Det var dråben! {{forumTopicSubject}}
Jeg har længe overvejet at spørge om hjælp herinde, men havde egentlig tænkt at jeg kunne klare mig selv. Men idag sker det her for 107 gang så det var dråben til at spørge om hjælp!
Min lille shettermule er egentlig super dejlig og nem iforhold til at da jeg købte hende i starten af året var hun uhåndteret i 2 år.
Men hun er simpelthen blevet for tæt med sine eneste foldkammerat. Når jeg vil hente hende på folden læber hun væk fra mig, så jeg havde fået rådet med at tage noget guf med ud. Og den fanger hun ligesom hurtigt. Grime på og træktov i. Nul problemer så længe hun kan se jeg har min klikker i hånden xD.
Til gengæld kan jeg OVERHOVEDET ikke trække med hende. Hun er stædig som et æsel! Hun stiller sig bare i så kan jeg trække nok så meget. Og det gør det bestemt ikke bedre at hendes foldkammerat er MEGA opmærksomheds søgende og puffer til mig og vandre ind i vores torv.
Jeg har nu prøvet at lukke ham ind først uden at tage hende med. Og det fungere fint nok hun kommer hen til mig, klik, godbid. Og så vil hun RIGTIGT gerne med mig.... Aaaaarg. Ved ikke hvad jeg skal gøre haha.
Som ekstra bemærkning kan jeg sige at hun også er svær at få ud af stalden og gårdspladsen når foldkammeraten er i boksen, men så snart vi er ude af gårdspladsen er det hele okay.
Og hun er 4, hvis det har betydning.
Håber virkelig på noget hjælp. For har ingen idé om hvad jeg skal gøre haha
nov 2011
Følger: 9 Følgere: 28 Heste: 7 Emner: 12 Svar: 75
Jeg ville sige at hvis det fungerer bedst med vennen først så hils det der:-)
mar 2010
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 39
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Indøv et frem signal og brug det også i al almindelighed når hun skal gå frem.
Og hvorfor har hun ikke nogen grime på når hun er på mark??? (bare for at spørge)
Held og lykke
jun 2011
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 158
apr 2008
Følger: 93 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 164 Svar: 1.564
Håber det kan hjælpe dig. Det må gerne være et tungt tov, som fx. et horsemanshiptpv, da det er nærmere at styre hvordan det lander og hvor hårdt
Desuden skal du stoppe meget hurtigt med at svinge, ligeså snart den går fremad!
apr 2008
jan 2011
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 21 Svar: 184
apr 2008
nov 2012
Følger: 69 Følgere: 39 Emner: 42 Svar: 142
når du så har øvet hende i at komme hen til dig når du kommer kan du begynde at trække hende og når hun har gået fx to meter uden du behøves at trække i hende stopper du giver en godbid, går vidre stopper når det går godt giver een godbid og sådan fortsætter du.:-)
når du har fået hende op til ledet slipper du hende ud på folden igen så hun ved det ikke er "farligt" at være væk fra foldkameraten
og ellers bare horsmanchip på ridebanen så hun liver knyttet til dig
held og lykke
jan 2011
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 21 Svar: 184
Det var dråben!