonce