{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.065 visninger | Oprettet:

Underlige & Uforklarlige Ting? {{forumTopicSubject}}

Her de seneste år er der sku sket nogle underlige ting jeg ikke rigtig kan se hvordan kunne lade sig gøre.

- Det startede med et ''bomb'' der kom fra stuen ovenpå, det var der hver aften mellem 10 - 11, da jeg sagde det til min mor troede hun selvfølgelig ikke på det '' Det er bare katten der hopper ned af sofaen '' - Men ja hvem ville tro på det, der var ikke noget uhyggeligt i det.

- Men så begyndte min dør ''på mit værelse'' at smække i engang imellem, jeg troede først det var fordi mit vindue stod åben, men det var det altså ikke, nogle gange lukkede den også bare langsomt når man gik forbi nedeunder ( der begyndte det at blive lidt spooky )

- Så en dag kom min mor til mig og spurte om jeg stadig kunne hører det der bomb, det kunne jeg. Hun havde så også hørt det nu, og der var hun så overbevist om det ikke var katten, fordi den lå ved siden af hende.

- Så begyndte lyset at drille på mit værelse, når man slukkede det så tænde det igen, så fik vi en elektriker ud, og han kunne ikke se hvordan det kunne lade sig gøre at det tænde igen for der var intet der førte der op til '' jeg har mit eget strømskab '' <--- og det var der heller ikke noget galt med.

Haha, nu begynder det at blive sjovt.

De dage min mor har været alene hjemme, og har været nede på kontoret har hun kunne høre skridt ude i gangen, men der var ikke nogen ( Det har jeg så ikke oplevet endnu )

En dag mig og min mor stod i køkkenet og snakkede, så blev min mor pludselig forskrækket over en skygge hun så i døren nede fra kontoret ( hende som kan sidde kl. 1 om natten og se gyser bliver bange for en skygge ) Jeg troede selvfølgelig det var min far så jeg gik derned, men der sad min far ikke ....

Så var der en dag min mor var alene hjemme, så gik hun sammen med min lillebror ved trappen, og så lukkede min dør i langsomt, hun troede der var nogle derop, men nej.

Så her i dag sidder jeg og ser en film, da min ultra gamle HTC mobil tænder, jeg går ud og spørger min mor om hun har rørt ved den, men nej.
Så forklare hun så at igår aftes går hun forbi vores tavle hvor der hænger en del papir, men så er der en af dem der løfter sig, '' Kun Et! '' Vi stod virkeligt og prøvede og puste luft fra alle mulige vinkler, men intet lignede det.

- Oplever i også sådan noget? Og så lige i den grad?

Jeg tror selv på at hvis de ville os noget ondt, havde de gjord det for lang tid siden. Vi bor på en gammel gård som vi har renoveret meget. Da vi lige havde købt den var der en gammel dame der var død herude.

De '' mest underlige ting '' Sker på kontoret og på mit værelse det ligger lige over hinanden de to rum.

UNDERSKYLDER STAVEFEJL, ( gider ikke læse det hele igennem smiley )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige & Uforklarlige Ting?
  • #2   2. apr 2013 Spooky smiley

• #3   2. apr 2013 Klara sofie, det kan godt være, jeg har ikke læst nogle af dem:)

• #4   2. apr 2013 Der sker "underlige" ting hele tiden. Nogen er bare mere opmærksomme/modtagelige over for at se og opleve det selv.
    Det er sikkert en ånd eller 2 der følger med i jeres gøren og færden.

Hvis i finder det meget ubehageligt, så åben jeres vinduer og bed vedkommende om at gå, da i ikke bryder jer om at han/hun er der.

Jeg ser tit ånder og snakker også med dem. Nogen lader jeg være, da de bare vil snakke, andre beder jeg om at gå, fordi de virker ubehagelige.

Ja, kald med underlig, men jeg lever med det smiley

• #5   2. apr 2013 Hejjeg oplever ikke sådanne ting men hvis der er en der er død der kan det faktisk godt lade sig gøre vil jeg mene men held og lykke frem over med det

• #6   2. apr 2013 Klara Sofie - det er fordi ånderne er ved at overtage verden!! smiley

• #7   2. apr 2013 Fumle - Det virker klogt, men det er ikke ligefrem fordi jeg syntes det er ubehageligt, det er bare lidt uhyggeligt engang imellem:)

• #8   2. apr 2013 Altså jeg har også oplevet ting herhjemme, og min mor ligeså, vi tager det bare pænt, hvis "det" ville gøre os noget, jamen så var det nok sket for længe siden, så "det" må gerne være her smiley Vi laver lidt sjov med det, men tager det ikke så nært smiley

Lad være med at tænke for meget over det og bestemt ikke begynde at tage kontakt smiley

• #10   2. apr 2013 Hehe smiley Ja, det kan godt virke skræmmende.

