{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Det var dråben! {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe overvejet at spørge om hjælp herinde, men havde egentlig tænkt at jeg kunne klare mig selv. Men idag sker det her for 107 gang så det var dråben til at spørge om hjælp!
Min lille shettermule er egentlig super dejlig og nem iforhold til at da jeg købte hende i starten af året var hun uhåndteret i 2 år.
Men hun er simpelthen blevet for tæt med sine eneste foldkammerat. Når jeg vil hente hende på folden læber hun væk fra mig, så jeg havde fået rådet med at tage noget guf med ud. Og den fanger hun ligesom hurtigt. Grime på og træktov i. Nul problemer så længe hun kan se jeg har min klikker i hånden xD.
Til gengæld kan jeg OVERHOVEDET ikke trække med hende. Hun er stædig som et æsel! Hun stiller sig bare i så kan jeg trække nok så meget. Og det gør det bestemt ikke bedre at hendes foldkammerat er MEGA opmærksomheds søgende og puffer til mig og vandre ind i vores torv.

Jeg har nu prøvet at lukke ham ind først uden at tage hende med. Og det fungere fint nok hun kommer hen til mig, klik, godbid. Og så vil hun RIGTIGT gerne med mig.... Aaaaarg. Ved ikke hvad jeg skal gøre haha.

Som ekstra bemærkning kan jeg sige at hun også er svær at få ud af stalden og gårdspladsen når foldkammeraten er i boksen, men så snart vi er ude af gårdspladsen er det hele okay.
Og hun er 4, hvis det har betydning.

Håber virkelig på noget hjælp. For har ingen idé om hvad jeg skal gøre haha smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var dråben!
  • #2   4. apr 2013 Har virkelig ondt af dig, hun har nok knyttet sig lidt For meget til sin ven.
    Jeg ville sige at hvis det fungerer bedst med vennen først så hils det der:-)

• #3   4. apr 2013 Horsemanship øvelser

• #5   4. apr 2013 Indøv et frem signal som du kan forstærke. Fx tappen med en pisk ved lansemærket, som kan forstærkes ind til hun tager et skridt frem ad, så stopper du med at tappe med det samme. For endnu et skridt, begynder du med små tap og forstærker signalet ind til hun tager et skridt frem. Det er vigtigt du er hurtig til at stoppe signalet så snart hun har reageret. Selv skal du stå med fronten den vej du vil gå - altså ligeud.

Indøv et frem signal og brug det også i al almindelighed når hun skal gå frem.
    Og hvorfor har hun ikke nogen grime på når hun er på mark??? (bare for at spørge)

Held og lykke

• #6   4. apr 2013 Vær bestemt. Når du går så skal hun også gå. Øv det på tur, på bane og på folden smiley

• #7   4. apr 2013 Jeg synes du skal bruge et langt tov i noget tid, og selvfølgelig godbidder. Du roser hende selvfølgelig når du får fat i hende. Når hun ikke går frem, så driver du hende med stemmen, og begynder at svinger med tovet ved hendes bagdel. Hvis hun ikke fortsætter, så rammer du hende på bagparten med torvet, samtidig med at du driver med stemmen så det virker opløftende. Det virker altid for mig, uanset hvor stædig en hest, jeg har med at gøre. Selvfølgelig skal det ikke være voldsomt med tovet, men nok til at hun tænker "Hey, okay det er hende der bestemmer lige nu" smiley
    Håber det kan hjælpe dig. Det må gerne være et tungt tov, som fx. et horsemanshiptpv, da det er nærmere at styre hvordan det lander og hvor hårdt smiley
    Desuden skal du stoppe meget hurtigt med at svinge, ligeså snart den går fremad!

• #8   4. apr 2013 Desuden, så øv cirkellegen med hende på banen, hvor man jo ligger tryk på at hesten skal gå fremad nærmest med en finger smiley

• #9   4. apr 2013 Mange tak, har også prøvet med min tagert, det virker bare ikke så godt da hendes foldkammerat mosler ad H til! Så jeg har samtidig travlt med at få ham ud af mit personlige rum. Og i det hele taget bare væk fra os. Men mange tak for råd. Håber der kommer flere smiley

• #10   4. apr 2013 Med det lange tov kan du jo også vifte ham væk. Du må absolut ikke give ham godbidder, når du giver din egen! smiley

• #11   4. apr 2013 først ville jeg give hende grime på ud. jeg ville sige at hvis jeg var dig ville jeg sætte mig på hug inde i midten af folden til hun selv kommer giver en godbid og sætter træktorv i, så slipper du hende fri går et andet sted hen og sætter dig til hun selv kommer igen så lære hun t komme når du kommer ud på folden. smiley
    når du så har øvet hende i at komme hen til dig når du kommer kan du begynde at trække hende og når hun har gået fx to meter uden du behøves at trække i hende stopper du giver en godbid, går vidre stopper når det går godt giver een godbid og sådan fortsætter du.:-)
    når du har fået hende op til ledet slipper du hende ud på folden igen så hun ved det ikke er "farligt" at være væk fra foldkameraten smiley
    og ellers bare horsmanchip på ridebanen så hun liver knyttet til dig smiley
    held og lykke smiley

• #15   4. apr 2013 Vil jeg MEGET gerne se smiley

Kommentér på:
Det var dråben!

Annonce