Det første halve år mig og min mand boede sammen, nægtede han at være i huset alene eller at gå i stalden om aftenen smiley

• #11   2. apr 2013 tal med det.. bare sig, det er okay at du er her.. det vil gøre det lettere.
    jeg havde spøgelser, der hvor jeg er vokset op..
    og jeg talte med dem, når de var aktive.. fx, når lyset blinkede, spurgte jeg om de ville med på diskotek.. der blinkede lysne også.

og når de gik på trappen, så gik jeg selv turen, og sagde det var da en god motion, men om de ikke kunne gøre det på andre tidspunkter end om natten, da jeg vågnede af det..

De smækkede også med køkkenskabene, og sagde hvis de endelig skulle det.. så kunne de altså godt lave mad, så jeg selv slap for det.. eller i det mindste tage opvasken.

der skete også mange andre underlige ting..
    men efter jeg begyndte at tale til dem/med dem.. så blev det mindre skræmmende, og trappen var/blev STILLE om natten.!

• #14   2. apr 2013 tja jeg har efterhånden også oplevet en del uforklarlige ting i mit hus, men det er først her på seneste at det er ting hvor man tænker 'hvad skete der lige der? O.o'

i starten var det mere lyde, altså lyde fra taget eller det lød som om der blev kastet nøgler i vores kurv med nøgler. Men jeg har oplevet at jeg lå i min seng og skulle til at sove, og jeg sover altid med ryggen ud mod rummet i mit værelse. jeg ligger med hovedet op til væggen, hvor jeg har et vindue med persienner lidt længere henne ad væggen. Pludselig kan jeg høre at det lyder som om der er nogle der piller ved persiennerne, og dag jeg vågner næste dag er 3 af persiennerne vendt om :s det var godt nok klamt! så gik der lang tid, og der var egentlig ikke noget. Måske lidt lyde men ikke noget ekstremt. Så her for en 3-4 uger siden er jeg ude på vores badeværelse, hvor jeg ser at vores badeforhæng ligesom bliver skubbet til side/skubbet ind mod bruseren og man kan høre den der lyd som når man stryger hånden hen af sådan noget forhængs-stof noget smiley det var VIRKELIG klamt og jeg skyndte mig også ud derfra og turde ikke nærme mig badeværelset i flere timer efter! vinduet var ikke åbent, og der var ikke nogen vind eller noget.. Tror måske klokken var omkring 19, og jeg var først derude 22.30-23.00 fordi jeg skulle i bad.... men EJ hvor det ulækkert!! smiley har heldigvis ikke oplevet noget siden hen, men puuuhaa... man føler sig alligevel ret overvåget på en eller anden måde (og ligesom jeg var igang med at skrive dette dukker min lillebror op, i dørkammen og han var helt musestille - tror i lige jeg sprang op af stolen?! xD)

Ude i vores stald har jeg oplevet at se en hvid skygge smøje sig rundt om et hjørne, og har oplevet at se en buttet mand stå ved min gamle hests venstre bagpart i få sekunder.. det var også ekstremt ulækkert, og jeg var alene begge gange smiley ved dog ikke om jeg bare har set syner, men med ham manden der virkede det ret troværdigt eller hvad man skal kalde det smiley

• #16   2. apr 2013 Jo vores lys slukkede pludselig i stuen.
    Røg alarmerne begyndte og der skete meget mere.. Men det viste sig så os at der faktisk var der nogle rundt omkring i huset.. smiley lidt skræmmende smiley

Men det du har skrevet, er jeg næsten sikker på at der er nogle, fordi i har renoveret, og det kan godt gøre de døde mennesker som har boet i huset sure har jeg hørt smiley

• #17   2. apr 2013 Min mor siger det var været her hele den tid vi har været her.
    - Nu ved jeg godt det lyder underligt, men kan det have noget at gøre med at man kan være modtagelig over for det? og at ''mit'' først er gammel nu?:)

• #18   2. apr 2013 Victoria - Jeg ville ikke tro de var sure på os, overhoved, så havde de gjord noget ved os for lang tid siden.
    - Det jeg er lidt bekymrede for er der hvor vi har toilet nu det var hende den gamle dame's soveværelse:D

• #19   2. apr 2013 Off topic, dette er ikke hesterelateret :o)

• #20   2. apr 2013 Sorry, det kan jeg ikke gøre noget ved nu:)

• #21   2. apr 2013 Ok smiley
    Men sådan noget er altid skræmmende smiley

• #22   2. apr 2013 Nogle er mere modtagelige overfor sådanne ting end andre - børn plejer at have nemmere ved at se spøgelser osv. end vi andre har - de fleste vokser fra det som de bliver ældre smiley
    Min fætter (bliver 6 om et par dage) nævnte for et par år siden, for sin mor (min moster) at han havde "snakket med morfar" og "Leget med lego med morfar" - vores morfar døde for snart 8 år siden, altså inden min fætter blev født, og min moster siger hun sjældent har nævnt ham. Han gik engang en dukke af vores oldemor - den navngav han "Anne-lise" - vores oldemor har en datter der hedder Anne-Lise, men hun er også død for længe siden smiley Derudover har de også et spøgelse der går og passer på det hele når de ikke er hjemme mm. - men det er nu ved at være længe siden min fætter har snakket om spøgelser smiley
    - Min veninde og jeg så også en gang "et hvidt lys" komme galoperende hen over en af løbe foldene sent om aften, da vi var på rytterlejr..

Så det er sikkert et spøgelse i har besøg af smiley

• #23   2. apr 2013 Men nu er jeg 15, og ligger først mærke til det nu?:)
    Men jeg har før i tiden været rigtig bange for det, så det kan være jeg ikke ville ligge mærke til det?

• #24   2. apr 2013 Det kan det sagtens. Man kan faktisk godt lukke helt af for det af frygt.

• #25   2. apr 2013 Mon ikke de fleste har oplevet et eller andet?
    Jeg har tit, og så sent som idag skældt André ud for noget han ikke gjorde smiley Stakkels ham!

Det er altid når jeg er igang med noget ude i køkkenet, så står jeg med ryggen til døren, og det virker og føles virkelig som om André kommer gående og stiller sig bag mig, og når jeg kigger bag mig er han væk.
    Idag sagde jeg "gider du godt snart droppe det dér, det er irriterende" Og André svare inde fra stuen hvad jeg snakker om. Så det var ikke ham!
    Men det føles VIRKELIG som om der står en bag mig.
    Det er ikke noget der normalt genere mig synderligt, plejer bare at sige "stop jeg gider ikke det dér idag" når det bliver for meget. Så stopper det lidt tid.

Ellers så er det nogle gange som om der går en skygge forbi ude på gangen og ud på badeværelset, jeg er gået igennem en "sky" af parfume herhjemme nogle gange, og André er blevet pustet i nakken.. Ingen af os havde brugt parfume og vinduerne var lukkede...

Uhh.. Sig de gerne må være der, men de skal stoppe med deres finurligheder, ellers kan de gå deres vej smiley

• #27   2. apr 2013 Christina, har godt nok aldrig oplevet det på den måde, det virker skræmmende!

• #29   2. apr 2013 jeg tror på at ALLE er modtagelige for åndelige input, der findes bare nogle som ikke kæfter op om det, og overbeviser sig selv om at det ikke er sket.. smiley

men hvad fanden gør flyvende knapper, smækkende døre, fodtrin osv? ikke en skid.. de skal også ha lov at være der. smiley så længe de ikke gør de levende ondt.. smiley

• #31   2. apr 2013 Så fik jeg da bekræftet det ikke er mig der er underlig ved at tro på sådan noget. smiley

• #32   2. apr 2013 Haha, selvfølgelig må de være der:)

• #33   3. apr 2013 Så længe det holder snitterne for sig selv gør det os ingenting. Men den dag tingene begynder at flytte sig eller dørene smækker bliver det smidt ud. Og jeg har advaret det sidst det blev for meget smiley Haha.. Ej, så længe vi kan bede det om at stoppe, og det rent faktisk stopper noget tid, er det fint smiley
    Tager nogle gange mig selv i snakke til det når jeg ser skyggen i gangen eller i køkkenet. Enten får det af vide det skal stoppe, ikke løbe så hurtigt eller gå ud af mit køkken medmindre det vil hjælpe med at lave mad eller ryde op efter mig..

Jeg tror bare det er den ældre dame der har boet i den her lejlighed i maaaange år der går og hygger sig, eller også er det min bedstefar der skal se om jeg gør det rigtigt smiley

• #34   3. apr 2013 Men ligefrem bede det med at stoppe?, der er vel også nogle gange vi kommer til at smække med dørene:)
    Igår da jeg skulle i seng, der vendte jeg ryggen til ''værelset'' og så lige pludselig syntes jeg sku der blev lidt mørk. men så skulle jeg ikke over og slukke for lyset haha:)

• #35   3. apr 2013 Prøv bare at sige de skal stoppe, fordi det skræmmer dig, eller at du synes det er træls. Måske det hjælper på det smiley Det gør det her for lidt tid smiley
    Du kan også bede det om at gå sin vej. Det hjælper ved nogen.
    Jeg ved at hos Andrés forældre var det virkelig slemt da de var ved at bygge om. Deres mindste dreng så dem nogle gange, de kunne høre fodtrin ovenpå, skabe der smækkede og det hele blev bare for meget. Så svigermor åbnede døren og bad dem simpelthen om at gå for nu blev det for meget.
    Siden har der været ro, så man kan altså godt smide dem ud smiley

• #36   3. apr 2013 Det skræmmer mig ikke, eller jo, måske i det øjeblik det sker, haha:)

Kommentér på:
Underlige & Uforklarlige Ting?

Annonce